Nowe Technologie

Pokolenie M zmienia świat pracy

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2012 00:00
Wyniki badania wpływu konsumeryzacji na zachowania pracowników i środowisko pracy są jednoznaczne. Nową rewolucję spowoduje pokolenie M, dla którego komunikacja i mobilność to podstawowe atrybuty pracy.
Pokolenie M zmienia świat pracy
Foto: Glow Images/East News

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez OnePoll dla firmy Jabra produkującej biznesowe zestawy  słuchawkowe, młoda część populacji określana Generacją M, jest głównym źródłem oczekiwanej rewolucji w środowisku biznesowym.

 

„Mobilne rozwiązania dają pracowników większą swobodę wykonywania obowiązków zawodowych. Tę elastyczność nie należy jednak postrzegać jako zagrożenie dla efektywności ich pracy. Nasze badania pokazują, że zmodernizowane środowisko pracy to nie tylko nowe możliwości dla pracowników, ale także ogromna szansa biznesowa dla firm” – stwierdza Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu w Jabra.

 

Wprowadzone zmiany obejmą zarówno obszar komunikacji, jak i styl zarządzania oraz podejmowania decyzji inwestycyjnych. Do grona wiodących trendów analitycy zaliczają: konsumeryzację i koncepcję Bring Your Own Device (BYOD), wyparcie tradycyjnych e-maili przez wiadomości błyskawiczne oraz rosnące znaczenie opinii pracowników w procesie wyboru infrastruktury IT.

 

Konsumeryzacja (BYOD) jest rewolucją

 

Raport Jabra przedstawia konsumeryzację infrastruktury jako jeden z wiodących trendów IT, który wpłynie na funkcjonowanie firm. Według badań popularność zjawiska wykonywania zadań służbowych w oparciu o prywatny sprzęt to domena przede wszystkim osób młodych, w wieku 25-34 lat. Jednocześnie 19 proc. z nich jest przekonanych, że taka forma pracy przyczyniłaby się do wzrostu ich produktywności. O tym, że obszar ten wymaga zmian, świadczy także opinia 20 proc. respondentów, którzy są niezadowoleni z urządzeń udostępnianych im przez pracodawców.

 

e-mail powolil upada gdyż jest za wolny

 

Rosnąca tendencja wdrażania aplikacji i sprzętów mobilnych do grona podstawowych narzędzi pracy, wpływa także na systematycznie wypieranie tradycyjnych kanałów komunikacji, przez te bardziej nowoczesne. Do niedawna wiadomości błyskawiczne czy social media były postrzegane jako ciekawa alternatywna, dziś, ich wdrażanie staje się rzeczywistością. Zdaniem 15 proc. respondentów stosowanie komunikatorów do kontaktach biznesowych jest bardziej skuteczne niż pisanie e-maili. 

 

„Z badań jednoznacznie wynika, że środowisko pracy staje się coraz bardziej elastyczne. Z tego powodu osoby odpowiedzialne za IT w firmach powinny brać pod uwagę przy wyborze sprzętu nie tylko jego funkcjonalność, ale również potrzeby użytkowników. Przykładem urządzenia spełniającego powyższe wymagania są wielofunkcyjne zestawy słuchawkowe, które pozwalają na łatwe korzystanie z różnych sposobów komunikacji, dzięki integracji z powszechnie używanymi urządzenia mobilnymi typu smartfon czy tablet. Tylko poprzez wsparcie mobilności, elastyczności oraz indywidualnych potrzeb pracowników, możliwe będzie pełne wykorzystanie potencjału Generacji M” – twierdzi Natasa Peric, Marketing Manager na Europę Środkową i Wschodnią w Jabra.

 

Badanie Generation M

 

Generacja M to osoby, które charakteryzuje mobilność, jak również duża znajomość i powszechne używanie różnych kanałów komunikacji. Wyniki raportu opierają się na stacjonarnym oraz internetowym badaniu przeprowadzonym przez OnePoll na zlecenie marki Jabra na grupie 1000 pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii. W badanej grupie znaleźli się pracownicy zajmujący różne stanowiska oraz wywodzący się z różnych sektorów – sprzedaży, marketingu, finansów, obsługi klienta. Celem badania było poznanie ich zachowań oraz rozwiązań IT używanych przez nich w miejscu pracy. Badanie zostało przeprowadzone na początku 2012 roku.



Czytaj także

Konsumeryzacja dla profesjonalistów

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2012 00:00
Z Romanem Sadowskim, szefem marketingu na region CIS, Europy Środkowej i Południowej, Alcatel-Lucent Enterprise, na temat konsumeryzacji nazywanej potocznie BYOD rozmawia Cezary Tchorek-Helm.
rozwiń zwiń
Czytaj także

BYOD a bezpieczeństwo urządzeń mobilnych

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2012 00:00
Badania zlecone przez Trend Micro potwierdzają, że trend BYOD (Bring Your Own Device) przyjmuje się w coraz większej liczbie miejsc pracy. Niezmiennie bezpieczeństwo urządzeń pozostaje głównym problemem firm. Badania przygotowane przez niezależne firmy konsultingowe potwierdzają, że konsumeryzacja jest jednym z głównych trendów i wyzwań dla przedsiębiorstw.
rozwiń zwiń
Czytaj także

BYOD jest wśród nas

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2012 00:00
Coraz częściej, ludzie zabierają ze sobą swoje urządzenia przenośne do pracy, a korzystanie z nich przy wypełnianiu swoich codziennych obowiązków nabiera znamion rutyny. Trend ten został nazwany BYOD (bring your own device - przynieś swoje urządzenie).
rozwiń zwiń
Czytaj także

Telefon już nie wystarcza

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 00:00
Jeszcze do nie dawna jedyną metodą nawiązania relacji pomiędzy firmą a klientem był dedykowany numer telefonu. Teraz klienci chcą korzystać także z innych środków komunikacji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pokolenie Internetu wkracza na rynek pracy

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2012 00:00
Na rynek wkracza pokolenie Internetu - młodzi ludzie o całkowicie odmiennym stylu pracy i funkcjonowania w otaczającym świecie w porównaniu do starszego pokolenia. Stwarza to szansę na dynamiczny rozwój firm, ale tworzy również nowe zagrożenia.
rozwiń zwiń