Październik miesiącem cyberbezpieczeństwa. Dbamy o nie w Czwórce!

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2023 09:00
Już po raz 11. październik został ogłoszony miesiącem cyberbezpieczeństwa - to kolejna edycja Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa (ECSM). Kampania organizowana przez agencję ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. W tym roku skupia się na zagrożeniach, w których wykorzystywana jest socjotechnika. Czwórka też się w nią włącza!
Październik miesiącem cyberbezpieczeństwa
Październik miesiącem cyberbezpieczeństwaFoto: Shutterstock/VideoFlow

W Czwórce dbamy o cyberbezpieczeństwo w praktyce. Obalamy mity na temat cyberbezpieczeństwa, omawiamy popularne opinie oraz przedstawiamy wam fakty. W audycji weźmie udział ekspert z dziedziny bezpieczeństwa informatycznego Joanna Wziątek-Ładosz, która podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Razem z nią odkryjemy, jak naprawdę działa przestępczość internetowa i jak możemy chronić się przed nią w codziennym życiu.

Podczas naszej akcji "Październik miesiącem cyberbezpieczeństwa" opowiemy m.in. o:

Dowiemy się, jakie są najlepsze praktyki w zakresie cyberbezpieczeństwa i jak możemy zminimalizować ryzyko ataków online.

Koniec października wcale jednak nie oznacza końca dbania o cyberbezpieczeństwo. W Czwórce ten temat obecny jest stale - newsów ze świata cyberbezpieczeństwa u nas nie brakuje. Zapraszamy również do wysłuchania naszych podcastów w cyklu Cyberbezpieczni.  

Czwórka/pj


Czytaj także

Aplikacje aktualizuj natychmiast. Ale dlaczego we wtorek?

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2023 13:08
Korzystanie z urządzeń elektronicznych stało się dla nas codziennością. Smartfony, tablety, laptopy czy komputery stacjonarne pomagają nam w pracy, zabawie oraz komunikacji z innymi ludźmi. Jednakże aby cieszyć się ich pełną funkcjonalnością, musimy regularnie aktualizować oprogramowanie. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Vlop! - aplikacja, której nie ma. Nowe przepisy dotyczące mediów społecznościowych

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2023 20:54
"Scrolluj więcej, śpij mniej" - m.in. tak reklamowała się aplikacja Vlop!, która, jak się okazało, nie istnieje, a kampania była akcją Fundacji Panoptykon, która walczy o to, by algorytmy platform internetowych były dla nas bezpieczniejsze. 25 sierpnia weszło nowe unijne prawo dotyczące platform internetowych. 
rozwiń zwiń