A Future Not Made In The EU - scenariusze przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2017 14:52
- To kampania, której zadaniem jest obudzenie dyskusji na temat przygotowywanej reformy Prawa autorskiego w Europie - opowiadał Jakub Koźniewski z Teamu Kreatywnego, odpowiedzialnego za projekt.
Audio
  • Na czym polegać ma projekt A Future Not Made In The EU? (Stacja Nauka/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/everything possible

aleksandra snuzik 1200.jpg
Aleksandra Snuzik. Nastolatka z Polski wyleczy malarię?

A Future Not Made In The EU to projekt, stworzony dla Centrum Cyfrowego i wykorzystujący speculative design, czyli dizajn spekulatywny, innowacyjną metodę projektową prezentującą wizje przyszłości, ale skupioną na konkretnych produktach i usługach. Design wykorzystywany jest w eksplorowaniu możliwych scenariuszy przyszłości, w tym zagrożeń związanych z nowymi przepisami prawa autorskiego w UE. Jak podkreślała Natalia Mileszyk, chodzi głównie o pokazanie zagrożeń, jakie ta reforma ze sobą niesie. - Za rok może okazać się, że Unia Europejska wcale nie jest konkurencyjnym rynkiem w rozwoju innowacji w porównaniu do Chin, czy nawet Brazylii - tłumaczyła ekspertka. - Chcemy pokazać, że jeśli będziemy mieli kiepskie prawo, to nawet świetne projekty, za 10 lat mogą być niemożliwe do zrealizowania - tłumaczyła.

O jakie zagrożenia chodzi, w jakim kierunku podąża unijna reforma, a także, na czym dokładnie polegać ma A Future Not Made In The EU i… czym są fizyczne piksele? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Gość: Natalia Mileszyk (Centrum Kreatywne), Jakub Koźniewski (Team Kreatywny)

Data emisji: 10.10.2017

Godzina emisji: 12.16

kd/ac

Czytaj także

No problem. Aplikacja jak kozetka u psychologa?

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2017 13:40
- Pomaga w samorozwoju i opiera się głównie na technikach medytacji, wizualizacji i hipnozy - opowiada Michał Skalba, twórca aplikacji No problem.fm. A my sprawdzamy, czy działa.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gry wideo. Niezawodny sposób na uśmierzanie bólu?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2017 15:49
Naukowcy z Uniwersytetu w Waszyngtonie opracowali "Snow World", czyli wirtualne środowisko 3D, w którym pomagają walczyć z bólem pacjentom z poważnymi poparzeniami. Czy w pokonywaniu bólu gry wideo mogą zastąpić morfinę?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Neurogastronomia. Co wpływa na nasz smak?

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2017 20:13
Badacze z Oksfordu twierdzą, że na odczuwany przez nas smak mogą wpływać najróżniejsze, pochodzące z zewnątrz bodźce. Na przykład odpowiedni dźwięk może zmienić wrażliwość na smak słodki lub słony. 
rozwiń zwiń