X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Polska młodzież zaczytana w apokalipsach?

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2016 19:00
- Czasami mam wrażenie, że ta cała postapokaliptyczna otoczka w literaturze młodzieżowej to sztafaż, który otacza zwykłe romansidło - mówiła w Dwójce Urszula Dobrzańska, autorka bloga "O dystopiach".
Audio
  • Dyskusja o młodzieżowej literaturze dystopicznej (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Twórcy literatury fantastycznej coraz częściej obawiają się o świat, w którym będą żyły kolejne pokolenia (zdj. ilustracyjne)
Twórcy literatury fantastycznej coraz częściej obawiają się o świat, w którym będą żyły kolejne pokolenia (zdj. ilustracyjne)Foto: Eva Rinaldi/flickr/CC BY-SA 2.0

Totalitarne rządy, zarazy, ekologiczne katastrofy, dziwne mutacje, wojny i śmierć to tematy cieszące się dużą popularnością wśród młodych czytelników. Zdaniem tłumacza Tomasza Pindela, współczesne dzieci bardzo wydoroślały i dorastają w innych warunkach niż pokolenia wychowane na książkach Edmunda Niziurskiego i Adama Bahdaja. - Akcja ich powieści rozgrywała się między szkołą a podwórkiem. Ten światek był stosunkowo niewielki, bo w takim też światku żyliśmy - zauważał gość "Dwukropka". - Dziś młodzież jest bombardowana informacjami, a przez to bardziej świadoma zachodzących na świecie procesów - dodawał.

W audycji zastanawialiśmy się, na czym polega magnetyzm książek dystopicznych i w jaki sposób dowartościowują one młodych czytelników.

***

Tytuł audycji: Dwukropek

Prowadzi: Piotr Kofta

Gość: Urszula Dobrzańska (polonistka,autorka bloga o dystopiach), Tomasz Pindel (tłumacz, krytyk literacki), Hubert Sosnowski (portal Dzika Banda)

Data emisji: 10.03.2016

Godzina emisji: 21.30

bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Science-fiction - urokliwa zabawa w przepowiadanie przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2014 14:00
Internet, bomba atomowa, elektryczne samochody czy eksperymenty genetyczne – to wątki, które pojawiły się w wyobraźni autorów na długo przed tym, zanim stały się rzeczywistością. - Wizje przyszłości nigdy nie są literalne - przekonywał krytyk literacki, Piotr Kofta. - To raczej próby futurystycznego metaforyzowania teraźniejszości. Kiedyś były to fantazje katastroficzne, dziś mamy do czynienia z wizjami posthumanistycznymi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koniec świata to dopiero początek

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2016 15:00
– Fascynacja tematyką postapokaliptyczną to pewna próba przetwarzania i oswajania naszych lęków społecznych – mówiła badaczka kultury Lidia Rudzińska.
rozwiń zwiń