Najlepsza muzyka jazzowa w filmie. Poznaj wyniki konkursu!

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2016 01:00
Przedstawiamy wyniki Dwójkowego plebiscytu oraz imiona trzech zwycięzców konkursu "Najlepszy jazzowy soundtrack".
Konkurs Najlepszy jazzowy soundtrack odbył się w dniach 11-28 kwietnia 2016 r. na antenie Programu 2 Polskiego Radia (zdj. ilustracyjne)
Konkurs "Najlepszy jazzowy soundtrack" odbył się w dniach 11-28 kwietnia 2016 r. na antenie Programu 2 Polskiego Radia (zdj. ilustracyjne)Foto: Paul Loubet/flickr/CC BY-SA 2.0

Otrzymaliśmy wiele SMS-ów, w których uzasadniali Państwo, dlaczego wybrana płyta jest najlepszą jazzową ścieżką dźwiękową. Jury złożone z dziennikarzy Programu 2 Polskiego Radia w ocenie uzasadnień brało pod uwagę oryginalność, pomysłowość i wartość artystyczną tekstu. Decyzją jurorów zwycięzcami konkursu zostają:

  1. Pan Hubert z Torunia (nagroda: boks płytowy "Herbie Hancock – The Complete Columbia Album Collection 1972-1988")
  2. Pan Marcin z Obozina (nagroda: boks płytowy "Herbie Hancock – The Complete Columbia Album Collection 1972-1988")
  3. Pan Jan z Kielc (nagroda: Mikrowieża Philips MCB2305 DAB+)

Słuchacze Dwójki zdecydowali, że najlepsze jazzowe soundtracki to:

  1. Miles Davis, "Windą na szafot", reż. Louis Malle
  2. Krzysztof Komeda, "Dziecko Rosemary", reż. Roman Polański
  3. Krzysztof Komeda, "Nóż w wodzie", reż. Roman Polański
  4. Andrzej Trzaskowski, "Pociąg", reż. Jerzy Kawalerowicz
  5. Miles Davis, "A Tribute to Jack Johnson", reż. Jimmy Jacobs
  6. Marcus Miller, Miles Davis, "Siesta (Sjesta)", reż. Mary Lambert
  7. Wojciech Karolak, "Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy", reż. Janusz Majewski
  8. Herbie Hancock, "Około północy", reż. Bertrand Tavernier
  9. Antonio Sanchez, "Birdman", reż. Alejandro González Iñárritu
  10. Carl Stalling i inni, "Looney Tunes (Zwariowane melodie"), różni reżyserzy
  11. Krzysztof Komeda, "Niewinni czarodzieje", reż. Andrzej Wajda
  12. Jerzy Matuszkiewicz, "Stawka większa niż życie", Janusz Morgenstern, reż. Andrzej Konic
  13. Bernard Herrmann, "Taksówkarz", reż. Martin Scorsese
  14. Różni artyści, "Broken Flowers", reż. Jim Jarmusch
  15. Antonio Carlos Jobim i Luiz Bonfá, "Czarny Orfeusz", reż. Marcel Camus
  16. Martial Solal, "Do utraty tchu", reż. Jean-Luc Godard
  17. Krzysztof Komeda, "Kattorna (Kocice) ", reż. Henning Carlsen
  18. Justin Hurwitz, "Whiplash", reż. Damien Chazelle
  19. Mikołaj Trzaska, "Róża", reż. Wojciech Smarzowski
  20. Lalo Schifrin, "Bullittm", reż. Peter Yates

***

To już kolejny plebiscyt zorganizowany przez Dwójkę z okazji Międzynarodowego Dnia Jazzu. W ubiegłych latach nasi słuchacze wybierali najpiękniejsze okładki płyt jazzowych oraz najlepsze albumy jazzu europejskiego. Tegoroczny plebiscyt trwał od 11 do 28 kwietnia.

