Klasyczna telewizja umrze do 2030 roku? "Winne platformy streamingowe"
Choć rodzice nie zawsze się z tym zgadzają, wielu młodych chce dziś być influencerami. - To znak naszych czasów. Dzieci nie myślą dziś o tym, by zostać znanym piłkarzem czy aktorem, tylko influencerem - tłumaczył w rozmowie z Czwórką Artur Roguski, specjalista ds. mediów społecznościowych.
07:38 Czwórka TOP 009.02.2021.mp3 Czy każdy może zostać influencerem? Co trzeba umieć? (TOP/Czwórka)
Komunikatory internetowe - co o nas wiedzą?
Jak podkreślał, bycie influencerem to zdaniem wielu "prosta droga do sukcesu". - By zostać dobrym aktorem albo sportowcem, trzeba poświęcić temu całe swoje życie, zacząć pracę nad sobą i trenować od najmłodszych lat. Potrzebny jest także talent i predyspozycje - tłumaczył ekspert. - Wielu młodym wydaje się, że bycie influencerem to znacznie łatwiejsza droga do sławy. Że mogą być znani i wpływowi, choć nie muszą nic umieć. Przecież "każdy może kupić kamerkę internetową i reklamować jakiś produkt". To nie do końca prawda - tłumaczył ekspert.
Choć wielu sądzi, że bycie influencerem to pokazywanie w mediach społecznościowych wszystkiego, co robi się w ciągu dnia, ci naprawdę znani influencerzy zdobywają fanów właśnie poprzez przekazywanie ciekawej i istotnej treści. - Instagram jest odbiciem tego, co robimy w rzeczywistości. Dlatego najbardziej "wziętymi" influencerami są na przykład znani piłkarze. Trzeba więc być gwiazdą w prawdziwym życiu, mieć prawdziwe pasje i odnosić sukcesy, by generować poważne zasięgi - podkreślał ekspert. Jak tłumaczył, influencerzy mają swoich fanów we wszystkich kategoriach wiekowych. - Oczywiste jest, że ci, którzy zajmują się gamingiem, będą mieli młodszych odbiorców, ale mamy dziś cały trend dla seniorów, a średnia granica wieku osób, które korzystają z mediów społecznościowych z każdym rokiem rośnie - wyliczał.
Posłuchaj także:
Jak tłumaczył, branża influencerów z każdym rokiem coraz bardziej się profesjonalizuje. - Ludzie ci wiedzą, że budowanie marki w tej branży zajmuje miesiące, albo i lata, a można ją zniszczyć jednym postem. Należy przekazywać wartościowe treści, by zaistnieć w świadomości odbiorcy - tłumaczył Artur Roguski. - Tak, jak kiedyś z podziwem patrzono na gwiazdy kina czy estrady, tak dziś ich miejsce zajmują powoli influencerzy.
***
Tytuł audycji: TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem
Prowadzi: Kuba Marcinowicz
Materiał przygotowała: Agata Nowotnik
Data emisji: 09.02.2021
Godzina emisji: 18.13
kd