Nowe Technologie

Facebook tworzy Instagram dla dzieci. Projekt budzi wiele kontrowersji, rodzice protestują

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2021 09:35
Organizacje zdrowotne oraz rodzice uważają, że wersja Instagrama dla dzieci będzie szkodliwa dla najmłodszych. W tym celu wystosowali list do Facebooka, operatora aplikacji, w którym domagają się porzucenia planów wypuszczenia jej na rynek.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Gorodenkoff
hejt Facebook media społecznościowe  social media mowa nienawiści 1200.jpg
Instagram przeciw hejtowi. Aplikacja przefiltruje dla nas wiadomości z mową nienawiści

Jak podało "BBC", list powstał z inicjatywy Campaign for a Commercial-Free Childhood, amerykańskiej organizacji zrzeszającej pracowników służby zdrowia, nauczycieli, grupy wsparcia oraz rodziców i działającej na rzecz ograniczenia dostępu dzieci do reklam.

Czytaj także:

Petycję adresowaną do Marka Zuckerberga, dyrektora generalnego Facebooka podpisało 99 sygnatariuszy - 35 organizacji oraz 64 ekspertów.

W drugiej połowie marca platforma społecznościowa zapowiedziała, że tworzy wersję Instagrama - aplikacji służącej do udostępniania treści multimedialnych - dla dzieci poniżej 13. roku życia, która miałaby być kontrolowana przez ich rodziców.

shutt facebook 1200.jpg
Pozew przeciwko Facebookowi. Czy uda się podzielić giganta?

Zagrożenie dla najmłodszych

Sygnatariusze listu do platformy uzasadnili, że wszechobecna na Instagramie koncentracja na udostępnianiu zdjęć oraz wyglądzie użytkowników jest szczególnie szkodliwa dla dzieci, które są w "kluczowym" momencie rozwoju.

"Dzieci oraz nastolatkowie, szczególnie dziewczynki, nauczyły się utożsamiać ich nacechowane przesadną seksualnością przefiltrowane zdjęcia z większą rozpoznawalnością na platformie oraz popularnością wśród rówieśników" - podkreślono.

W liście powołano się również na raport brytyjskiego Królewskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego, które oceniło Instagram jako aplikację o najgorszym wpływie ze wszystkich innych na zdrowie psychiczne młodych osób oraz zwiększającą ryzyko zaburzeń odżywiania, cyberprzemocy i pedofilii.

Wskazano też, że dzieci staną się również celem reklamodawców. Powołali się na analizę agencji zajmującej się monitoringiem sieci Sprout Social, według której co trzeci post na Instagramie jest reklamą.

pb

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Czytaj także

Sprawdź, czy Twoje dane wyciekły do sieci podczas ostatniego ataku na Facebooka

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2021 18:47
Dane nawet 2,7 milionów Polaków zostały udostępnione w internecie. Hakerzy mają nasze adresy e-mail oraz numery telefonów. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Media społecznościowe - ukryty słup reklamowy?

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 09:30
Co czwarty publikowany post na Instagramie ma charakter reklamowy - twierdzą eksperci. Użytkownicy często mogą sobie nie zdawać z tego sprawy, bo influencerzy, polecając produkty, nie mówią wprost, że jest to opłacona reklama.
rozwiń zwiń