X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Zmiany w nowoczesnej komunikacji w 2013 r.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2013 11:54
Dziesięć głównych zmian w rozwiązaniach komunikacyjnych i technologicznych, które nastąpią w nowym roku - według Siemens Enterprise Communications.
Zmiany w nowoczesnej komunikacji w 2013 r.
Foto: Glow Images/East News

 

Podstawy prognoz rzadko są zjawiskami zupełnie nowymi, przeważnie swoje korzenie biorą z aktualnych trendów i są ich następnym etapem rozwoju. Rok 2012 minął pod wpływem wzrostu mobilności społecznej i stale rosnącej popularności rozwiązań w chmurze. Te trendy mają wpływ na prognozy dla 2013 r., wraz z tematyką konsumeryzacji w IT oraz pojawienie się technologii Big Data w komunikacji dla przedsiębiorstw.

Poniżej 10 trendów komunikacyjnych na 2013 r. wytypowanych przez ekspertów Siemens Enterprise Communications.

1) Wszystkie przeglądarki internetowe zainstalowane w 2013 r. będą miały wbudowaną możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym (real-time communications)

WebRTC jest standardem HTML5, służącym do komunikacji w czasie rzeczywistym poprzez przeglądarkę internetową. Obecnie wiele się mówi o WebRTC, a posiadanie dźwięku i wideo wbudowanego do przeglądarki internetowej, wydaje się atrakcyjnym pomysłem dla wielu innowacyjnych firm. Sam WebRTC staje się coraz bardziej widoczny zarówno na rynku konsumpcyjnym, jak również biznesowym. Należy zakładać, że w niedalekiej przyszłości zachęci to dostawców rozwiązań komunikacyjnych do ogłoszenia intensywnego wsparcia WebRTC – najprawdopodobniej jako współdziałanie z istniejącą ofertą korporacyjną.

2)    Social Media 1.0 – przesilenie i zmęczenie

W 2013 roku, miliony użytkowników sieci społecznościowych będzie coraz bardziej zmęczona olbrzymią ilością treści codziennie publikowanych w mediach społecznościowych. Przesilenie w social mediach objawi się zmianą ich modelu, teraz będą bardziej zorganizowane, wyselekcjonowane i produktywne. To nowe podejście, może okazać się bardziej przydatnym i efektywnym rozwiązaniem dla użytkowników biznesowych.

Nie ilość a jakość

Na pewno jakość działań w sieciach społecznościowych stanie się ważniejsza i będzie większym atutem niż ilość. To będzie dotyczyło wszystkich wskaźników medialnych dotyczących social mediów. Już teraz można zauważyć, że biznes żąda właśnie jakości, gdyż chce ograniczyć szum komunikacyjny. Ta tendencja będzie dominowała w podejściu do sieci społecznościowych w przyszłym roku.

3)    Dysk = Chmura

Rozwiązania biznesowe i konsumenckie będą coraz bardziej mieszać się i przenikać. Dostawcy będą łączyli zabezpieczenia klasy korporacyjnej z prywatną przestrzenią dyskową w chmurze i rozwiązania do współdzielenia stanowiska pracy. Pracownicy będą mieli jeden punkt wejścia zarówno do swoich osobistych, jak i biznesowych danych. To będzie uzupełnione aplikacją, umożliwiającą rozpoczęcie działania w miejscu, w którym zostało przerwane, niezależnie od lokalizacji użytkownika, sieci czy urządzenia.

Prywatne chmury będą wypierać pamięć USB i e-mail jako preferowane metody przekazywania danych i miejsce ich wygodnego przechowywania. Ponadto są bardzo dobrym rozwiązaniem do sprawnego udostępniania treści w ramach zespołów roboczych.

4)    Start komunikacji bliskiego zasięgu (NFC)*

NFC zacznie mieć wpływ na bezkontaktowy handel mobilny, konsumenci zaczną dokonywać płatności i przeprowadzać transakcje za pomocą systemu inteligentnego zbliżenia telefonu. Ponadto będą też dzielić się treściami i wchodzić w interakcje za pomocą zintegrowanej komunikacji. Przykładem tych działań może być wymiana danych kontaktowych, zautomatyzowanie ustawień obecności, aktualizacji w mediach społecznościowych czy przekazywanie danych oraz nowe aplikacje bezpieczeństwa przez „tagi” NFC.

Co ciekawe, nowe modele smartfonów z klapką w obudowie aluminiowej będą sprzedawane konsumentom, jako zapobiegające niepożądanej komunikacji zbliżeniowej.

5)    Twój nowy samochód będzie również twoim osobistym asystentem (oczywiście bezpiecznym)

Standardowe wyposażenie nowych samochodów kupowanych w drugiej połowie 2013 r. będzie obejmowało nie tylko technologię Bluetooth, ale też wbudowaną stację dokującą w pulpicie nawigacyjnym dla tabletów lub smartfonów oraz zdublowanie ich zawartości i dostęp do niej poprzez wbudowany wyświetlacz LCD w aucie.

Pozytywnym efektem ubocznym będzie wbudowana automatyczna redukcja funkcji i działań rozpraszających kierowcę podczas jazdy. Zaawansowane technologie text-to-speech zmniejszą pokusę przeczytania wiadomości podczas jazdy, a speech-to-text pozwoli kierowcom odpowiedzieć na SMSy, zachowując obie ręce na kierownicy a wzrok na drodze.

