X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Antoni Marianowicz. Humorysta i "nonsensista"

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2017 10:30
W audycji z cyklu "Kabarety literackie" zapraszamy na ponowne spotkanie z twórczością pisarza i radiowca, nazywanego przez Stanisława Barańczaka "najśmieszniejszym poetą metafizycznym".
Antoni Marianowicz
Antoni MarianowiczFoto: PAP/Andrzej Rybczyński

Antoni Marianowicz był autorem ponad stu książek, redaktorem naczelnym "Szpilek", przekładał prozę, poezję i sztuki teatralne - m.in. dramat "Arszenik i stare koronki" Josepha Kesselringa, którego adaptacja dokonana przez Macieja Englerta znalazła się w setce najlepszych widowisk telewizyjnych. Dokonał pierwszego po wojnie przekładu "Alicji w krainie czarów". To jemu polskie sceny zawdzięczają "Skrzypka na dachu".

W radiu wraz z Jeremim Przyborą pisał pierwsze odcinki "Eterka". Był kierownikiem literackim Radiowego Kabareciku Reklamowego i współtwórcą "Radiokroniki Decybel".

Wraz z Anną Lisiecką zapraszamy na wspomnienie znakomitego humorysty i "nonsensisty" (to także określenie Stanisława Barańczaka).

***

Audycji "Kabarety literackie" wysłuchają Państwo w sobotę (9.12) w godz. 15.00-15.30.

mc/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ryszard Pracz. Satyryk w czasach PRL-u

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2017 14:30
- Nasz kabaret cieszył się taką popularnością, że za bilet na spektakl można było kupić ładną rzecz, którą wtedy nie wszyscy mogli dostać w sklepie – powiedział aktor opowiadając o działającym w latach 1954-75 Studenckim Teatrze Satyryków.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jerzy Wasowski. Radiowy inżynier i kabareciarz

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 15:35
Bohaterem audycji z cyklu "Antykwariat" był - związany z Polskim Radiem od czasów przedwojennych - niezapomniany autor piosenek i radiowej muzyki, połowa duetu Kabaretu Starszych Panów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Machalica: znam na pamięć około 600 piosenek Młynarskiego

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2017 20:00
- Ponieważ kocham jego twórczość, miałem problem, żeby wybrać 20 utworów, które złożą się na koncert - o recitalu "Mój ulubiony Młynarski" opowiadał w Dwójce aktor Piotr Machalica.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Kanty Pawluśkiewicz, kabaret Anawa i zagadka dwunastnicy

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2017 14:50
- Polityką się nie zajmowaliśmy zostawiając ją ludziom wybitnym. Zostaliśmy przy klasykach poezji a także przy odkrywaniu przed zdumioną publicznością sekretów medycyny – wspominał w Dwójce znany artysta. 
rozwiń zwiń