Agnieszka Niedobylska: trening siłowy idealny dla kobiet

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2021 14:14
- Wiele kobiet obawia się ćwiczeń siłowych, bo wokół nich narosło sporo mitów. Na przykład to, że po takich treningach natychmiast powiększą im bicepsy i pojawi się bardziej męska sylwetka. To nieprawda - przekonywała Agnieszka Niedobylska, trenerka kulturystyki i kapitan straży pożarnej. 
Agnieszka Niedobylska
Agnieszka NiedobylskaFoto: arch. pryw.

shutt fitness 1200.jpg
Przygotowania do treningu - jeść czy nie jeść?

Agnieszka Niedobylska trenuje głównie kobiety, buduje motywującą się wzajemnie społeczność. Jej podopieczne ćwiczą w dużej mierze siłowo. - To wyszło naturalnie. Gdy zaczęła się pandemia i rozpoczęłam treningi online, moja grupa zaczęła się powiększać, i z czasem wprowadzałam coraz więcej elementów siłowych do cardio, dodatkowe narzędzia jak hantle, czy gumy oporowe - wspominała gość Czwórki. - Dziś widzę, że to się sprawdziło.

Posłuchaj
15:58 Czwórka 11062021 Rozbiegani.mp3 Agnieszka Niedobylska o trenowaniu siłowym i pracy strażaka (Rozbiegani/Czwórka) 

Jak przekonywała dobrze dobrany trening siłowy, sfokusowany na konkretne grupy mięśni będzie kształtował naszą sylwetkę właściwie i budował proporcje ciała. - Trening siłowy wzmacnia nie tylko mięśnie, ale także stawy. Prostuje sylwetkę - mówiła Agnieszka Niedobylska. - Poprawia także jędrność skóry, więc wszystkim kobietom polecam ten rodzaj sportu - przekonywała. - Przeciwskazań jest niewiele, to m.in. poważne problemy z kręgosłupem.

Sprawdź także:

Dzięki treningom siłowym wzmocnimy także... krzepę. - Są dedykowane ćwiczenia, które po kilku tygodniach przynoszą pierwsze wymierne efekty - mówiła gość Czwórki. - Osoby początkujące zauważają u siebie spory progres podczas wykonywania codziennych czynności, jak noszenie zakupów - mówiła. Jak przekonywała, skuteczny trening w domu jest możliwy, jednak powinniśmy zaopatrzyć się w podstawowy sprzęt do ćwiczeń, m.in. hantle. - Sama trenuję w domu i jestem przykładem, że można to robić. Warto przy dużych obciążeniach mieć asekurację, jednak na co dzień nie jest ona potrzebna - mówiła Agnieszka Niedobylska. 

Posłuchaj także:

Jej aktywność przydaje się także... w straży pożarnej. - Trenuję od dziecka, dostałam się więc do szkoły oficerskiej, choć było wówczas tylko kilkanaście dostępnych miejsc - mówiła gość Czwórki. Na co dzień Agnieszka Niedobylska łączy dziś trudną pracę strażaka z prowadzeniem treningów. - W tej pracy musimy dbać o swoją kondycję, wydolność i rozwój fizyczny. W komendzie mamy niewielką siłownię, z której możemy korzystać. Strażak podczas akcji ratowniczo-gaśniczej może mieć nawet 25 kg samego sprzętu na sobie, więc treningi siłowe i wytrzymałościowe świetnie się tu sprawdzają - tłumaczyła.

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Gość: Agnieszka Niedobylska (certyfikowany trener kulturystyki i fitness, żywieniowiec sportowy, starszy kapitan)

Data emisji: 11.06.2021

Godzina emisji: 09.09

kd

Czytaj także

Street workout - sposób na wzmocnienie ciała bez dodatkowego sprzętu

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2020 22:00
Jeśli znudzi nam się monotonnny trening na siłowni, czas ruszyć w plener. - Street workout to trening, który rozwija kompleksowo całe ciało - radzi trener Piotr Szwiec. W Czwórce sprawdziliśmy, na czym polegają treningi i od czego należy zacząć.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kornelia Lesiewicz: wciąż bawię się sportem

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2021 10:48
Kornelia Lesiewicz specjalizuje się w biegu na 400 m. Ma dopiero 17 lat, a na tym dystansie została już halową wicemistrzynią Polski, jest także rekordzistką Polski juniorów. - Kocham biegać i lubię rywalizację - mówiła w Czwórce. 
rozwiń zwiń