X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Polskie Radio Dzieciom

Czy każde dziecko powinno być promowane do następnej klasy?

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2021 12:51
Koniec roku szkolnego jest dla większości uczniów równoznaczny z przejściem do następnej klasy. Niektórzy jednak takiej promocji nie otrzymują, przez co powtarzają raz jeszcze ten sam materiał. Są opinie, które mówią że jest to szansa dla dziecka na zdobycie więcej czasu na naukę oraz skupienie się na przedmiotach, które wcześniej sprawiały problem. Pojawia się zatem pytanie, czy każde dziecko powinno być promowane do następnej klasy? W "Strefie rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom porozmawialiśmy o tym z Marzeną Żylińską z Budzącej się Szkoły.
Forma zajęć dydaktycznych będzie uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie danej gminy
Forma zajęć dydaktycznych będzie uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie danej gminyFoto: shutterstock.com/Dmytro Zinkevych

W przypadku wielu uczniów, którzy nie otrzymają promocji do następnej klasy będzie to przykre doświadczenie. Młode osoby budują opinię na swój temat na podstawie tego, jak są widziane przez dorosłych. Tak więc, jeśli zobaczą, że nie są wystarczające dobre czy zdolne, by przejść do klasy wyżej, mogą zacząć postrzegać siebie jako osobę gorszą od innych i przez to ciężej będzie im osiągnąć to, co by chciały.  Co więcej, możliwość kontynuowania znajomości z dotychczasowymi kolegami i koleżanki zostanie ograniczona, a relacje społeczne i grupa rówieśnicza są bardzo istotne dla ludzi w tak młodym wieku. 

Posłuchaj
59:18 2021_06_04 22_00_00_RadioDzieciom_Strefa_Rodzica.mp3 Czy każde dziecko powinno być promowane do następnej klasy?_Strefa Rodzica 4 czerwca godz. 22:00

Przyjęte jest, że dzieci urodzone w tym samym roku powinny rozwijać się tak samo. Niemniej jednak nie możemy przewidzieć jak będzie wyglądał ich progres w przyszłości. Istotne jest to, że każdy z nas ma silną stronę, jednak czasami potrzebujemy pomocy w jej odkryciu. Ponadto, dzieci rozwijają się w atmosferze, która daje im poczucie bezpieczeństwa oraz sensu ich pracy. Dlatego też duża rolę w tej sytuacji odgrywają nauczyciele, których jednym z zadań jest motywowanie ucznia, a także pomoc w budowaniu wiary w siebie. Jeśli dziecko nie chce się uczyć lub ma problem z danym materiałem, korzystne jest, aby porozmawiać z nim i dowiedzieć się, co dokładnie sprawia mu trudności oraz dlaczego straciło motywacje i nie widzi sensu dalszej pracy.

Czasami może okazać się, że brak przyzwolenia na promocję do następnej klasy może być dobrą decyzją, np. w przypadku, gdy dziecko z powodu choroby opuściło znaczną część zajęć. Jednakże ustalenia te nie powinny być podjęte bez dziecka, ani jego rodziców. – Szkoły powinny być różnorodne i dzieci i rodzice powinni mieć wybór. Powinniśmy więcej dzieci słuchać, ponieważ, kiedy dajemy dzieciom wybór to wtedy dopiero się ujawniają ich talenty i ich zainteresowania – powiedziała Marzena Żylińska. 

---> SŁUCHAJ POLSKIEGO RADIA DZIECIOM <---

Audycja: Strefa rodzica
Prowadził: Mikołaj Foks
Gość: Marzena Żylińska - Budząca się Szkoła.
Data emisji: 4.06.2021
Godzina emisji: 21.00.

Strefa rodzica w Polskim Radiu Dzieciom od poniedziałku do piątku od 21.00 do 23.00.

Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik.

Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam! 

Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych

Zobacz także

Czytaj także

Co nowego dał uczniom ten kończący się szkolny?

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2021 10:19
Już niedługo rozpoczną się wakacje, kończąc tym samym rok szkolny, który w znaczny stopniu był spędzony na nauce zdalnej i społecznej izolacji. Podczas tego trudnego okresu jedni uczniowie i nauczyciele znaleźli w sobie motywację do działania i nie poddawania się, podczas gdy inni mieli z tym trudności. Jak zatem ocenić ostatnie kilkanaście miesięcy? Czy był to czas stracony, a może wręcz przeciwnie? W "Strefie Rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom zapytaliśmy o to nauczycielkę i wychowawczynię, Magdalenę Niemczuk-Kobosko.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jakie są odczucia po egzaminach ósmoklasisty?

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2021 10:49
Nadszedł moment, kiedy egzaminy zwieńczające edukację podstawową dobiegły końca. W związku z tym, po wielu stresujących miesiącach przygotowań ósmoklasiści i ich rodzice mogą w końcu odetchnąć. Już po raz drugi z powodu pandemii egzaminy te musiały zostać przeprowadzone w innych warunkach niż zazwyczaj, co spotęgowało podenerwowanie wśród dzieci i nauczycieli, a także wymusiło dostosowanie arkuszy z zadaniami do nowej rzeczywistości. Jak wyglądał okres przygotowań oraz jaki charakter mają egzaminy na koniec ósmej klasy? W "Strefie Rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom, rozmawialiśmy o tym z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, dr. Marcinem Smolikiem, dyrektorem szkoły podstawowej, Magdaleną Kaźmierczak oraz pomysłodawczynią i szefową "Pracowni z Oknem na Świat", Martą Hendzel.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dziecko w świecie cyfryzacji. Jak być dobrym doradcą dla młodego człowieka?

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2021 23:00
Edukacja online sprawiła, że dzieci spędzają więcej czasu przed komputerem, a to powoduje niepokój u dorosłych zastanawiających się nad skutkami takiego zachowania. Z racji tego, że nowe technologie będą się stale rozwijać, pomocne może okazać się posiadanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności, które umożliwią dzieciom i rodzicom odpowiedzialne korzystanie z internetu. Jak zatem odnaleźć się w świecie cyfryzacji? W "Strefie Rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom, porozmawialiśmy o tym z nauczycielką Zytą Czechowską oraz pisarzem Mikołajem Marcelą, którzy razem stworzyli książkę "Jak nie zgubić dziecka w sieci".
rozwiń zwiń