6)    Globalny wzrost korzystania z e-maili

Ku zaskoczeniu wszystkich, korzystanie z poczty e-mail rośnie na całym świecie. Mimo prognoz z mediów społecznościowych, że forma tradycyjnych e-mail zaniknie, jest zupełnie odwrotnie. W rozpoczętym nowym roku właśnie tradycyjna poczta elektroniczna będzie głównym narzędziem komunikacji elektronicznej dla przedsiębiorstw, ze względu na zorganizowany charakter, możliwość kontroli oraz intuicyjną, powszechnie znaną i przyjazną formę użycia.

W 2013 roku nastąpi gwałtowny wzrost dodatków i wtyczek w systemach pocztowych, takich jak narzędzia do filtrowania czy podnoszące wydajność i efektywność korzystania z skrzynki pocztowej. Jak na ironię, większość użytkowników biznesowych będzie nadal chciała otrzymywać podsumowania aktywności i newsów z mediów społecznościowych właśnie na swoje skrzynki poczty elektronicznej.

 7)    Archiwizacja zapisu komunikacji stworzy kolejne źródło rozwoju technologii Big Data

Każdy telefon, telekonferencja, czat tekstowy lub wideo czy sesja web collaboration jest potencjalnym strumieniem danych do zachowania i wykorzystania jako wartość biznesowa organizacji. Nagrywanie, transkrypcja, indeksowanie i tagowanie komunikacji stworzy nowy bodziec zwiększenia wydajności technologii Big Data.

Raz zorganizowana, przefiltrowana i przystosowana do przeszukiwania, kontekstowa komunikacja stanie się łatwiejsza.  Obecnie użytkownicy coraz częściej mają problemy z ogarnięciem narastającego nadmiaru informacji i szumu komunikacyjnego. W przyszłości zaczną polegać na systemie, aby śledzić, co jest istotne i aktualne, i wyciągać wcześniej ukryte treści i kontakty w celu poprawy jakości pracy zespołu i własnej efektywności.

8)    Przekonanie użytkowników do korzystania to jedyne zadanie dla dostawców rozwiązań wideokonferencji

Technologicznie właściwie wszystko jest już dostępne. Mamy już oprogramowanie bazujące na serwerach do wideokonferencji (zwanych MCU - multipoint control unit), wiele serwisów wideokonferencyjnych w chmurze w tym część za darmo, wystandaryzowane kamery wbudowane w laptopy, netbooki, tablety i smartfony. Większość tradycyjnych przeszkód na drodze do wszechobecności wideokonferencji szybko zniknie. Do końca roku 2013, nawet duże ekrany telewizyjne będą wyposażone w możliwości przeprowadzenia wideokonferencji.

Ostatnim wyzwaniem, które pozostanie, będzie zachęcenie użytkowników, aby usiedli przed kamerą!

9)    BYOD stanie się BYO”X”

Ostatnio rozpowszechnione i znane zjawisko BYOD ( Bring Your Own Device – wykorzystanie prywatnych urządzeń mobilnych w środowisku pracy) będzie rozszerzać się na inne kategorie poza urządzeniami – własny system operacyjny, aplikacje, pamięć masową, czy chmurę (Bring Your Own: Operating System, Apps, Storage, Cloud). Połowa decyzji dotyczących rozwiązań IT w firmie będzie podejmowana przez użytkowników i działy biznesowe, czyli poza tradycyjnym technicznym działem IT obecnym w każdej korporacji.

Logiczną konsekwencją tego trendu dla zarządzania IT w firmach jest to, że już nie będzie centralnego źródła rozporządzeń, konfiguracji i zabezpieczeń. Zamiast skupiać się na scentralizowanej polityce administratorzy będą musieli stworzyć normy bezpieczeństwa i kontroli wykorzystania infrastruktury ponad różnorodnością BYO”X”.

10)  Firmy odkryją niewykorzystaną przewagę konkurencyjną, którą jest potencjał drzemiący w pracy wirtualnych zespołów.

Po latach restrukturyzacji, redukcji, cięcia kosztów, offshoringu i outsourcingu, w 2013 roku organizacje odkryją niewykorzystany potencjał zdecydowanego zwiększenia wydajności swoich zespołów roboczych poprzez efektywne wykorzystanie technologii i narzędzi kolaboracji. Usprawnienie zdalnej współpracy będzie miało olbrzymi wpływ na obecny styl pracy – gdzie odległe i rozproszone wirtualne zespoły staną się normą dla realizacji praktycznie wszystkich projektów i zadań roboczych, w tym strategicznych czy krytycznych dla organizacji. Zaś członkowie tych rozproszonych zespołów będą fizycznie pracować w różnych miejscach: w domu, biurze, czy hotelu oraz w różnych regionach świata.



autor: Robert Kamiński

Czytaj także

7 powodów, dla których warto wybrać komunikację w chmurze

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2012 00:00
Chociaż cloud computing jest obecnie topowym tematem w mediach, podstawy tej koncepcji powstały już w 1960 roku. Właściwie pojęcie chmury odnosi się do informatycznego modelu, umożliwiającego wygodny dostęp na żądanie do wspólnej puli zasobów obliczeniowych, umiejscowionych w centrum danych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wzrost popularności chmur osobistych

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2012 00:00
Coraz powszechniejsze używanie przez pracowników własnych urządzeń w pracy (BYOD ang. Bring Your Own Device) wzmaga zapotrzebowanie na chmury osobiste (BYOC ang. Bring Your Own Cloud).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pokolenie M zmienia świat pracy

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2012 00:00
Wyniki badania wpływu konsumeryzacji na zachowania pracowników i środowisko pracy są jednoznaczne. Nową rewolucję spowoduje pokolenie M, dla którego komunikacja i mobilność to podstawowe atrybuty pracy.
rozwiń zwiń