Katarzyna Bonda. Kryminalna proza życia

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2017 19:00
– Pisarstwo to wyrobnicza praca. Oczywiście artystyczne elementy zdarzają się i są magicznymi przeżyciami. Ale większość pracy nad książką to porządna, rzemieślnicza robota – mówiła najsłynniejsza polska autorka powieści kryminalnych.
Audio
  • Katarzyna Bonda. Kryminalna proza życia (Rozmowy Jerzego Kisielewskiego/Dwójka)
Katarzyna Bonda
Katarzyna BondaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Pierwszy etap pisania książki Katarzyna Bonda streszcza w zdaniu "leżę i wymyślam". – Wbrew pozorom takie leżenie przez pół roku jest bardzo trudne. Kręcenie się w kółko, jakby się było bąkiem, jest o wiele łatwiejsze – stwierdziła. – Leżenie, myślenie i splatanie wątków, kiedy wszystko zaczyna się układać i tworzy się z tego wyrazisty obrazek, poprzedza etap zdobywania wiedzy i uprawdopodobniania historii – dodała.

Choć w powieściach Katarzyny Bondy zawsze jest zbrodnia, zagadka i detektyw, który ją rozwiązuje, autorka nie uważa, że pisze kryminały. W Dwójce pisarka tłumaczyła, jak paradoksalnie "to, co można uznać za mankament rasowego kryminału" sprawiło, że jej książki są bestsellerami, i jak na jej pisarstwo wpływa to, że pochodzi z małego miasteczka.

***

Tytuł audycji: Rozmowy Jerzego Kisielewskiego

Prowadzi: Jerzy Kisielewski

Gość: Katarzyna Bonda (dziennikarka, pisarka)

Data emisji: 4.03.2017

Godzina emisji: 16.00

mc/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mariusz Czubaj: w dziedzinie kryminałów jesteśmy europejską elitą

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2014 16:00
- Narzekamy, że polski film i muzyka nie mogą się przebić, tymczasem w przypadku kryminałów naprawdę nie mamy się czego wstydzić - opowiadał w Dwójce autor wydanej niedawno książki "Martwe Popołudnie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bez Thatcher nie byłoby szkockiego kryminału?

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2015 13:00
- Przez fakt, że kryminały są schematyczne, dzielące je różnice stają się szczególnie ciekawe - rozpoczął dyskusję o narodowej tożsamości tego gatunku Piotr Kofta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oszust, morderca, koneser. Kim jest pan Ripley?

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2016 17:51
"Ripley pod ziemią" to kryminał z fałszerstwem sztuki w tle. Reżyser spektaklu Radosław Rychcik był gościem Jacka Wakara.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Śledztwo w sprawie "Śledztwa". Co łączy Saera z Lemem?

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2017 17:00
– Czytając ten kryminał, miałem w głowie książkę Stanisława Lema o tym samym tytule. Podobnie jak w przypadku argentyńskiego pisarza, jest to powieść, która również wykorzystuje schemat kryminału, żeby opowiadać o czymś zupełnie innym – zauważył w Dwójce Piotr Kofta, opowiadając o książce "Śledztwo" Juana José Saera.
rozwiń zwiń