X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Rotary czyli jak zmarnować potencjał zdolnych chłopaków

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2011 15:16
W latach 90. przez firmę byli kreowani na nową wielką gwiazdę polskiego rocka, do historii przeszli jako autorzy jednego przeboju o miłości na dzikiej plaży.
Audio

- Byliśmy gówniarzami, którym się wydawało, że będziemy jak Oasis albo zespół z Europy Zachodniej, nie myśleliśmy racjonalnie w sensie umiejscowienia w tej rzeczywistości – wspominał w audycji "Historia Pewnej Płyty" wokalista grupy Rotary, Grzegorz Porowski.

Zimą 1996 roku ten porównywany do Micka Jaggera muzyk, wspólnie z basistą Radosławem Łuką przyłączył się do nowej na polskiej scenie frakcji. W odróżnieniu od zapatrzonych w Amerykę i sukces zespołu Hey grup post grunge'owych Rotary obok Myslovitz i Lizar próbowały przeszczepić nad Wisłę gitarowe brzmienie prosto z Wysp – britpop.

Z zaledwie czterema piosenkami na koncie próbująca w baraku przy stadionie Śląska Wrocław grupa podpisała  kontrakt z najpotężniejszym w tamtym czasie polskim wydawnictwem - PolyGram Polska (były Izabelin Studio). Szybko nagrana płyta uruchomiła dotąd niezawodną w przypadku tej firmy potężną maszynę promocyjną.

- Niemal z dnia na dzień wyszliśmy na tzw. top promocyjny. Byliśmy w radiu, byliśmy w każdej gazecie i to nie były artykuły pochwalne dziennikarzy tylko reklamy wykupione, co w tamtych czasach nie było rzeczą powszechną. Branżę to drażniło, z czego nie zdawaliśmy sobie sprawy – wspominał główny kompozytor zespołu Radosław Łuka.

Fortuna wydana na teledysk do piosenki "Satelita", inwestycje w stylistów oraz buta samych muzyków, którzy w wywiadach bynajmniej nie hołdowali cnocie skromności, sprawiły, iż dziennikarze zaczęli postrzegać zespół jako twór sztuczny, wymyślony przez kierowników wytwórni.

- O pierwszym teledysku Rotary mówiło się, że to najdroższy polski teledysk. Zastanawiało mnie, że teoretycznie fajny rockowy zespół promuje się informacją o pieniądzach, które zostały weń włożone. Wszystko dookoła tego zespołu mówiło, że być może nie jest to rozgrywane uczciwie – dopowiadał Robert Sankowski, ówczesny dziennikarz "Tylko Rocka".

Pomimo wysokobudżetowej promocji i radiowej chwytliwości przeboju "Na jednej z dzikich plaż" wydany w 1996 roku album "Rotary" sprzedał się w niezbyt wysokiej jak na owe czasy liczbie 40 tysięcy egzemplarzy. Atmosfera porażki i wewnętrzne napięcie w zespole sprawiły, iż grupa po nagraniu jeszcze jednego krążka rozpadła się.

Historię debiutanckiej płyty i przyczyny niedostatecznego sukcesu grupy Rotary w audycji Anny Gacek i Tomasza Żądy analizowali" szefowa działu promocji PolyGramu Katarzyna Kanclerz, Radosław Łuka, Grzegorz Porowski, Piotr Banach, Robert Sankowski oraz Piotr Metz.

Aby wysłuchać audycji wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj".

Czytaj także

Bliźniaczy album Kasi Kowalskiej

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2011 16:09
Incydent z balonami i występy z samym Bobem Dylanem to przygody, które w 1994 roku poprzedziły masowe wykupywanie ze sklepów debiutanckiej płyty Kasi Kowalskiej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Historia pewnej Edyty

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2011 15:40
Specjalne wydanie audycji Anny Gacek i Tomasza Żądy poświęcone było wzlotom i trudnym momentom w karierze Edyty Bartosiewicz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Niespełniona nadzieja polskiej nowej fali

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2011 12:00
Jak spaść, to z wysokiego konia - oto morał z losów wrocławskiego zespołu Mancu, którego albumowi "Twój wstyd" poświęcony był ostatni odcinek "Historii pewnej płyty".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Collage: baśnie dla dorosłych

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2011 16:12
Collage to prekursorzy progresywnego rocka w Polsce. Większą karierę zrobili jednak za granicą. Wszystko dzięki debiutanckiemu albumowi "Baśnie".
rozwiń zwiń