X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Efekt "RODO" - internauci usuwają dane z sieci

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 17:40
Konsumenci usuwają swoje dane osobowe z mediów społecznościowych, banków i firm handlowych. Na taki krok decyduje się coraz większa grupa ludzi.
Audio
  • Z sieci znikają dane osobowe. Zadziałał "efekt RODO" (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Rawpixel.com/Shutterstock.com

Najnowszy raport SAS "GDPR: The right to remain private" pokazuje, że od czasu wejścia w życie RODO, badani użytkownicy mają większą świadomość konieczności ochrony danych osobowych. Konsumenci usuwają informacje na swój temat z portali społecznościowych, zasobów banków i firm energetycznych. Według Maćka Gajewskiego ze Spider'sWeb może mieć to związek z planszami, które pojawiają się na większości stron przetwarzających dane osobowe.

- Moim zdaniem uświadamianie użytkowników portali i stron internetowych o przetwarzaniu informacji na ich temat to bardzo chwalebna idea - mówił w rozmowie z Mateuszem Kuligiem. - Zwłaszcza że często są to dane, z którymi niekoniecznie chcieliby się dzielić - tłumaczył. 

Dużą część internautów skłoniło to do refleksji. Jak wielu postanowiło je usunąć? Jak to zrobić? Jak cenne są nasze dane osobowe? W jaki sposób mogą zostać wykorzystane przez firmy i korporacje? Kto najczęściej zgadza się na udostępnianie danych na swój temat, a kto najczęściej pozbywa się ich z sieci? O tym w nagraniu audycji. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał przygotował: Mateusz Kulik

Gość: Maciej Gajewski ze Spider'sWeb 

Data emisji: 2.10.2018

Godzina emisji: 8.15

ac/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rozporządzenie RODO. Czy nasze dane będą bezpieczne w sieci?

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2018 12:00
- Obecnie za dane osobowe uznajemy informacje, które umożliwiają potwierdzenie naszej tożsamości jak imię, nazwisko, czy nr PESEL. Są to także informacje na temat lokalizacji, czy identyfikator internetowy. W ramach rozporządzenia definicja danych osobowych została rozszerzona o kolejne elementy - mówił spec. ds. ochrony danych Piotr Liwszic.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rozporządzenie RODO. Z jakimi konsekwencjami wiąże się naruszenie prywatności?

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2018 14:13
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej dotyczące ochrony naszych danych osobowych. W jaki sposób RODO będzie regulowało korzystanie z informacji o użytkownikach sieci?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Regulaminy społecznościówek. Zgódź się tylko na to, co chcesz

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2018 10:15
Facebook, Instagram, LinkedIn i inne portale społecznościowe zmieniają zasady dotyczące prywatności użytkowników. Warto przeczytać nowe regulaminy i ominąć kontrowersyjne zapisy. 
rozwiń zwiń