Od start-upu do firmy. Jak to zrobić?

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2016 17:44
Eksperci twierdzą, że dzisiaj start-up stał się dla wielu młodych przedsiębiorców sposobem na życie. - W pewnym sensie środowisko start-upowe cierpi na syndrom Piotrusia Pana - mówi Artur Kurasiński, bloger, przedsiębiorca, twórca Auli Polskiej i juror programu Think Big.
Audio
  • Co zrobić, żeby wystartować z własną firmą? (Dajesz Radę/Czwórka)
Przede wszystkim wiedza i aktywność sprzyjają założeniu i udanemu prowadzeniu własnej firmy
Przede wszystkim wiedza i aktywność sprzyjają założeniu i udanemu prowadzeniu własnej firmy Foto: pixabay.com/SnapwireSnaps/domena publiczna

Artur Kurasiński Trudno znaleźć wiążącą definicję "start-upu". Start-uper to jest ktoś kto próbuje tworzyć innowacje i biznes.   

Start-uperzy to marzyciele, a, według statystyk, jedynie 1 na 100 osiąga sukces w biznesie. - Chodzi im przede wszystkim o chęć zmiany świata, o zrobienie czegoś nowego - przekonuje zaproszony przez Czwórkę ekspert. Jakie trzeba zatem spełnić wymagania, aby przejść drogę od start-upu do przedsiębiorstwa?

Według Artura Kurasińskiego, należy odpowiedzieć sobie na pytanie "po co to robić", a także przeprowadzić wyczerpujące badanie rynku. Dobrze jest, jeśli punktem wyjścia jest dokonanie jakiegoś przełomu, nie zapominajmy jednak o zgromadzeniu niezbędnej do tego wiedzy, a także o mierzeniu sił na zamiary.    

A jak wygląda rynek start-upowy w Polsce na tle międzynarodowym? Lepiej stawiać na działalność lokalną czy globalną? Ile trzeba zainwestować, aby start-up założyć? Oraz co jest siłą napędową polskich, małych i średnich firm? Między innymi na te pytania odpowiadamy w "Dajesz Radę".

***

Tytuł audycji: "Dajesz radę"

Prowadzi: Aleksandra Jasińska

Gość: Artur Kurasiński (bloger, przedsiębiorca, twórca Auli Polskiej i juror programu Think Big)

Data emisji: 31.10.2016

Godzina emisji: 14.07

jsz/gs

      

Czytaj także

Dom mody - belgijski sposób na biznes

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2016 11:15
Nasza reporterka Justyna Tylczyńska wybrała się do Belgii i przyjrzała jednemu z tamtejszych modowych start-upów. To marka ubraniowa założona przez 22-latka, Emanuela Ricciego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Technologia 360. Przyszłość wideo nie tylko w sieci?

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2016 17:16
Technologia 360 staje się coraz bardziej popularna. Nazywana "filmem sferycznym" polega na tym, że sceną zdjęcia staje się nie tylko to, co przed obiektywem, ale także… wokół niego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zacznij kochać dizajn. Tylko po co?

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2016 11:40
- Bo dobrze zaprojektowane przedmioty codziennego użytku dają nam estetyczną przyjemność. Zdobią mieszkanie, a dzięki swej funkcjonalności ułatwiają życie - wyjaśnia Beata Bochińska, autorka książki "Zacznij kochać dizajn".
rozwiń zwiń