Redakcja Polska

Port w Hamburgu przegrywa z konkurencją, między innymi z Polski

13.12.2022 12:27
Przez wysokie koszty i niskie zmechanizowanie port w Hamburgu przegrywa z konkurencją. Jak zauważa portal biznesalert.pl, wygrywają z nim porty w Holandii oraz Belgii, ale także konkurent w Gdańsku, który przysparza Hamburgowi coraz większe problemy.
Port w Hamburgu nie wytrzymuje presji konkurencji
Port w Hamburgu nie wytrzymuje presji konkurencjiIngo Boelter / Mauritius Images/ Shutterstock

W ostatnich miesiącach w Niemczech rozgorzała dyskusja wokół zaangażowania chińskiej firmy COSCO w budowę nowego transportu kontenerowego Tollerort w Hamburgu. Początkowo Chińczycy chcieli zakupić 35 procent udziałów w inwestycji, co dałoby wpływ na decyzje związane z tym projektem. Mimo wsparcia kanclerza Olafa Scholza rząd federalny zgodził się jedynie na 24,9-procentowy udział Chińczyków w projekcie, który nie daje im możliwości współdecydowania. Póki co strona chińska nie odpowiedziała, czy przystanie na tę propozycję.

Jak czytamy na biznesalert.pl, dziennikarze niemieckiej państwowej stacji radiowo-telewizyjnej Norddeutscher Rundfunk (NDR) dotarli do dokumentów i danych spółki HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG), do której należy port w Hamburgu. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez NDR wynika, że HHLA jest już od długiego czasu w złym stanie. "Staje się coraz mniej konkurencyjna ze względu na wysokie koszty i niskie zmechanizowanie infrastruktury do przeładunku. Największe problemy ma właśnie transport kontenerowy. Tu HHLA wymieniła porty w Holandii oraz Belgii, ale także konkurenta w Gdańsku, który przysparza Hamburgowi coraz większe problemy." - pisze biznesalert.pl.

Dlatego też, jak zaznacza biznesalert.pl, by stać się znów konkurencyjną, HHLA będzie musiała się zmodernizować, uelastycznić i prawdopodobnie zwolnić paręset pracowników. "Problemy portu są jednak znacznie większe, jak twierdzą eksperci. Do Hamburga należy wpłynąć przez Łabę, a ona jest za płytka dla olbrzymich kontenerowców, które zdominowały ten rynek. Część z nich musi więc wcześniej wyładować część kontenerów, co czyni przeładunek w Hamburgu jeszcze droższym, czasem wręcz zbędnym i mniej wydajnym. Porty głębinowe, jak Gdańsk czy Amsterdam, nie mają z tym problemów i w naturalny sposób wygrywają z Hamburgiem" - zaznacza biznesalert.pl.


Źródło: biznesalert.pl

Zobacz więcej na temat: Gdańsk Hamburg

Niemieckie Patrioty w Polsce. Andrzej Duda w Berlinie: to bardzo ważny gest sojuszniczy

12.12.2022 17:55
Decyzję o wysłaniu do Polski niemieckich baterii Patriot odbieramy jako bardzo ważny gest sojuszniczy w ramach NATO i w relacjach pomiędzy narodem Polskim i Niemieckim - powiedział w poniedziałek po spotkaniu z prezydentem Niemiec Frankiem-Walterem Steinmeierem prezydent Andrzej Duda. 

Niemcy nie chcą imigrantów. Mogą odsyłać ich do Polski

13.12.2022 09:51
353 cudzoziemców, w tym 76, którzy przekroczyli granicę nielegalnie z Białorusi, odesłały nam państwa UE. To dopiero początek - informuje wtorkowa "Rzeczpospolita".

Jest zgoda UE na pomoc dla Ukrainy i węgierski KPO. Jednomyślna decyzja

13.12.2022 10:33
Jest jednomyślna zgoda wszystkich unijnych krajów na plan finansowy dla Ukrainy w wysokości 18 miliardów euro - poinformowały w oświadczeniu Czechy, kierujące w tym półroczu pracami Wspólnoty. Węgry zrezygnowały z weta dotyczącego pakietu bardzo tanich pożyczek. Unijne kraje zgodziły się z kolei na Krajowy Plan Odbudowy Węgier i zmniejszyły sumę funduszy z unijnego budżetu, które zostaną zablokowane z powodu zarzutów korupcyjnych. To nocne ustalenia ambasadorów, które muszą być jeszcze potwierdzone w procedurze pisemnej.