Magdalena Hajkiewicz: chcesz schudnąć? Zmień myślenie!

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2018 14:44
Badania pokazują, że jedynie co piątej osobie udaje się utrzymać wagę w okresie 6-8 miesięcy po zakończeniu diety. Jak w takim razie ożywiać się z głową i bez efektu jo-jo? 
Audio
  • Trenerka personalna i dietetyk Magdalena Hajkiewicz o tym jak i co jeść, żeby utrzymać dobrą sylwetkę (4. bieg/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay/PublicDomainPictures

bieganie zima 1200.jpg
Biegi noworoczne. Jak dobrze wystartować w Nowy Rok?

Trenerka personalna i dietetyk Magdalenia Hajkiewicz zdradza co sprawia, że w pewnych sytuacjach zjadamy więcej, niż powinniśmy i dlaczego nie jesteśmy w stanie utrzymać swojej wagi. - Niewyspanie jest jednym z czynników, który wpływa na to, że jesteśmy otyli. Sytuacji nie poprawia długi czas pracy. Pracujemy do długich godzin wieczornych, przed komputerem i często żyjemy w stresie. To wszystko prowadzi do rozregulowania naszego układu hormonalnego, który jest odpowiedzialny za to, że silniej odczuwamy głód i trudniej nam go zaspokoić - wyjaśniała. 

Magdalena Hajkiewicz Korzystniej jest schudnąć 10 kilo w pół roku, niż w dwa miesiące. Jeśli pozbędziemy się kilogramów zbyt szybko, przybędzie nam na wadze poprzez efekt jo-jo

- Dieta polega na tym, że wykluczamy z jadłospisu określone składniki. Jeśli ograniczamy się do wąskiego zakresu produktów wówczas nasza dieta jest niedoborowa. W odchudzaniu powinno chodzić o to, żeby produkty dopasować tak, aby były podobne do tego, co do tej pory jedliśmy. Modyfikacje powinny być wprowadzane stopniowo - przekonywała ekspertka.

Na ile godzin przed zaśnięciem powinniśmy zjeść ostatni posiłek i jakie produkty najlepiej strawi nasz organizm? Czy istnieją zdrowe proporcje składników odżywczych w diecie? A może jadłospis to sprawa indywidualna? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy w studiu Czwórki.

Trenerka personalna i dietetyk Magdalena Hajkiewicz Trenerka personalna i dietetyk Magdalena Hajkiewicz

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Magdalena Hajkiewicz (trenerka personalna i dietetyk)

Data emisji: 7.01.2018

Godzina emisji: 10.15

ac/mz

Czytaj także

Jak jeść i chudnąć? Dieta, której nawet nie poczujesz

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2017 16:47
Dieta-cud nie istnieje. Każdy, kto dzięki niejedzeniu próbował zrzucić zbędne kilogramy, z pewnością poznał już tę regułę. - Ważne, żeby zmienić sposób myślenia i być dla siebie dobrym - tłumaczyli Karo Karolina i Maciej Szaciłło, autorzy książki "Jem (to co) kocham i chudnę". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak zadbać o dobrą kondycję psychiczną?

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2017 16:30
Kiedy myslimy o tym, dzięki czemu człowiek może przeżyć przychodzi nam na myśl: jedzenie, picie, powietrze. Jak się okazuje jednym z kluczowych elementów wpływających na dobre samopoczucie jest... słońce.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Życie na siedząco. Co każdy z nas powinien wiedzieć, by być zdrowym?

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2017 12:40
Bóle pleców, drętwienie rąk - to coraz częściej dolegliwości pojawiające się już w młodym wieku. Cierpią na nie m.in. pracownicy korporacji, którzy kilka godzin dziennie… siedzą. Jak radzić sobie z negatywnymi skutkami spędzania czasu w tej pozycji?
rozwiń zwiń

Czytaj także

T-Line, czyli ćwiczenia z deskorolką. "Trudne, ale bezpieczne"

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2017 12:00
Tomir Nowak wymyślił T-Line, czyli dyscyplinę, w której - dzięki wykonywaniu ćwiczeń z deskorolką, równorzędnie na obie strony ciała - wyrównujemy siłę i napięcie mięśniowe kończyn.
rozwiń zwiń