 
 
Alpina – jeszcze lepsze BMW?
 
Podświadomie stereotypom ulegamy niezwykle często. Pozwalają nam one rozumieć świat, ułatwiają wybory i wpływają na zachowania. Okazuje się jednak, że często bywają także krzywdzące.
   00:27   016fcf68.mp3 Skąd biorą się stereotypy (Rozrusznik/PRK)   Skąd biorą się stereotypy (Rozrusznik/PRK)      
 
W świecie motoryzacji stereotypy sprawiają, że konkretne marki postrzegamy w specyficzny sposób, nie zawsze zgodny z rzeczywistością. Zwykle przekonania wynikają jednak z własnych doświadczeń i są kwestią indywidualną.
   02:38   016fcf69.mp3 Stereotypy a doświadczenia (Rozrusznik/PRK)   Stereotypy a doświadczenia (Rozrusznik/PRK)      
 
Jednym z powszechnych stereotypów jest ten o solidności marek od naszych zachodnich sąsiadów. Jak postrzegamy niemieckie auta i jak bardzo jest to zgodne z rzeczywistością?
   01:13   016fcf6a.mp3 Solidność niemieckich marek (Rozrusznik/PRK)   Solidność niemieckich marek (Rozrusznik/PRK)      
 
   01:27   016fcf6b.mp3 Stereotyp BMW i Audi (Rozrusznik/PRK)   Stereotyp BMW i Audi (Rozrusznik/PRK)      
 
-
Kolejny obowiązujący w świecie motoryzacyjnym stereotyp przestrzega przed zakupem samochodów „na F”. Skąd to wynika i dlaczego unikamy „Francuzów”?
   00:51   016fcf60.mp3 Stereotyp aut francuskich (Rozrusznik/PRK)   Stereotyp aut francuskich (Rozrusznik/PRK)      
 
Spójrzmy teraz na motoryzację skandynawską. W jaki sposób patrzymy na auta z Norwegii, Szwecji i Finlandii? Jakie budzą w nas uczucia?
   01:11   016fcf62.mp3 Stereotypy aut skandynawskich (Rozrusznik/PRK)   Stereotypy aut skandynawskich (Rozrusznik/PRK)      
 
   00:39   016fcf63.mp3 Stereotyp Volvo (Rozrusznik/PRK)   Stereotyp Volvo (Rozrusznik/PRK)      
 
-
Niezawodność i nowe technologie – z tym kojarzy nam się motoryzacja japońska. Jakich marek w głównej mierze to dotyczy?
   01:06   016fcf65.mp3 Stereotypy marek japońskich (Rozrusznik/PRK)   Stereotypy marek japońskich (Rozrusznik/PRK)      
 
   00:57   016fcf66.mp3 Japońskie -> niezawodne (Rozrusznik/PRK)   Japońskie -> niezawodne (Rozrusznik/PRK)      
 
Rynek azjatycki zalewa dziś niemal cały świat. Powszechne jest jednak przekonanie, że chińskie jest gorsze. Dlaczego napis „Made in China” odstrasza i czy rzeczywiście powinien?
   00:59   016fcf67.mp3 Stereotyp marek azjatyckich (Rozrusznik/PRK)   Stereotyp marek azjatyckich (Rozrusznik/PRK)      
 
Marki motoryzacyjne często postrzegane są przez pryzmat kraju, z którego pochodzą. Wiele powszechnych stereotypów wynika z doświadczeń, które przy dzisiejszej technologii nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Globalne działanie producentów sprawia, że stereotypy tracą na znaczeniu, a granice między markami znacznie się zacierają. Wybierając nowy samochód, warto bazować więc na jego rzeczywistych parametrach, zamiast na powtarzanych pocztą pantoflową stereotypach.
P.Olak/bp/ pupec
CZYTAJ TAKŻE: