X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Kanony kobiecego piękna" - debata Czwórki

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2016 12:53
W środę 16 listopada w warszawskim klubie Niebo odbyła się specjalna debata Czwórki poświęcona kanonom kobiecego piękna. Razem z naszymi ekspertami i publicznością rozważaliśmy, w jakim kierunku dążą współczesne trendy piękna przede wszystkim wśród kobiet, ale także u mężczyzn.
Audio
  • Debata Czwórki: "Kanony Kobiecego Piękna" (TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem/Czwórka)
Debata Czwórki: Kanony Kobiecego Piękna w warszawskim klubie Niebo
Debata Czwórki: "Kanony Kobiecego Piękna" w warszawskim klubie NieboFoto: Czwórka

W dyskusji wzięła udział czwórka specjalistów: Natalia Hatalska - analityk trendów w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, Katarzyna Miller - psycholożka, psychoterapeutka, felietonistka i publicystka, Anna Jupowicz-Ginalska - wykładowca PR na Uniwersytecie Warszawskim oraz Michał Zaczyński - dziennikarz, felietonista, ekspert ds. mody. Debatę prowadziły Karina Terzoni i Aleksandra Jasińska.

Punktem wyjścia debaty był krótki przegląd zmieniających się kanonów kobiecego piękna na przestrzeni historii - od Kleopatry poprzez barokowe kształty do współczesności.

Czym dla nas jest dziś piękno? - Piękno jest subiektywną potrzebą ludzką, a uroda to sprawa umowna, to, co widzimy na okładkach - przekonywała Katarzyna Miller. Dlaczego zatem poddajemy się kanonom piękna narzucanym z zewnątrz i porównujemy się z innymi? Według uczestniczącej w debacie psycholożki to wielki problem naszych czasów.

Bardzo duży wpływ na nasze postrzeganie kobiecego piękna ma świat mody, który według Michała Zaczyńskiego ciągle pozostaje konserwatywny - na okrągłe kształty czy zmarszczki u modelek wciąż reagujemy ze zdziwieniem. - Istnieje jednak w modzie zjawisko przenikania się płci, a i mężczyźni coraz częściej zauważają, że bycie kobietą jest fajne - mówił specjalista.   

Ważnym punktem dyskusji była kwestia kanonów piękna w mediach społecznościowych - przyjrzeliśmy się zjawisku nieustannego kreowania wizerunku w sieci, które dla wielu współczesnych kobiet jest wręcz obsesyjnym zajęciem. - Nie ma jednolitego wizerunku kobiet w mediach społecznościowych, tak samo, jak nie ma jednego kanonu. One ciągle się zmieniają - wyjaśniała Anna Jupowicz-Ginalska.  

A co nam mówią najnowsze trendy? Czy obecnie jesteśmy w stopniowym odwrocie od szalejącego kultu perfekcji, młodości i smukłej sylwetki? Według Natalii Hatalskiej można zauważyć dwie dominujące tendencje. - Mamy trend na naturalność, a także przesunięcie od piękna zewnętrznego do wewnętrznego. Nie chcemy poddawać się wymaganiom stawianym przez otoczenie - przekonywała ekspertka.

Czy tendencja ta się utrzyma? Jakie są jej przejawy w kampaniach reklamowych? Co trzeba sobie uświadomić, aby budować poczucie własnej wartości? Oraz kiedy to, co jest dzisiaj inne, stanie się normalne? Także na te pytania szukaliśmy odpowiedzi w Czwórkowej debacie. Zapraszamy do wysłuchania jej nagrania.

***

Tytuł audycji:  Debata Czwórki: "Kanony Kobiecego Piękna". Transmitowana w audycji "TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem"  

Prowadzą:  Karina Terzoni i Aleksandra Jasińska

Goście: Natalia Hatalska (analityk trendów w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej), Katarzyna Miller (psycholożka, psychoterapeutka, felietonistka i publicystka), Anna Jupowicz-Ginalska (wykładowca PR na Uniwersytecie Warszawskim) oraz Michał Zaczyński (dziennikarz, felietonista, ekspert ds. mody)

Data emisji: 16.11.2016

Godzina emisji: 17.06

jsz/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jacqueline Kennedy. "Pierwsza Dama cierpliwa i piękna"

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2016 12:40
Jacqueline Kennedy była ulubienicą Ameryki i zakładniczką swojej życiowej roli. - Często musiała gryźć się w język, bo rozumiała, że jest tylko dodatkiem do prezydenta. Pięknym, ważnym, ale drugoplanowym - opowiada prof. Bohdan Szklarski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowy podział ról? "Sprzątanie nie jest niemęskie"

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2016 15:29
- Umiejętność gotowania i prania to nie są rzeczy niemęskie. W mojej ocenie powinien to umieć każdy dorosły człowiek - mówiła Karolina Krauze, autorka bloga "Rozwiedziona".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Moda haute couture wraca na ulice

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2016 14:50
- Przez długi czas haute couture to były ubrania, w których chodzono na co dzień. Potem projektanci zamienili wielkie krawiectwo w spektakularne widowisko, a teraz znów wraca ono do korzeni - mówi Piotr Szaradowski, autor książki "Francja Elegancja. Z historii haute couture".
rozwiń zwiń