X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zmierzch "dyktatorów gustu”? Zmiany na Sacrum Profanum

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2015 19:00
Jeden z najciekawszych festiwali muzycznych Europy znalazł się na zakręcie: Kraków zakończył współpracę z Filipem Berkowiczem, od lat odpowiedzialnym za program i profil tej oryginalnej imprezy.
Audio
  • Dyskusja o festiwalu Sacrum Profanum (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Jeden z koncertów festiwalu Sacrum Profanum w 2015 r.
Jeden z koncertów festiwalu Sacrum Profanum w 2015 r.Foto: materiały prasowe/Wojciech Wandzel/www.wandzelphoto.com

Punktem wyjścia Dwójkowej dyskusji na temat festiwalu Sacrum Profanum była wyżej wspominania decyzja krakowskich władz o odwołaniu Filipa Berkowicza z funkcji dyrektora artystycznego. - Nie zgadzam się ze sposobem tłumaczenia tej zmiany - mówił Bartek Chaciński, komentując słowa Andrzeja Kuliga, wiceprezydenta Krakowa ("skończył się czas dyktatorów gustu i smaku").

Jak się okazuje, trudno jednoznacznie ocenić trzynaście dotychczasowych odsłon Sacrum Profanum – są rzeczy, które stanowiły o jego sile i oryginalności (przełomowe koncerty, nowy marketing muzyczny), są jednak i takie, które się nie udały (widowiska "kiczowate i tandetne", "zatracenie osobności").

O historii festiwalu, a także o tym, czy zmiana na stanowisku dyrektora artystycznego może wyjść na dobre krakowskiej imprezie - w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą 

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: dziennikarze i krytycy muzyczni: Dorota Szwarcman, Bartek Chaciński, Tomasz Handzlik; wysłuchaliśmy również wypowiedzi Michała Zalewskiego (z Krakowskiego Biura Festiwalowego), Andrzeja Kuliga (wiceprezydenta Krakowa), Daniela Cichego (redaktora naczelnego Polskiego Wydawnictwa Muzycznego), Anny Woźniakowskiej (dziennikarki) i Agaty Zubel (kompozytorki i śpiewaczki)

Data emisji: 27.11.2015

Godzina emisji: 18.00

jp/gs

Komentarze1
aby dodać komentarz
lisovvski2015-11-29 11:44 Zgłoś
Myślę, że Red. Woźniakowska wyczerpała temat. A Filip Berkowicz zasługuje na pomnik. Nie jest to do końca sprawiedliwe i sensowne, żeby kończyć współpracę z człowiekiem takiego formatu i dokonań. Oczywiście nie znam szczegółów odwołania, ale postulat kadencyjności jest dla mnie niejasny. Nie rozumiem też w jaki sposób jakikolwiek następca miałby odnieść sukces nie jeżdżąc po "autostradach" wybudowanych przez Berkowicza. Następca powinien zatem umieć wykonać podobny skok w oryginalności wydarzeń jaki ustępujący dyrektor. Co to mogłoby być - chodzenie po kolędzie z mini-koncertami muzyki nowoczesnej, Adele śpiewająca Tavenera, koncert totalny przez znany komunikator w czasie rzeczywistym? Zamówienie Koncertu na perkusję u Lachenmanna i wykonanie go na blaszanych halach Nowej Huty przez muzyków podwieszonych na linach? Może stworzenie awangardowego serialu - na przykład horroru z muzyką współczesną i puszczanie go na rozlicznych telebimach podpartych dobrym stereo? Możliwości są setki, ale skoro nie ma mowy o tego typu rewolucji w festiwalu to po co odwoływać dotychczasowego dyrektora?.. Może KBF czy UMK chodzi o więcej demokracji w zarządzaniu festiwalem? Może krakowskie środowisko ubolewa nad tym, że festiwal "zjada" zbyt dużą ilość budżetu na kulturę i szepcze Krakowowi do ucha tę dymisję? Ciekawa byłaby reakcja samego zainteresowanego, nie potrafię znaleźć linku chociaż była o tym mowa w audycji.

Czytaj także

Opera w czasach kryzysu. Bilet za 700zł?

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2015 22:00
- Tyle by kosztował, gdyby Opera Bałtycka w Gdańsku została pozbawiona wsparcia publicznego – powiedział dyrektor Marek Weiss. Dokąd może doprowadzić redukcja budżetów polskich oper?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie Nagrania ofiarą dzikiej prywatyzacji?

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2015 22:00
- Problemy Polskich Nagrań zaczęły się w 1989 roku - podkreślił prezes firmy Warner Music Poland, która za 8,1 mln zł kupiła obejmujący ponad 40 tysięcy utworów katalog Polskich Nagrań.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Muzyka dawna w Polsce. Koniec etapu miłośników?

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2015 19:00
- Wykonawstwo historyczne stało się przez ostatnie dwadzieścia lat domeną zawodowców. To nie kwestia mody, lecz ważnego historycznego procesu - uważa Lilianna Stawarz z Warszawskiej Opery Kameralnej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Herbie Hancock. Biografia grzecznego jazzmana?

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2015 21:00
- On kreuje się na grzecznego artystę, ale jeszcze wiele rzeczy mógłby nam powiedzieć - mówił w kontekście wydanej właśnie w Polsce autobiografii wybitnego pianisty Paweł Tomaszewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowe wizje "Warszawskiej Jesieni"

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2015 18:00
O swoich pomysłach na festiwal opowiedzieli nam ci, którzy wystartowali w konkursie na nowego szefa imprezy - i zostali odrzuceni.
rozwiń zwiń