X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Jest rzecz, której oboista nie pozwoli dotknąć nikomu"

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2017 15:00
- Stroik to dusza oboju i musi pozostawać pod pełną kontrolą muzyka – mówił w Dwójce Marek Niewiedział. Oboista przeprowadził w Dwójce pokazową lekcję gry na tym instrumencie.
Audio
  • Spotkanie z Markiem Niewiedziałem i jego uczniami (Five o'clock/Dwójka)

Marek Niewiedział opowiadał, że obój powstał na skutek transformacji średniowiecznej szałamai. – Nie wiemy, w jaki sposób do tego doszło, ale stało się to we Francji za czasów Ludwika XIV, kiedy głównym muzykiem na jego dworze był Jean-Baptiste Lully.

Gość audycji "Five o’clock" wspominał, że wykonawstwem historycznym zainteresował się w czasie studiów pod wpływem koncertu muzyki francuskiej. Nabyta po tym wydarzeniu płyta, na której znalazło się nagranie koncertu Françoisa Couperina w interpretacji Randalla Cooka, stała się impulsem do sięgnięcia po obój.

Opowieści o grze na tym instrumencie Marek Niewiedział przeplatał wykonaniem ulubionych utworów razem z klawesynistką Ewą Mrowcą. W drugiej części programu muzykowi, który prowadzi klasę barokowego oboju w Akademii Muzycznej w Poznaniu towarzyszyli studenci: Anna Witkowska i Franciszek Bielak.

***

Tytuł audycji: Five o'clock

Prowadzi: Agata Kwiecińska

Goście: Marek Niewiedział (oboista), Ewa Mrowca (klawesynistka), Anna Witkowska i Franciszek Bielak (studenci Akademii Muzycznej w Poznaniu)

Data emisji: 06.05.2017

Godzina emisji: 17.00

bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Izabela Kłosińska. Kto jest wrogiem śpiewaczki?

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2017 15:00
– Gdy mam mieć koncert, na kilka dni przed nim odwołuję wszystkie zajęcia na Akademii Muzycznej – mówiła sopranistka, tłumacząc, dlaczego mówienie przeszkadza w śpiewaniu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marcin Zdunik. Nauczyciel, czyli ryzykant

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2017 13:00
– Gdy trafi się nam zdolny student, mamy więcej do stracenia. Możemy zmarnować wielki talent. Trzeba za wszelką cenę tego uniknąć – mówił wiolonczelista i pedagog Marcin Zdunik.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Klaudiusz Baran: bardzo długo broniłem się przed Bachem

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2017 14:30
- Praktycznie od czasu studiów nie grałem utworów tego kompozytora. To chyba ze strachu przed jego geniuszem i tym, że nie do końca sobie z tym wyzwaniem poradzę – powiedział akordeonista i bandoneonista Klaudiusz Baran.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Roman Widaszek. Klarnecista w poszukiwaniu trzciny

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2017 16:00
– Dopasowanie stroika to przekleństwo każdego grającego na klarnecie – mówił muzyk i pedagog Roman Widaszek, tłumacząc zainteresowanie klarnecistów pewnym gatunkiem trzciny.
rozwiń zwiń