Polskie Radio Dzieciom

Dwujęzyczność pomocna w osiąganiu sukcesów?

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 13:37
Niewątpliwie znajomość języka obcego jest bardzo przydatna w życiu. Jak się okazuje dwujęzyczność nie tylko zwiększa dostęp do informacji, ale także ulepsza kreatywne myślenie oraz ułatwia analizowanie złożonych wiadomości. Co więcej u dzieci potrafiących komunikować się w dwóch lub kilku językach zwiększają się możliwości osiągnięcia sukcesu. Niestety poziom języka angielskiego w Polsce jest wciąż nierównomierny. Z tego też powodu powstał program "Dwujęzyczny Przedszkolak", o którym w "Strefie Rodzica" opowiedziała jego pomysłodawczyni, Aneta Zwolińska.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/wavebreakmedia

Przyczyny problemu różnego poziomu wiedzy i umiejętności z języka angielskiego wśród młodych ludzi możemy znaleźć już na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Otóż zajęcia dla maluchów odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają jedynie 15 min, natomiast dla 5-latków 20-30min. Co prawda oprócz tego skorzystać można także z dodatkowych korepetycji, lecz nie każdy ma możliwość wzięcia w nich udziału. Dlatego też wspomniany projekt ma na celu zapewnienie dzieciom w przedszkolach częstszego kontaktu z językiem angielskim. 

Posłuchaj
58:33 2021_06_22 21_00_08_RadioDzieciom_Strefa_Rodzica.mp3 Strefa Rodzica 22 czerwca. Cz.1

 

W tworzeniu programu wzięli udział m.in. angliści i nauczyciele wychowania przedszkolnego. - To innowacyjna metoda wplatająca język angielski do czynności codziennych dziecka, zapewniająca mu poznawanie równolegle dwóch języków w taki sposób naturalny – skomentowała Aneta Zwolińska. Przygotowana platforma umożliwia nauczycielom wybór aktywności, które w ciągu dnia chcą zrealizować z dziećmi po angielsku, np. poranną gimnastykę. Dostępne piosenki oraz inne dodatki przygotowane są w języku obcym, natomiast wskazówki dla nauczycieli opisane są po polsku. 

Posłuchaj
59:39 2021_06_22 22_00_16_RadioDzieciom_Strefa_Rodzica.mp3 Strefa Rodzica 22 czerwca. Cz.2

 

Na podstawie przeprowadzone pilotażu sprawdzono, czy program odpowiada realiom przedszkoli i wymaganiom dzieci w danym wieku. Oprócz tego twórcy programu są w stałym kontakcie z nauczycielami oraz biorą pod uwagę ich pomysły, by zapewnić jak najlepsze doświadczenie i naukę języka angielskiego dla osób najmłodszych. 

Audycja: Strefa rodzica
Prowadziła: Joanna Ficińska
Gość: Aneta Zwolińska
Data emisji: 22.06.2021
Godzina emisji: 21.00.

Strefa rodzica w Polskim Radiu Dzieciom od poniedziałku do piątku od 21.00 do 23.00.

Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik.

Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam! 

Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych

Zobacz także
Czytaj także

Dwujęzyczność zamierzona

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2021 06:00
Skąd idea uczenia dziecka obcego języka od najmłodszych lat, czy wręcz miesięcy życia, i to nawet wówczas gdy oboje rodzice są Polakami? Czy oprócz oczywistych korzyści z umiejętności posługiwania się kolejnym językiem taka edukacja wpływa na rozwój dziecka? O tym usłyszeć można w audycji "Strefa rodzica" w cyfrowym Polskim Radiu Dzieciom.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Co nowego dał uczniom ten kończący się szkolny?

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2021 10:19
Już niedługo rozpoczną się wakacje, kończąc tym samym rok szkolny, który w znaczny stopniu był spędzony na nauce zdalnej i społecznej izolacji. Podczas tego trudnego okresu jedni uczniowie i nauczyciele znaleźli w sobie motywację do działania i nie poddawania się, podczas gdy inni mieli z tym trudności. Jak zatem ocenić ostatnie kilkanaście miesięcy? Czy był to czas stracony, a może wręcz przeciwnie? W "Strefie Rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom zapytaliśmy o to nauczycielkę i wychowawczynię, Magdalenę Niemczuk-Kobosko.  
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy każde dziecko powinno być promowane do następnej klasy?

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2021 12:51
Koniec roku szkolnego jest dla większości uczniów równoznaczny z przejściem do następnej klasy. Niektórzy jednak takiej promocji nie otrzymują, przez co powtarzają raz jeszcze ten sam materiał. Są opinie, które mówią że jest to szansa dla dziecka na zdobycie więcej czasu na naukę oraz skupienie się na przedmiotach, które wcześniej sprawiały problem. Pojawia się zatem pytanie, czy każde dziecko powinno być promowane do następnej klasy? W "Strefie rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom porozmawialiśmy o tym z Marzeną Żylińską z Budzącej się Szkoły.
rozwiń zwiń