X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Katarzyna Bonda. Kryminalna proza życia

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2017 19:00
– Pisarstwo to wyrobnicza praca. Oczywiście artystyczne elementy zdarzają się i są magicznymi przeżyciami. Ale większość pracy nad książką to porządna, rzemieślnicza robota – mówiła najsłynniejsza polska autorka powieści kryminalnych.
Audio
  • Katarzyna Bonda. Kryminalna proza życia (Rozmowy Jerzego Kisielewskiego/Dwójka)
Katarzyna Bonda
Katarzyna BondaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Pierwszy etap pisania książki Katarzyna Bonda streszcza w zdaniu "leżę i wymyślam". – Wbrew pozorom takie leżenie przez pół roku jest bardzo trudne. Kręcenie się w kółko, jakby się było bąkiem, jest o wiele łatwiejsze – stwierdziła. – Leżenie, myślenie i splatanie wątków, kiedy wszystko zaczyna się układać i tworzy się z tego wyrazisty obrazek, poprzedza etap zdobywania wiedzy i uprawdopodobniania historii – dodała.

Choć w powieściach Katarzyny Bondy zawsze jest zbrodnia, zagadka i detektyw, który ją rozwiązuje, autorka nie uważa, że pisze kryminały. W Dwójce pisarka tłumaczyła, jak paradoksalnie "to, co można uznać za mankament rasowego kryminału" sprawiło, że jej książki są bestsellerami, i jak na jej pisarstwo wpływa to, że pochodzi z małego miasteczka.

***

Tytuł audycji: Rozmowy Jerzego Kisielewskiego

Prowadzi: Jerzy Kisielewski

Gość: Katarzyna Bonda (dziennikarka, pisarka)

Data emisji: 4.03.2017

Godzina emisji: 16.00

mc/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mariusz Czubaj: w dziedzinie kryminałów jesteśmy europejską elitą

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2014 16:00
- Narzekamy, że polski film i muzyka nie mogą się przebić, tymczasem w przypadku kryminałów naprawdę nie mamy się czego wstydzić - opowiadał w Dwójce autor wydanej niedawno książki "Martwe Popołudnie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bez Thatcher nie byłoby szkockiego kryminału?

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2015 13:00
- Przez fakt, że kryminały są schematyczne, dzielące je różnice stają się szczególnie ciekawe - rozpoczął dyskusję o narodowej tożsamości tego gatunku Piotr Kofta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oszust, morderca, koneser. Kim jest pan Ripley?

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2016 17:51
"Ripley pod ziemią" to kryminał z fałszerstwem sztuki w tle. Reżyser spektaklu Radosław Rychcik był gościem Jacka Wakara.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Śledztwo w sprawie "Śledztwa". Co łączy Saera z Lemem?

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2017 17:00
– Czytając ten kryminał, miałem w głowie książkę Stanisława Lema o tym samym tytule. Podobnie jak w przypadku argentyńskiego pisarza, jest to powieść, która również wykorzystuje schemat kryminału, żeby opowiadać o czymś zupełnie innym – zauważył w Dwójce Piotr Kofta, opowiadając o książce "Śledztwo" Juana José Saera.
rozwiń zwiń