Przekąski na home office. Jak podjadać, żeby nie przytyć?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2021 16:51
Jak zdrowo podjadać i nie przytyć podczas pracy zdalnej? - Pełnowartościowy posiłek, jedzony co kilka godzin, jest dla organizmu ważniejszy niż nawet najzdrowsze przekąski - podkreślała dietetyk Magdalena Kartasińska.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Dean Drobot/Shutterstock.com

shutterstock_1281029908 owady jedzenie 1200.jpg
Owady na talerzu? "Nowy trend w gastronomii"

Siedzenie w domu w pobliżu lodówki sprzyja podjadaniu, a co za tym idzie - tyciu. Jak podkreśla gość Czwórki jedną z metod, która pomoże nam tego uniknąć, jest regularne jedzenie śniadań. - Powinniśmy zjeść je w ciągu godziny od wstania z łóżka. Postawmy na pełnowartościowy posiłek, zawierający zboża, warzywa owoce, źródła białka. To dostarczy nam energię na kilka pierwszych godzin dnia - podkreślała ekspert. I jak dodała, zjedzenie obfitego śniadania pomoże nam wprowadzić właściwą rutynę do codziennej pracy. - Unikając śniadania przez pierwsze godziny, "jedziemy na rezerwie" jak samochód bez benzyny. Głodzimy się, więc po pracy otwieramy lodówkę i nie kontrolujemy nawet tego, ile jemy.  

Lepiej co kilka godzin zjeść konkretny, sycący posiłek niż co kwadrans szukać czegoś niewielkiego do "przekąszenia" Magdalena Kartasińska

Posłuchaj
17:20 Czwórka dajesz radę podjadanie 3.02.2021.mp3 Jakie przekąski wybrać, by nie przytyć podczas pracy zdalnej? (Czwórka/Dajesz radę) 

Dobrym sposobem na zachowanie odstępów czasowych między posiłkami podczas pracy zdalnej jest przygotowanie sobie posiłków poprzedniego dnia. - Dzięki temu będziemy mogli pracować w trybie biurowym, z przerwą na "lunch" czy "obiad", a nie będziemy zmuszeni podczas pracy gotować obiadu - tłumaczyła ekspert. 

Sprawdź także:


shutterstock_474670045 ogórek kuchnia warzywa krojenie 1200.jpg
Klimatarianizm. Dieta, która może pomóc Ziemi

Jeśli jednak musimy już podjadać, wybierzmy zdrowe przekąski, czyli warzywa. - Na przykład marchewki. Na drugim miejscu tej listy znajdują się owoce, a potem orzechy. Połączenie warzyw z owocami i orzechami da nam uczucie sytości - podkreślała Magdalena Kartasińska. - Dodatkowo warzywa pozwolą nam się nawodnić, bo często zapominamy o właściwej ilości płynów. Warto także postawić sobie na biurku karafkę z wodą albo zainstalować aplikację, która będzie nam przypominać o tym, by uzupełniać płyny. Powinniśmy wypijać 30 ml wody na kilogram masy ciała. Podczas upałów ta ilość rośnie do 40 ml. To oznacza, że powinniśmy pić ponad 2 l płynów dziennie. 

Sprawdź także:


etykieta żywność 1200.jpg
Dieta "clean eating" podbija Stany, ale nie jest nowością

Jak podkreślała gość Czwórki to, co wybierzemy na przekąskę, będzie miało bezpośredni wpływ nie tylko na nasze zdrowie i samopoczucie, ale także na efektywność w pracy. - Jeżeli zjemy produkty zawierające dużo cukrów prostych, na przykład batonik, będziemy mieli gwałtowne skoki poziomu cukru we krwi. To skutkować może zaburzeniami koncentracji i rozdrażnieniem, a ostatecznie chęcią na kolejne słodycze. By przerwać to błędne koło, warto sięgnąć po węglowodany złożone, czyli warzywa, albo pieczywo pełnoziarniste - wyliczała ekspert. - Ostatecznie zawsze można zrobić sobie zwyczajną kanapkę, na przykład z twarożkiem i pomidorem. Dzięki temu osiągniemy sytość i nie będziemy myśleć o jedzeniu przez dłuższy czas.

***

Tytuł audycji: Dajesz radę

Prowadzi: Kacper Kowalczyk

Gość: Magdalena Kartasińska (dietetyk kliniczny, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits)

Data emisji: 03.02.2021

Godz. emisji: 14.05

kd/kul


Czytaj także

Chia, algi, jagody goji - wprowadź do diety nową jakość

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2017 15:06
Jarmuż, komosa ryżowa, olej lniany, algi, jagody goji czy czosnek - moda na zdrowe gotowanie trwa, więc te składniki coraz częściej lądują na naszych stołach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Cukier - jak pozbyć się słodkiego uzależnienia?

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2018 15:04
Nasze komórki nie wiedzą, że jedzenia jest pod dostatkiem. Działają tak od milionów lat: oszczędzają energię i robią zapasy.
rozwiń zwiń