Samokontrola i ćwiczenia oddechowe - jak walczyć ze stresem

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2018 17:14
Stres to stan napięcia, który pojawia się w obliczu niekomfortowych dla nas sytuacji. Nerwy mogą powodować reakcje fizjologiczne, m.in. przyspieszone bicie serca, płytki oddech, ale z drugiej strony - mobilizują nasz organizm do działania. Patenty na to, by wykorzystać stres zamiast mu się poddawać zdradzała trenerka Wioletta Matysiak.
Audio
  • Jak walczyć ze stresem, jak "rozbrajać" napiętą atmosferę i w jaki sposób przekuwać swoje niedostatki w zalety? (Strefa Prywatna/Czwórka)
Wioletta Matysiak w studiu
Wioletta Matysiak w studiuFoto: Czwórka

dziecko złość głód 1200.jpg
Polak głodny, czyli zły. Dlaczego głód powoduje stres?

Jak przekonywała ekspertka Czwórki, w zależności od tego, jak dotychczas toczyło się nasze życie i jakich sytuacji stresowych doświadczyliśmy, nasza "granica" poziomu stresu destrukcyjnego i konstruktywnego położona będzie na innym poziomie. Istnieją jednak techniki, które pozwalają ten poziom przesunąć, czyli "odstresować się" w sposób kontrolowany. - W stresie wali nam serce, spłyca się oddech. Ćwiczenie "3-1-5" polega więc na tym, by - zamiast pozwolić biec myślom własnym torem - wmówić swojemu mózgowi, że damy sobie radę. Wciągamy powietrze licząc do trzech, zatrzymujemy je przez sekundę i licząc do 5 je wypuszczamy. W tym czasie obracamy też głowę od jednego ramienia do drugiego - mówiła Wioletta Matysiak.

Jak wykorzystać nasz negatywny stres i przekuć go w ten pozytywny? Jak jeszcze ćwiczyć autokontrolę, by panować nad swoimi odruchami, a stres wykorzystywać do osiągania zamierzonych rezultatów w życiu zawodowym i prywatnym? I czy muzyka - podobnie jak obyczaje - rzeczywiście łagodzi także nerwy? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycjiStrefa Prywatna

ProwadziJakub Jamrozek

Gość: Wioletta Matysiak (trenerka, coach, doradca w Fabryce Motywacji)

Data emisji: 9.01.2018

Godzina emisji: 20.05

kd


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kręta droga do uważności. Jak być bardziej tu i teraz?

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2017 08:40
- Większość czasu spędzamy uwikłani w procesy myślenia, analizy, osądzanie siebie i innych, co wiedzie nas na manowce. To sprawia, że nie ma nas tam, gdzie jesteśmy - mówi nauczyciel uważności, Paweł Holas.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rodzina patchworkowa. Jak zadbać o dobre relacje?

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2018 11:47
- Relacje międzyludzkie zamieniają się w transakcje. Element więzi uczuciowej zanika. Ludzie podchodzą do związków w sposób konsumpcyjny tak, jakby kupowali coś, co ma działać, a jeśli nie działa, należy to wymienić - mówił Wojciech Eichelberger psycholog, współautor książki "Patchworkowe rodziny. Jak w nich żyć?".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Uzależnienie od gier jednostką chorobową?

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2018 17:56
Fakt, że uzależnienie od gier komputerowych znajdzie się na liście chorób psychicznych oznacza, że stanie się ono "stanem zdrowia", a lekarze czy firmy ubezpieczeniowe mogą je brać pod uwagę w ocenie kondycji swoich klientów.
rozwiń zwiń