X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Manfred Honeck o żartach nieszczęśliwego Mahlera

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2017 14:00
– Uważam go za mistrza ironii – mówił o Mahlerze austracki dyrygent, który poprowadził koncert Anne-Sophie Mutter i Pittsburgh Symphony Orchestra na festiwalu BBC Proms, gdzie zabrzmiała m.in. Mahlerowska I Symfonia.
Audio
  • Z Manfredem Honeckiem i Anne-Sophie Mutter rozmawia Hanna Szczęśniak (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
Manfred Honeck
Manfred HoneckFoto: PAP/DPA/Peter Steffen

– Świat Mahlera to świat poważny, choć pełen barwnych i twórczych zabiegów – zauważył Manfred Honeck, mówiąc o poczuciu humoru w twórczości swojego rodaka. – Wystarczy spojrzeć na jego związki z dawną austriacką muzyką ludową. Ona zawsze była częścią czegoś żartobliwego, bo często wykorzystywano ją na przyjęciach, balach, weselach. Ale, choć w drugiej części symfonii słyszymy tańczących chłopów, towarzyszy tej scenie szerszy komentarz dotyczący świata – dodał i zwrócił uwagę na ironię przenikającą dzieło Mahlera.

Dyrygent opowiadał także o innych wymiarach dorobku wiedeńskiego mistrza: o jego rewolucyjnym podejściu do symfonii ("żaden inny kompozytor tego nie osiągnął"), o manipulowaniu przez niego muzyczną przestrzenią ("dźwięk u Mahlera wydaje się wręcz trójwymiarowy") i o nieszczęśliwej historii związanej z jego I Symfonią ("w ostatniej części daje wyraz swojej desperacji i popada w szaleństwo").

W przerwie festiwalowego koncertu spotkaliśmy się także z jego solistką - niemiecką skrzypaczką Anne-Sophie Mutter.

***

Rozmawiała: Hanna Szczęśniak

Goście: Manfred Honeck (dyrygent), Anne-Sophie Mutter (skrzypaczka)

Data emisji: 4.09.2017

Godzina emisji: 21.20

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

mc/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Jestem gotów zapłacić cenę za nieśmiertelność"

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2017 18:00
- Arturo Benedetti to moje światło w ciemnościach. Jego pianistyka jest dla mnie jak kompas, a dążenie do dorównania mu jest moją misją - mówił w Dwójce Federico Colli. Włoski pianista wystąpił na festiwalu w Dusznikach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alexander Gavrylyuk: moim celem jest służba muzyce

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2017 12:00
- Staram się grać bez eksponowania ego. My, wykonawcy, po prostu łączymy świat muzyki, świat tworzony przez kompozytorów, z jej odbiorcami - mówił w Dwójce ukraińsko-australijski pianista, który wystąpił z recitalem na 72. Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alena Baeva i jedna z najpiękniejszych sonat w historii

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2017 12:00
Zapraszamy do wysłuchania rozmów z rosyjską skrzypaczką Aleną Baevą oraz z ukraińskim pianistą Vadymem Kholodenką, wykonawcami 72. Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Muzyka w stanie czystym". Ulubieni pianiści Vadyma Kholodenki

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2017 12:00
- Podziwiam właściwie wszystkich wybitnych pianistów z przeszłości, ale mam kilku ulubieńców, których nagrań słucham regularnie - przyznał w Dwójce znakomity ukraiński muzyk, gość tegorocznego festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Seong-Jin Cho: moje interpretacje dojrzewają wraz ze mną

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2017 12:00
- Czuję się dziś bardziej niezależny niż jeszcze dwa lata temu. Przeprowadziłem się też z Paryża do Berlina, to teraz muzyczne centrum Europy - opowiadał w Dwójce koreański pianista, zwycięzca Konkursu Chopinowskiego z 2015 roku, gość tegorocznego Festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nelson Freire: granie Chopina w Polsce nie jest łatwe

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2017 13:30
– Robię się przy tym nerwowy, nawet dziś, mając spore doświadczenie, bo byłem przecież kojarzony z Chopinem przez całe życie – mówił pianista w przerwie swojego recitalu na festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń