Francesco Tristano w bułgarskim Klubie Wojskowym

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2017 15:10
Zapraszamy na retransmisję recitalu luksemburskiego pianisty, który w Sofii przedstawił program złożony z muzyki kilku różnych stuleci.
Francesco Tristano
Francesco TristanoFoto: materiały prasowe

fortepian.jpg
Francesco Tristano. Basso continuo i techno

Francesco Tristano ukończył Julliard School of Music w Nowym Jorku. Wie wszystko o klasycznej interpretacji i z upodobaniem łamie jej zasady. Zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Muzyki Współczesnej w Orléans (2004). Od jego debiutu z Rosyjską Orkiestrą Narodową i Mikhailem Pletnevem grywał z najsłynniejszymi. Ale Nowy Jork otworzył go na muzykę elektroniczną i scenę klubową. Stał się performerem muzycznym, który bez trudu godzi pozornie antagonistyczne style.

Program:

Francesco Tristano Hello, Girolami Frescobaldi Trzy Toccaty z drugiej księgi Toccat i canzon (1637), Luciano Berio Sequenza IV, Claude Lenners Sandbuch, Albena Petrovic Burning Shadows, John Cage Landscape, Francesco Tristano Nachtwasser; Ground Bass

Wyk. Francesco Tristano - fortepian

(25.09.2015, Military Club, Sofia)

***

Na "Filharmonię Dwójki" w czwartek (20.04) w godz. 19.30-21.30 zaprasza Ewa Szczecińska.

mc/bch

Czytaj także

Martin Haselböck: John Malkovich ma słuch absolutny

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2017 11:13
– Gdyby został muzykiem, osiągnąłby prawdopodobnie tyle samo, ile osiągnął jako aktor – mówił dyrygent, który na 21. Festiwalu Beethovenowskim poprowadził koncert Orchester Wiener Akademie z Johnem Malkovichem w roli narratora.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Jako tenor lubię myśleć o barytonie, jak o słudze"

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2017 14:04
- Tym razem George ma okazję naprawdę nim zostać. Bardzo mi się to podoba - śmiał się w Dwójce Erik Barry. Śpiewak razem Georgem Mosleyem wystąpił w operze "Djamileh" na Festiwalu Beethovenowskim.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Schmelzer: Luython był organistą cesarza-szaleńca

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2017 18:00
- Pracował na praskim dworze Rudolfa II Habsburga, który skupiał wokół siebie ekstrawaganckich artystów takich, jak choćby malarz Arcimboldo, czy alchemików. Mieliśmy spore oczekiwania wobec jego muzyki - mówił w Dwójce Björn Schmelzer o utworze "Lamentationes Hieremiae Prophetae" Carolusa Luythona.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Christie: szczególnym uczuciem darzę ludzki głos

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2017 12:00
- Kocham muzykę baroku za emocje, ukryte w niej przesłania, jej formę i instrumenty – powiedział założyciel i legendarny szef zespołu Les Arts Florissants, który wystąpił w Wielką Sobotę podczas festiwalu Actus Humanus Resurrectio.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ottavio Dantone: oratorium to namiastka opery

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2017 10:00
- To gatunek, który zastępował operę w sytuacjach, gdy zakazane było wykonywanie dzieł scenicznych. Po takie właśnie rozwiązanie sięgnął Haendel, pisząc "La Resurrezione" – powiedział włoski dyrygent, który wraz z Academią Bizantina wykonał ten utwór podczas finału Actus Humanus Resurrectio. 
rozwiń zwiń