X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ebru, czyli malowanie na wodzie. "Trzeba myśleć warstwami"

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2017 10:00
Ebru polega na odpowiednim nanoszeniu farb na powierzchnię cieczy, którą sporządza się w specjalnym naczyniu, mieszając wodę z substancją zagęszczającą. - Potem wzór przenosimy na papier - mówiła Marta Puchłowska.
Audio
  • Na czym polega ebru - technika malowania na wodzie? (Czat Czwórki)
Obraz tworzony w technice ebru
Obraz tworzony w technice ebruFoto: Wikimedia.commons/Public Domain/Ji-Elle

aleksandra Liput 1200.jpg
Aleksandra Liput i jej pluszowe zabawki przesiąknięte strachem

Takie tworzenie fantazyjnych wzorów pochodzi z Persji z XIII wieku i na tym obszarze nadal uprawiane w niemal niezmienionej, tradycyjnej formie, dzięki czemu obrazy ebru zachowują trwałość nawet przez setki lat. Jak to robić? Uderzamy pędzlem o dłoń, dzięki czemu farba ląduje na wodzie. - To wygląda na bardzo prostą czynność, jednak sposób uderzania i kładzenia farby może być bardzo różny, w zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć. Zaczynamy od nakładania czarnej farby, a potem… trzeba myśleć warstwami - tłumaczyła Marta Puchłowska, nauczycielka metody ebru w Polsce.

Marta Puchłowska Dawniej wykorzystywano obrazy w technice ebru m.in. jako zdobienia książek. Dziś także znaleźć można w nich tego rodzaju wkładki.

Dlaczego zaczynamy od czarnej farby i jak stworzyć ciecz, dzięki której malujemy? Na czym polega Polskie ebru i czym rózni się od pierwotnej, tureckiej wersji? O tym w materiale reporterskim - relacji z warsztatów ebru.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Data emisji: 20.11.2017

Godzina emisji: 16.07

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak zrobić dobre zdjęcie? "Nie ma zdjęć bez ludzi"

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2017 17:08
Krzysztof Szlęzak jeździ po świecie i zagląda w różne, często niebezpieczne rejony, by uwiecznić je na swoich fotografiach. Fotografował m.in. walki bokserskie karłów na Filipinach, życie na ulicach w Hong Kongu, czy walki kogutów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Matejko - piewca historii w wielkim formacie

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2017 17:00
- Jan Matejko wybierał sobie modeli spośród krakowskiego marginesu. Jakież było jego roczarowanie, gdy na jedną z sesji do atelier wkroczył już ogolony, umyty i elegancko ubrany model, który całkowicie rozmijał się z wizją artysty - opowiada historyk sztuki Maria Brodzka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Człowiek kontra natura. Sztuka zaangażowana Diany Lelonek

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2017 17:06
- W moich pracach najważniejsze jest dla mnie to, by przy pomocy nośnika, jakim jest sztuka wizualna, opowiadać o rzeczach ważnych: z którymi się nie zgadzam, albo o których warto mówić i je pokazywać - tłumaczyła Diana Lelonek, artystka, która tworzy w nurcie bio-art.
rozwiń zwiń