Gdy o internecie i grach wideo mówi film

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2020 12:19
2020 rok przejdzie do historii jako czas zamknięcia, gdy oknem na świat pozostaje internet. Tam też znajdujemy liczne festiwale, możliwości spotkań i dyskusji. interFACE jest kolejnym z nich, a swą uwagę skupia na filmach o grach i internecie. 
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Anton27/shutterstock.com

film projektor filmowy kino free shutt-1200.jpg
Nie idziemy do kina, ale oglądamy premiery

interFACE — minifestiwal filmów o grach i internecie startuje 11 grudnia. Organizatorzy zapowiadają, że to wydarzenie, które umożliwia spojrzenie na cyberprzestrzeń z różnej perspektywy. Program ma za zadanie dostarczyć wielu informacji i wrażeń z zakresu świata gier, problemu digital loneliness, kontroli nad danymi i bezpieczeństwa w sieci.


Posłuchaj
08:11 czwórka pierwsze słyszę 10.12.2020 agnieszka.mp3 Na interFACE — minifestiwal filmów o grach i internecie zaprasza Agnieszka Sikora, współorganizatorka wydarzenia (Pierwsze słyszę/Czwórka)

 

- To idealny moment na ten festiwal - ocenia Agnieszka Sikora, jego współorganizatorka. - Ze względu na to, że dużą cześć naszego życia przenieśliśmy do sieci, zdecydowaliśmy się na wspomnianą tematykę imprezy. Bardzo się do tego przyłożyliśmy, by był on całkowicie spójny z naszymi odczuciami, by każdy mógł doskonale zrozumieć ten festiwal - dodaje. Program jest różnorodny, każdy znajdzie coś dla siebie. 


Pokémon_Detektyw Pikachu.jpg
Gry na srebrnym ekranie. Stracony potencjał czy sukces kasowy?

Posłuchaj także:

- Program sekcji "Digital lonlyness", który można przetłumaczyć jako "Samotność w sieci" składa się z pięciu krótkometrażowych filmów. Ich wspólny czas to około 60 minut. To obrazy o izolacji, kwarantannie, nowej rzeczywistości, do jakiej musimy przywyknąć. 

Agnieszka Sikora podkreśla, że interFACE to różne formy, ale i różne perspektywy. Znajdziemy tu klasyczne obrazy, ale też animacje. Zobaczymy świat pozbawiony przyjaciół, futurystyczną miłość czy spojrzenie na rzeczywistość po przebytej traumie. 

Drugi blok filmy to (Auto)save - cztery obrazy o tym, kim byśmy chcielibyśmy być, a nie potrafimy

Minifestiwal w swym programie ma także dyskusje i prelekcję. Organizatorzy pragną zapytać swych gości o przyszłość festiwali filmowych, a zmianę modelu tych wydarzeń. W dyskusji udział wezmą: Piotr Szczyszyk (Off Cinema), Marta Jodko (AleKino), Aleksandra Ławska (Short Waves Festival), Maria Biernat (Animator), a poprowadzi ją Paweł Panfil. 

Druga sobotnia dyskusja będzie dotyczyła kontroli w świecie wirtualnym "Short Talk. Kontrola w świecie wirtualnym: kto wyznacza zasady gry?, a poprzedzi ją pokaz filmu "Swatted" w reż. Ismaël Joffroy Chandoutis. W rozmowie udział wezmą: Maja Staśko, Mateusz Witczak, Aleksandra Skowrońska, a niełatwe pytania zada Miłosz Lupiński. 

Ciekawie zapowiada się również prelekcja dr Joanny Pigulak z Uniwersyetetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w której zostanie poruszona m.in. kwestia dyskryminacji w branży gier wideo. 

Udział w minifestiwalu jest bezpłatny, wymaga jedynie rejestracji. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Agnieszka Sikora (współorganizatorka interFACE)

Data emisji: 10.12.2020

Godzina emisji: 8.16

pj

Czytaj także

"MówPoLucku" - kulturalnie o grach i motoryzacji

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2019 08:06
"MówPoLucku" to miejsce dla, szukających spokojnej retoryki, pasjonatów gier motoryzacyjnych, ale także motoryzacji w ogóle. - To jedyny i chyba największy kanał w Polsce który łączy te dwa zagadnienia - komentował youtuber .
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierwsza polska gra komputerowa ma prawie 35 lat. I pojawia się ponownie

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2020 12:34
W 2021 roku pierwsza polska gra komputerowa "Puszka Pandory" skończy 35 lat. Fani tej gry zdecydowali się stworzyć jej reedycje, wydać ją na nowo. To gratka dla kolekcjonerów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Cyberpunk 2077. Są już pierwsze opinie recenzentów

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 21:00
Szaleństwo i hype w związku z premierą "Cyberpunka 2077" dosłownie sięgnęły zenitu. Kilka dni temu recenzencka wersja gry trafiła do redakcji na całym świecie, a w internecie pojawiły się dziesiątki recenzji. Fala zachwytu przeplata się z uczuciem rozczarowania. Przyjrzyjmy się zatem ocenom, które zdecydowali się wystawić recenzenci.
rozwiń zwiń