X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Łukasz Borowicz: niechęć do "Parii" Moniuszki jest archaiczna

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 14:45
- "Parię" spotkał niezasłużony los. Niechęć do niej zasadza się na niechęci awangardy artystycznej współczesnej Moniuszce do opery w ogóle. W modzie było wówczas brzydzenie się tym gatunkiem, wieszczono jego koniec, Verdiego odsądzano od czci i wiary. Moniuszkę spotkało to samo. Ten trend na szczęście dawno się skończył – mówił w Dwójce ceniony dyrygent.
Audio
  • Rozmowa z Łukaszem Borowiczem (Filharmonia Dwójki)
Łukasz Borowicz
Łukasz BorowiczFoto: PAP/CTK/Igor Zehl

festiwal wielkanocny 663.jpg
23. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena na antenie Dwójki

Z Łukaszem Borowiczem rozmawialiśmy w przerwie opery Stanisława Moniuszki "Paria" wykonywanej w wersji koncertowej na 23. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena.

- Polska premiera tej opery nie była sukcesem z bardzo prostego powodu. Od Stanisława Moniuszki oczekiwano, że skomponuje kolejny "Straszny dwór" albo kolejną "Halkę". Stał się w jakimś sensie zakładnikiem własnego sukcesu. Kiedy skomponował utwór, który nie nawiązywał do Polski, poniósł porażkę. Niezasłużoną – przekonywał w rozmowie Łukasz Borowicz.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania całego wywiadu z dyrygentem oraz solistami.

Baner serwis Moniuszko

***

Rozmawiała: Monika Zając

Data emisji: 10.04.2019

Godzina emisji: 20.00

Materiał wyemitowano w audycji Filharmonia Dwójki.

mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Viva Moniuszko!". Twórca "Halki" jako supergwiazda

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2019 14:21
Wystawa w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie umieszcza muzycznego wieszcza w kontekście nawiązującym jednoznacznie do twórczości Andy'ego Warhola i Roy'a Lichtensteina.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrzej Kosendiak: "Widma" Moniuszki to wielka muzyka

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2019 18:50
- Od początku prac nad tym dziełem czuliśmy, że uczestniczymy w czymś naprawdę ważnym - mówił w Dwójce dyrektor Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu o płycie nagrodzonej Fryderykiem w kategorii "Album Roku. Muzyka Chóralna, Oratoryjna i Operowa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Anna Hop: wyzwaniem było zestawienie Moniuszki z Fredrą

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 14:00
- Musiałam znaleźć sposób, jak połączyć dramaturgicznie "Męża i żonę" Fredry i muzycznie "Na kwaterze" Moniuszki – tłumaczyła Anna Hop, choreografka i reżyserka jednego z dwóch baletów, które złożą się na "Fredrianę", nowy spektakl Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
rozwiń zwiń