Nowe Technologie

Podstawowa zasada w e-biznesie: monitoruj swój sklep

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2012 00:00
Klienci są co raz bardziej wymagający wobec usług i produktów, ale i samego procesu ich nabywania. Strona WWW firmy nastawionej na sprzedaż musi w pełni spełniać podstawowe zadanie: stanowić najlepsze narzędzie będące łącznikiem pomiędzy firmą a klientem.
Podstawowa zasada w e-biznesie: monitoruj swój sklep
Foto: Glow Images/East News

 

Witryna WWW stanowi podstawę internetowego handlu. Wraz z rozwojem innowacyjności stosowanych rozwiązań, odpowiednie pytanie brzmi „jaką”, a nie „czy” firma posiada witrynę. Przyjazny interface, prosta nawigacja, odpowiednia zawartość to nie jedyne elementy, na które właściciel strony musi zwrócić uwagę.

 

Za co cenimy e-zakupy

 

Internetowe sklepy mają wiele zalet, a każda z nich jest decydująca dla innego typu odbiorcy. Jeden klient ceni niższe ceny, drugi swobodę wyboru, połączoną z długotrwałym śledzeniem opisów. Są i tacy, dla których najważniejsze jest dostarczenie przedmiotu wprost pod własne drzwi. W świetle badań ankietowanych okazuje się jednak, że dla zabieganych klientów najważniejsza jest stała dostępność oferty sklepu, który nigdy nie zamyka swych drzwi.

 

Nie powinno to nikogo dziwić – dłużej pracujemy, często w nienormowanych godzinach i w systemie zmianowym. Swobodę czasu zamawiania, jako bardzo ważny element, wskazało najwięcej, bo 62% ankietowanych („dość ważna” dalsze 14%). Stałą dostępność - jako czynnik bez znaczenia -  uznało jedynie 15% badanych klientów. Tuż za nią wskazano dostawę prosto do domu (odpowiednio 57% i 19%) oraz oszczędność czasu (57% oraz 19%)

 

Tendencje na rynku

 

O chęci klientów do elastycznego decydowania co do czasu przeprowadzania całej transakcji niech świadczy chociażby sukces paczkomatów, oferujących odbiór produktu przez 24 godziny na dobę. Rozwiązanie firmy InPost zgromadziło na portalu społecznościowym 200 tysięcy fanów, gdzie dla porównania lider przesyłek Poczta Polska – niespełna 4 tysiące.

 

Zwiększanie dostępności

 

Klienci wymagają, aby sklep czynny był na okrągło – o każdej porze dnia i nocy, w dni pracujące, weekendy i święta. Jak pokazują badania, kupujemy intensywnie od niedzieli do środy. Niewiele osób decydujących się na e-handel zdaje sobie sprawę, że pozostawienie witryny samej sobie nie wystarczy do jej nieprzerwanego funkcjonowania i zapewnienia stałej, wymaganej przez klientów dostępności.

 

Czy to mały e-sklep wędkarski, czy złożona witryna największej e-księgarni - każda ze stron ma przestoje. Jedynie od właściciela sklepu zależy jak częste i długotrwałe one będą. Każda z przerw w dostępności to straceni klienci, którzy niejednokrotnie decydują się wówczas na stałą współpracę z konkurencją, lepiej dbającą o komunikację z klientem.

 

- Przy obecnym poziomie technologicznym nie jest możliwe uzyskanie całkowitej, stałej dostępności witryny, ale właściciele e-sklepów stosując stały monitoring mogą ten wskaźnik podnieść do poziomu 99,999% bezawaryjności w skali roku. Osobiste zadbanie o maksymalną dostępność jest istotne, ponieważ firmy hostingowe ukrywają często przed usługobiorcami występujące na ich stronach błędy i awarie, skutkujące przestojami w działaniu sklepu – precyzuje Tomasz Kuźniar z Monit24.pl.

 

System stałego monitoringu co kilka lub kilkanaście minut (w zależności od wybranego pakietu) sprawdza dostępność witryny, wraz z prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich aplikacji webowych. Jeśli system natrafi na błąd bezzwłocznie informuje o tym odpowiedzialne za witrynę osoby, np. wiadomością e-mail lub SMS. Webmaster ma możliwość szybkiego naprawienia błędu, przywrócenia funkcjonowania strony e-sklepu i tym samym zatrzymania uciekających klientów.



Czytaj także

Firmy mogą starać się o 300 mln zł na e-biznes

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2011 18:13
Od 9 maja do 3 czerwca przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie uruchomienia e-usług.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bezpieczny biznes w cyfrowym świecie

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2012 00:00
Wyciek ważnych informacji z firmy, utracone efekty pracy z kilku miesięcy, poufne dane i dokumenty przesłane pomyłkowo do nieupoważnionej osoby - to przykre doświadczenia, które na szczęście dotyczą tylko ułamka małych i średnich przedsiębiorstw. Stwarzają jednak realne ryzyko i stres, na jaki niepotrzebnie narażają się przedsiębiorcy. Co zrobić, by chwila nieuwagi czy niefortunne zdarzenie nie spowodowały poważnych strat biznesowych i wizerunkowych?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Miliardowy e-biznes w 2012

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2012 00:00
Według raportów, analiz i prognoz różnych firm i instytucji, polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Zarówno teoretycy, jak i praktycy zgodnie przyznają, że potencjał e-commerce w Polsce nie został jeszcze w pełni odkryty i wykorzystany, a  najlepsze czasy dopiero nadejdą. Już teraz 70 proc. internautów deklaruje, że robi zakupy w sieci, wydajemy też coraz więcej. Dzięki temu w 2011 roku wartość e-handlu w Polsce wzrosła do ponad 17,5 mld zł.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zarabiaj na stronie

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2012 00:00
Masz stronę i chcesz na niej zarabiać? Rozczarował Cię Google AdSense? Domy mediowe Cię ignorują? Uruchom własny sklep bez zbędnych nakładów i magazynu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak chronić biznes e-commerce

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2012 00:00
Z roku na rok rośnie liczba transakcji zawieranych przez sieć oraz liczba sklepów oferujących swoje towary w Internecie. Handel w dużej mierze przeniesiony został do WWW, wprowadzając współczesny biznes do wirtualnej rzeczywistości. Niestety nowym perspektywom towarzyszą także nowe wyzwania, z których największe stanowią budowa zaufania oraz zapewnienie bezpieczeństwa danych w sieci.
rozwiń zwiń