X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Efekt wow" w kryminale

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2012 13:08
Nie każdy może być Stiegiem Larssonem, ale zawsze warto próbować. O tym, jak napisać dobry kryminał opowiada Zygmunt Miłoszewski, autor powieści o prokuratorze Teodorze Szackim.
Audio
  • Poznaj szczegóły konkursu na opowiadanie kryminalne i dowiedz się, co można wygrać
  • Jak napisać dobry kryminał radzi mistrz gatunku, Zygmunt Miłoszewski

 - "A może by pan tak, panie Zygmuncie, napisał jakiś kryminał" - zaproponowała mi szefowa mojego wydawnictwa - opowiada gość "Stacji Kultura". A ja chciałem wtedy pisać typowo polską, rozłażącą się w szwach, oniryczną prozę. Miałem konspekt na dwudziestu stronach i poczucie, że zaraz stworzę coś naprawdę głębokiego.

Nieoczekiwanie dla siebie samego, Zygmunt Miłoszewski napisał opowiadanie pt.: "Historia portfela" i wygrał, zorganizowany przez Jerzego Pilcha, konkurs literacki "Polityki".

 - Oprócz sceny otwarcia opowiadanie musi mieć puentę. I co najmniej dwa zwroty akcji - tłumaczy autor kryminałów. - To jest naprawdę trudna sztuka, bo w opowiadaniu trzeba zawrzeć wszystko to, co jest w powieści - tylko, że na dwudziestu stronach. Ja jeszcze dbam o to, żeby na końcu tekstu znalazł się "efekt wow", czyli coś, co czytelnika kompletnie zaskoczy.  

Kryminał, bardziej od innych gatunków, rządzi się konstrukcją, której można się nauczyć: - Ale od talentu autora zależy, czy ramy te wypełni lepiej czy gorzej - kończy z uśmiechem rozmówca Kasi Dydo i Kuby Kukli.

W swoim dorobku Zygmunt Miłoszewski ma cztery książki, w tym dwie powieści kryminalne o prokuratorze Teodorze Szackim. Wydane pięć lat temu "Uwikłanie" doczekało się adaptacji filmowej. Obraz wyreżyserował Jacek Bromski, a w rolach głównych wystąpili Maja Ostaszewska i Marek Bukowski. Natomiast angielskie i amerykańskie wydania "Uwikłania" zostały docenione przez pismo branżowe "Publishers Weekly".  

Wskazówki, jak zbudować wciągającą intrygę oraz szczegóły dotyczące konkursu na kryminał znajdziesz w dżwiękach dołączonych do artykułu.

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sylwester Latkowski i półświatek pełen morderstw...

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2012 09:30
Czy możliwe jest opisanie, z chandlerowskim dystansem, polskiego półświatka pełnego morderstw, narkotyków, korupcji, prostytucji i handlu żywym towarem? Jak najbardziej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski wzór w Londynie i tania sztuka w Krakowie

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2012 10:40
Są młodzi, zdolni i czeka na nich świat. Polscy projektanci podbijają Londyn, a w Krakowie pokazują, jak robić sztukę bez pieniędzy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przystanek w Kordegardzie

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2012 13:32
Na co dzień wykłada w łódzkiej ASP, a po godzinach fotografuje polskie przystanki. W warszawskiej Kordegardzie można oglądać efekty artystycznych działań Macieja Rawluka i odkryć różne oblicza lokalnych stylistyk projektowych.
rozwiń zwiń