Social eating. Po co oglądamy ludzi, którzy jedzą?

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2022 15:20
W sieci pojawił się nowy trend - social eating. Wszystko zaczęło się od Korei. Pierwsze mukbangi, czyli filmiki z przygotowania jedzenia i jego konsumpcji, powstały kilka lat temu. Teraz ta moda podbija świat. 
Mukbang to trend od kilku lat popularny w Korei
Mukbang to trend od kilku lat popularny w Korei Foto: nelen/shutterstock.com

Mukbang - żyła złota

Mukbangi to kolejny sposób na zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu. I to bardzo skuteczny, bo youtuberzy, którzy realizują tego typu filmy, subskrybentów liczą w milionach. - Mukbangi są niemal naturalną konsekwencją licznych koreańskich kanałów, na których młodzi ludzie dzielili się filmikami z życia codziennego. Wielu z nich zaczęło jeść podczas nagrywania, a to spotkało się z dużym zainteresowaniem - tłumaczyła w Czwórce Ada Janiszewska. 

Sposób na samotność

Obecnie ten trend jest już obecny na całym świecie. - Moim zdaniem popularność mukbangów wzięła się stąd, że ludzie potrzebowali odskoczni, a oglądanie takich filmików daje szansę na odreagowanie, na wypełnienie luki związanej z samotnością - wyjaśnia Łukasz Głąbicki z agencji reklamowej San Markos. - To jest rozrywka, która nie wymaga od odbiorcy skupienia. Po prostu ogląda się film, na którym ktoś gotuje i mówi do nas, ale nie oczekuje odpowiedzi.

Czego szukamy w internecie?

Internauci chętnie poszukują nieabsorbujących treści. - W dzisiejszych czasach dużo więcej czasu spędzamy w sieci na oglądaniu niż na czytaniu. Najchętniej sięgamy po krótkie filmiki na TikToku, ale też szukamy dłuższych form, na przykład na YouTubie, albo na platformach streamingowych - opowiada gość Czwórki. - To, co w tej chwili przyciąga nas najbardziej, to autentyczność. Dla młodych ludzi autentyczne jest to, co robią ich rówieśnicy na TikToku, natomiast Instagram, który kiedyś był tak postrzegany, dziś zatracił się w pogoni za lajkami.

Posłuchaj
10:48 CZWÓRKA Czat Czwórki - internet 10.02.2022.mp3 W którym kierunku zmierza internet? (Czat Czwórki/Czwórka)

Sprawdź także:

Facebook - platforma "do wszystkiego"

Zdaniem Łukasza Głąbickiego, najmniej ciekawym miejscem w sieci dla młodych użytkowników staje się Facebook. - Uciekają z tej społecznościówki i szukają innego miejsca dla siebie. Myślę jednak, że na Facebooka należy spojrzeć z innej strony. To jest zupełnie inna platforma niż kiedyś. W tej chwili jest to miejsce "do wszystkiego", czyli trochę "do niczego" - mówi. - Z punktu widzenia marek spełnia swoje zadanie: buduje zasięgi, pozwala dotrzeć z produktem do klientów. I w tej kwestii jest to nadal bardzo skuteczne medium, ale nie tak ciekawe i ekscytujące, jak było na początku.  

ASMR Mukbang|진짬뽕에 굴과 바지락을 듬뿍 넣어 실비김치와 먹방!!! / [ G-NI ]

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Gość: Łukasz Głąbicki (prezes agencji reklamowej San Markos)

Data emisji: 10.02.2022

Godzina emisji: 15.18

kul


Czytaj także

Nastolatki pod presją wyglądu - pomóc może "ciałoneutralność"

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2021 22:00
Blisko 70 procent nastolatków odwiedza social media kilkanaście razy w ciągu doby - wynika z raportu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W tym czasie młodzi są bombardowani setkami zdjęć i postów z nierealistycznymi ideałami piękna. Coraz częściej młodzi ludzie czują presję, żeby wyglądać lepiej. Dlatego ruszyła kampania "Ciało nie określa", która jest realizowana jest pod hasłem "Moja wartość nie zależy od tego, jak wyglądam". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaki wpływ mają na nas media społecznościowe?

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 15:15
Jakie mechanizmy rządzą światem social mediów. Co się kryje po drugiej stronie ekranu? Jakie zagrożenia może to dla nas nieść? Na te pytania próbuje odpowiedzieć film "The Social Dilemma".
rozwiń zwiń