X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Od horroru po melodramat. "Kawalerowicz kochał formę"

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2017 15:00
- Słynnego reżysera znacznie bardziej od historii i spraw społecznych, interesowało, jakich formuł gatunkowych i konwencji użyje w swoich filmach – mówił w Dwójce prof. Tadeusz Lubelski. 27 grudnia mija 10. rocznica śmierci Jerzego Kawalerowicza.
Audio
  • Prof. Tadeusz Lubelski o twórczości Jerzego Kawalerowicza (Rozmowy o kinie/Dwójka)
Jerzy Kawalerowicz
Jerzy KawalerowiczFoto: PAP/JACEK TURCZYK

Filmoznawca opowiadał m.in. o produkcji filmu "Pociąg" przedstawiającego historię kobiety i mężczyzny, którzy trafiają do tego samego wagonu sypialnego.

- Z jednej strony wędrujemy za kamerą przez cały pociąg, obserwując przekrój polskiego społeczeństwa, a z drugiej mamy konwencję horroru i filmu sensacyjnego, który następnie ustępuje miejsca melodramatowi – dodał prof. Tadeusz Lubelski.

W nagraniu audycji dowiemy się, jak "Pociąg" został odebrany przez krytykę na festiwalu w Wenecji, a także posłuchamy fragmentów archiwalnej rozmowy Anny Fuksiewicz z reżyserem.

***

Tytuł audycji: Akademia kina

Prowadzi: Anna Fuksiewicz

Gość: prof. Tadeusz Lubelski (krytyk filmowy, historyk, teoretyk kina)

Data emisji: 15.12.2017

Godzina emisji: 14.30

mz/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W "Pociągu", jak u Hitchcocka, nikt nie jest na swoim miejscu

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 15:00
- Film Kawalerowicza, choć premierę miał 57 lat temu, nie traci świeżości. Widzimy tu społeczeństwo, które jest w ruchu. Nie tylko z powodu podróży - analizuje prof. Tadeusz Lubelski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jeanne Moreau. Opowieść o gwieździe kina

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 18:50
Zmarłą 31 lipca wybitną francuską aktorkę, wielką damę francuskiego kina filmoznawca prof. Tadeusz Lubelski wspominał w pierwszej audycji z cyklu "Rozmowy o kinie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wszystkie sceny Andrzeja Wajdy

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2017 18:00
W audycji "Rozmowy o kinie" z prof. Tadeuszem Lubelskim rozmawialiśmy o najbardziej pamiętnych scenach z filmów zmarłego w październiku zeszłego roku reżysera.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mistyczność na tle zmieniającego się świata - sceny z filmów Federico Felliniego

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2017 15:15
Nazywany "mistrzem obrazu". Do perfekcji opanował sztukę wyrażania emocji za pomocą metafor i symboli. Jego filmy powstałały z potrzeby zgłębienia natury człowieka - dojrzenia tego, co niezauważalne.
rozwiń zwiń