X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Polskie Radio Dzieciom

Co nowego dał uczniom ten kończący się szkolny?

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2021 10:19
Już niedługo rozpoczną się wakacje, kończąc tym samym rok szkolny, który w znaczny stopniu był spędzony na nauce zdalnej i społecznej izolacji. Podczas tego trudnego okresu jedni uczniowie i nauczyciele znaleźli w sobie motywację do działania i nie poddawania się, podczas gdy inni mieli z tym trudności. Jak zatem ocenić ostatnie kilkanaście miesięcy? Czy był to czas stracony, a może wręcz przeciwnie? W "Strefie Rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom zapytaliśmy o to nauczycielkę i wychowawczynię, Magdalenę Niemczuk-Kobosko.  
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Evgeny Atamanenko

Okazuje się, że dla wielu osób nauka zdalna była szansą na zwiększenie swojej samodzielności w sferze zdobywania wiedzy. Zamiast opierać się tylko na materiałach dostarczonych przez nauczycieli, dzieci chętniej sięgały po dodatkowe źródła oraz same szukały informacji. Co więcej, w niektórych przypadkach uczniowie, którzy byli milczący i cisi w szkole, zaczęli rozkwitać i być bardziej aktywni w warunkach domowych. Wśród dzieci rozwinęły się też umiejętności publicznych wypowiedzi, co mogło być spowodowane tym, że w warunkach domowych czuły się swobodniej. Dla wielu nauka zdalna była także szansą na odpoczynek i wyspanie się, ponieważ nie musieli wstawać wcześniej, by ominąć korki i zdążyć do szkoły na konkretną godzinę. Natomiast, jeśli chodzi o nauczycieli, poszerzyli oni swoje sposoby nauczania o nowe metody, jak np. przeprowadzanie godziny wychowawczej na świeżym powietrzu. Dodatkowo dzięki korzystaniu z platform internetowych w celu przeprowadzania lekcji, zdobyli dodatkowe umiejętności zarządzania klasą. 

Posłuchaj
115:18 24.05. Strefa rodzica - dojrzewanie.mp3 Jak rozmawiać z dziećmi o dojrzewaniu? (Strefa rodzica/Polskie Radio Dzieciom)_24.05.2021.

Z drugiej strony z powodu wykluczenia cyfrowego i braku dostępu do komputera, wielu uczniów nie mogło korzystać z edukacji online. W skutek tego kontakt z nimi został bardzo ograniczony lub nawet utracony. Ponadto niektóre dzieci podczas lekcji łatwo się rozpraszały, grały na komputerze lub oglądały filmy, przez co nauka ta nie była skuteczna. Okazało się także, że jeśli między nauczycielem, a uczniami nie było wcześniej zbudowanej relacji, ciężko było to nadrobić. W efekcie trudniej było nawiązać komunikację między dwoma stronami. Co więcej, znaczna liczba dzieci musiała zacząć nosić okulary z powodu częstego przesiadywania przed komputerem.  Sytuacja ta również negatywnie wpłynęła na samopoczucie, a nawet zdrowie fizyczne i psychiczne wielu ludzi.

Okazuje się zatem, że obecny rok szkolny, który powoli dobiega końca, można postrzegać zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym świetle. Niewątpliwie był to czas, który mogliśmy wykorzystać na pogłębieniu więzi rodzinnych i dokładniejsze poznanie nie tylko dzieci, ale też nas samych. – Myślę, że ogromnym plusem tego, co się wydarzyło i nadal trochę dzieje jest to, że wszyscy mieliśmy rok takiej solidnej refleksji jak sądzę, czy też większość z nas. Niezależnie od tego, czy jesteśmy uczniami, rodzicami, nauczycielami – powiedziała Magdalena Niemczuk-Kobosko.  

---> SŁUCHAJ POLSKIEGO RADIA DZIECIOM <---

Audycja: Strefa rodzica
Prowadził: Mikołaj Foks
Gość: Magdalena Niemczuk-Kobosko - nauczyciel i wychowawca
Data emisji: 21.05.2021
Godzina emisji: 21.00.

Strefa rodzica w Polskim Radiu Dzieciom od poniedziałku do piątku od 21.00 do 23.00.

Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik.

Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam! 

Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych

Zobacz także

Czytaj także

Dzieci powróciły do szkolnych ławek. Czego obawiają się nauczyciele?

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2021 08:00
Dziś, 31 maja, placówki oświatowe wznowiły działania stacjonarne. Oznacza to, że po długim oczekiwaniu nauczyciele i uczniowie mogli wrócić do klas i cieszyć się początkiem powrotu do rzeczywistości znanej przed pandemią. Oprócz ogromnych oczekiwań czy nadziei, moment ten może wzbudzić także lęk i niepokój wśród pedagogów, rodziców oraz przede wszystkim dzieci i młodzieży. Na co zatem zwracają uwagę nauczyciele? Jak rodzice i nauczyciele mogą pomóc dziecku w zadbaniu o kondycje fizyczną? I jakie rozwiązanie przygotowało Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z Akademią Wychowania Fizycznego? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dojrzewanie mózgu tłumaczy zachowanie nastolatków

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2021 09:00
Mózg człowieka wciąż skrywa przed nami wiele tajemnic. Chociaż w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat nasza wiedza na temat jego pracy i funkcjonowania się pogłębiła, to jednak zdefiniowanie, co oznacza proces dojrzewania mózgu i kiedy on następuje, jest nadal problematyczne. Niektórzy mogą pokusić się o stwierdzenie, że dzieje się to przez całe życie człowieka. Co ma zatem wspólnego dojrzewanie mózgu z zachowaniem dzieci i nastolatków? I dlaczego świat odbierany zmysłami przez osobę dorosłą nie jest już tak niezwykły jak u pięciolatka?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy bycie mamą jest trudne? Rozmowa Idy Nowakowskiej z mamą [PODCAST]

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2021 00:26
Z okazji Dnia Mamy Polskie Radio Dzieciom przygotowało wyjątkowy podcast, w którym Ida Nowakowska rozmawia ze swoją mamą o tym, jak to jest kiedy mama młodej kobiety dowiaduje się o tym, że zostanie babcią oraz o tym, czy Ida była w dzieciństwie grzeczną dziewczynką. Nie zabraknie też wspomnień o ulubionych zabawach małej Idy oraz rozważań o tym, co jest najważniejsze we właściwym wychowaniu małego człowieka. Zapraszamy na bardzo osobistą rozmowę. [POSŁUCHAJ JUŻ TERAZ]
rozwiń zwiń