Jak stworzyć nową markę i zostać zauważonym?

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2021 18:45
Własna, dobrze prosperująca firma to marzenie wielu z nas. Sytuacja na rynku pracy jest dynamiczna, niektórzy radzą sobie lepiej i prowadzą własne biznesy z sukcesami. Innych okoliczności motywują do ciągłych poszukiwań swojej drogi, w tym założenia firmy.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/ HomeArt

pap kanarkiewicz 1200.jpg
Michał Kanarkiewicz: życie jest jak gra w szachy. Naucz się jej zasad

- Zachęcam, żeby to, czym zajmujemy się zawodowo, łączyło się z naszą pasją. Nie zawsze jest to możliwe, ale czasu mamy coraz więcej i coraz częściej życie nam podsyła taką możliwość - mówi Patrycja Rabińska, specjalistka od public relations. - Z jednej strony sytuacja zmusza nas do przekwalifikowania się, często zachęcając przykładami osób, którym się udało. Warto dobrze to przemyśleć, przeanalizować, zgłębić rynek i siebie i odważnie rozważyć czy mogę przekuć pasję w pracę.


Posłuchaj
14:39 Czwórka/Dajesz Radę - marka 03.03.2021.mp3 Z Patrycją Rabińską, specjalistką od public relations rozmawiamy o tym, jak rozpocząć własną działalność (Dajesz Radę/Czwórka)

 

Zanim założymy firmę w jakiejś branży, musimy sprawdzić, czy to zajęcie dla nas. - Możemy do tego wykorzystać testy Gallupa lub talentów. Jak już wiem, że ten zawód jest dla mnie, to radziłabym rozeznać rynek, konkurencję i przygotować ministrategię biznesową - radzi specjalistka. - Nawet jeżeli będzie to freelance, działalność jednoosobowa, dodatkowa.

Jeżeli przejdziemy sobie przez główne założenia strategii biznesowej, to prawdopodobnie wyniknie z niej szereg istotnych kwestii. Takich wyróżników jak silne strony lub grupy docelowe. Kiedy będą już zidentyfikowane, możemy zacząć myśleć o nazwie firmy. Zadanie niełatwe, bo nazwa jest bardzo ważnym czynnikiem tworzenia nowej marki. - Dobrze, żeby nazwa była łatwo zapamiętywalna, żeby się wyróżniała i oddawała wartości firmy - mówi specjalistka. - Może to być dźwięk, logotyp, dobór kolorów, kształtu, czcionki, czy też towarzyszącego hasła. To wszystko będzie wpływało w dużej mierze na nasz sukces.


shutterstock_studenci_1200.jpg
Jaki zawód liczy się w pandemii?

Posłuchaj także:

Kolejnym etapem jest zadbanie o wizerunek firmy. - Tak samo, jak dbamy o swój wizerunek jako eksperta, właściciela. Musimy też przygotować wizerunek firmy, czyli tzw. branding - tłumaczy gość audycji. - Na branding składa się szereg elementów. Pierwsze to logo, kolory, czcionka, zdjęcia, grafiki. Cały branding ma pomóc naszym klientom rozpoznać, że to jest nasze dzieło. To ważne, bo świadczy o naszej jakości. Jeśli ktoś spróbuje naszego produktu albo usługi i jest zadowolony, to później ta marka jest rozpoznawalna i idzie informacja, że ten logotyp jest gwarancją jakości, terminowości, rzetelności i kreatywności. Chodzi o to, żeby klienci łatwo nas rozpoznawali i polecali.

Posłuchaj także:


Jak podkreśla ekspert, ważne jest również przesłanie firmy, warto je mieć i dobrze, żeby było spójne z nami i autentyczne - to pomaga w budowaniu dobrych relacji z odbiorcą. Dobrze też być konkurencyjnym, ale jak to zrobić? - Najlepiej być najlepszym, ale wiadomo, że jak jesteśmy nową marką, musimy budować jakość. Nasza marka musi się czymś wyróżnić, mieć swoje silne strony i dobrze konkurencję poznać - tłumaczy Patrycja Rabińska. - Warto przyjrzeć się temu, co robią, zapamiętać co robią najlepiej, a jednocześnie nie zamykać się na swoją branżę. Analizować też branże zupełnie odmienne, żeby zobaczyć, co można przenieść do mojej dziedziny i tym samym wyróżnić się, zaistnieć i być postrzeganym jako innowacyjny, wnieść coś świeżego.

Posłuchaj także:

Jak radzi gość Czwórki, żeby zostać zauważonym i się wyróżnić, dobrze wybić się ponad przeciętność, znaleźć swoją niszę i bazować na swoich mocnych stronach, sięgać do mediów społecznościowych. - Druga rada to: rób badania, małe, większe, analizy, porównania, przyglądaj się konkurencji, bo to jest nieprawdopodobnym źródłem inspiracji, które da nam odpowiedzi na to, jak się wyróżnić - mówi. - Codzienne poszukuj inspiracji, ucz się przez cały czas, zgłębiaj, bądź ciekawy, poszerzaj obszary działalności i swoją wiedzę.
W zdobywaniu wiedzy można korzystać z szerokiej oferty webinarów i e-booków, które są dostępne nawet za darmo. Wszystko to pozwoli nam budować swoją pozycję i jakość, jednak - jak przekonuje gość audycji - najważniejsze, żeby się nie poddawać, być cierpliwym i odważnym.


***

Tytuł audycji: Dajesz radę

Prowadzi: Marta Hoppe

Goście: Patrycja Rabińska (specjalistka public relations, właścicielka firmy Mariel & Haan Communications)

Data emisji: 03.03.2021

Godz. emisji: 14.08

aw

Czytaj także

Lekcja pozytywnego myślenia. "Nie bój się życiowych eksperymentów"

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2021 12:18
- Najlepsza moc to ta, która płynie z nas i jest niezależna od tego, co dzieje się na zewnątrz. Zapisujmy swoje myśli, by z czasem nauczyć się kontrolować to, jak prowadzimy nasze życie. Myśli mają ogromną moc sprawczą - mówi terapeutka Tatiana Mindewicz-Puacz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Przekąski na home office. Jak podjadać, żeby nie przytyć?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2021 16:51
Jak zdrowo podjadać i nie przytyć podczas pracy zdalnej? - Pełnowartościowy posiłek, jedzony co kilka godzin, jest dla organizmu ważniejszy niż nawet najzdrowsze przekąski - podkreślała dietetyk Magdalena Kartasińska.
rozwiń zwiń