X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Na Haiti lepiej niż w Polsce rozumieją Halkę

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2015 12:00
- Fakt, że małżeństwo chłopki Halki i szlachcica Janusza jest niemożliwe, był dla Haitańczyków oczywisty. Trudniej to wyjaśnić współczesnym Polakom - opowiadał Paweł Passini, reżyser niezwykłej inscenizacji opery Moniuszki.
Soliści Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz lokalni tancerze i publiczność podczas wykonanie Halki w haitańskim Cazale
Soliści Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz lokalni tancerze i publiczność podczas wykonanie "Halki" w haitańskim CazaleFoto: Damas Porcena (Dams), Haiti (Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki)

W XIX wieku na Haiti przybyli polscy legioniści, by w imieniu Napoleona zwalczyć lokalne powstanie. Dwa stulecia później ich potomków odwiedzili śpiewacy z Teatru Wielkiego w Poznaniu, by wspólnie wystawić polską operę narodową. Monumentalna projekcja dokumentacji spektaklu zostanie zaprezentowana w Pawilonie Polskim na Biennale Sztuki w Wenecji.

- Fascynująca jest praca z ludźmi, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z teatrem - podkreślił reżyser przedstawienia Paweł Passini. - I pouczająca, bardziej chyba dla nas niż dla nich. Niesamowitym doświadczeniem było na przykład usłyszeć od lokalnego tancerza konstatację: "a więc aktorstwo polega na tym, że jak potrafisz coś zagrać, to potrafisz to uwolnić" - wyjaśnił.

Okazało się również, że "tańczenie Moniuszki" może doprowadzić do... utraty duszy.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Adriana Prodeus

Goście: Joanna Malinowska (artystka, współopowiedzialna za Pawilon Polski w Wenecji), Hanna Wróblewska (dyrektor warszawskiej Zachęty, komisarz Pawilonu Polskiego w Wenecji), Michał Jachuła (kurator wystawy "Związki rozwiązki" w Muzeum Sztuki w Łodzi) Paweł Passini (reżyser haitańskiej inscenizacji "Halki" Moniuszki)

Data emisji: 4.05.2015

Godzina emisji: 18.00

mm/aj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ciemna materia sztuki czy mafia?

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2015 20:00
W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o artykule Moniki Małkowskiej zatytułowanym prowokacyjnie "Mafia bardzo kulturalna".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Lubimy to, co już znamy? Artysta jako kanibal

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2015 08:00
Czy współczesna twórczość tak rozczarowuje odbiorców, że najlepiej pokazać im coś, co już widzieli? A może w kulturze remiksu i plagiatu chodzi o coś innego?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gdzie się podziała nasza cepelia?

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2015 19:00
- Instrumentalnego traktowania sztuki ludowej nie wymyślono w PRL. Czyniono tak już w okresie rozbiorów, by uczynić z chłopa obywatela i zbudować naród - uważa etnograf Antoni Kroh.
rozwiń zwiń