X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Odkryj swój Wszechświat: obserwatorium Very Large Array

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2009 13:30
Audycja dr. Stanisława Bajtlika.
Odkryj swój Wszechświat: obserwatorium Very Large Array

Dr Stanisław Bajtlik opowiada o przyrzadach astronomicznych, które znajdują się na środku pustyni, w centrum badawczym niedaleko granicy stanu Nowy Meksyk z Meksykiem. W centrum tym znajduje się uklad 27 anten radiowych, kazda wazaca przeszło 200 ton.

Zobacz więcej na temat: astronomia kosmos Meksyk

Księżyc zbyt gorący

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2009 09:53
Temperatura na orbicie wyższa niż szacowana była przyczyną awarii indyjskiej sondy.

Polska baza marsjańska

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2010 13:27
Na razie powstanie pod Toruniem, ale w przyszłości marsjańska baza według polskiego projektu i pomysłu może stanąć na czerwonej planecie. Baza - jeśli powstanie - będzie trzecim tego typu obiektem na świecie, a pierwszym w Europie. Pozostałe znajdują się na pustyni w Utah w Stanach Zjednoczonych oraz na kanadyjskiej, arktycznej wyspie Devon.Jak to zrobić? Zobacz film.

Zapłodnić gwiazdy

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2010 11:10
Nie wiemy, jak na Ziemi pojawiło się życie. Ale naukowcy wiedzą, jak zasiać je na innych planetach. I nie zawahają się tego zrobić. Czy słusznie?

Żyjąc z gwiazdą

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2010 13:03
Obserwatorium Dynamiki Słońca, SDO przesłało na Ziemię pierwsze zdjęcia naszej gwiazdy. Tak dokładnie jeszcze Słońca nie oglądaliśmy.

Drugi Jowisz

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2010 10:33
1500 lat świetlnych od Ziemi naukowcy znaleźli planetę przypominającą "nasze" słoneczne globy.

Niedaleko Łodzi powstało nowoczesne planetarium

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2010 17:03
W Bukowcu niedaleko Łodzi powstało pierwsze w regionie obserwatorium astronomiczne. Obserwatorium mieści się w szkole podstawowej im. Mikołaja Kopernika.