Poznaj regulamin konkursu "Najlepszy jazzowy soundtrack"

W plebiscycie oddawali Państwo głos na jedną ze stu wybranych przez nas ścieżek dźwiękowych. Poniżej przedstawiamy ich pełną listę.


Miles Davis "A Tribute to Jack Johnson", reż. Jimmy Jacobs (1971)

A001

Mark Isham "Afterglow", reż. Alan Rudolph (1999)

A002

Sonny Rollins "Alfie", reż. Lewis Gilbert (1966)

A003

Duke Ellington "Anatomia morderstwa", reż. Otto Preminger (1959)

A004

Krzysztof Komeda "Bariera", reż. Jerzy Skolimowski (1966)

A005

Rachel Portman i inni "Bessie", reż. Dee Rees (2015)

A006

Abdullah Ibrahim "Bez strachu przed śmiercią", reż. Claire Denis (1990)

A007

Lennie Niehaus, Charlie Parker "Bird", reż. Clint Eastwood (1988)

A008

Antonio Sanchez "Birdman", reż. Alejandro González Iñárritu (2014)

A009

Różni artyści "Bix - an interpretation of a legend", reż. Pupi Avati (1991)

A010

Różni artyści "Broken Flowers", reż. Jim Jarmusch (2005)

A011

Lalo Schifrin "Bullitt", reż. Peter Yates (1968)

A012

Mike Figgis "Burzliwy poniedziałek", reż. Mike Figgis (1988)

A013

Różni artyści "Był jazz", reż. Feliks Falk (1981)

A014

Fred Ebb, Danny Elfman, John Kander "Chicago", reż. Rob Marshall (2002)

A015

Charles Mingus, Shafi Hadi "Cienie", reż. John Cassavetes (1958)

A016

Różni artyści "Co się wydarzyło w Madison County", reż. Clint Eastwood (1995)

A017

Różni artyści (John Barry) "Cotton Club", reż. Francis Ford Coppola (1984)

A018

Antonio Carlos Jobim i Luiz Bonfá "Czarny Orfeusz", reż. Marcel Camus (1959)

A019

Abdullah Ibrahim "Czekolada", reż. Claire Denis (1988)

A020

Jerzy Matuszkiewicz "Czterdziestolatek", reż. Jerzy Gruza (1974-1977)

A021

Antoni Gralak "Darmozjad polski", reż. Łukasz Wylężałek (1997)

A022

Art Blakey "Des femmes disparaissent", reż. Edouard Molinaro (1959)

A023

Miles Davis, Michel Legrand "Dingo", reż. Rolf de Heer (1991)

A024

Martial Solal "Do utraty tchu", reż. Jean-Luc Godard (1960)

A025

Mikołaj Trzaska "Dom zły", reż. Wojciech Smarzowski (2009)

A026

Henry Mancini "Dotyk zła", reż. Orson Welles (1958)

A027

Krzysztof Komeda "Dziecko Rosemary", reż. Roman Polański (1968)

A028

Leith Stevens i Shorty Rogers "Dziki", reż. Laslo Benedek (1953)

A029

Tomasz Stańko "Egzekutor", reż. Filip Zylber (1999)

A030

Wojciech Karolak "Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy", reż. Janusz Majewski (2015)

A031

Bent Fabricius-Bjerre "Gang Olsena", reż. Erik Balling (1968)

A032

Ennio Morricone "Gli occhi freddi della paura", reż. Enzo G. Castellari (1971)

A033

Dianne Reeves, Allen Sviridoff "Good Night and Good Luck", reż. George Clooney (2005)

A034

Jerry Herman "Hello Dolly", reż. Gene Kelly (1969)

A035

Glenn Miller, Henry Mancini "Historia Glenna Millera", reż. Anthony Mann (1954)

A036

Henri Texier "Holy Lola (Wyprawa po dziecko)", reż. Bertrand Tavernier (2004)

A037

Różni artyści "Kansas City", reż. Robert Altman (1996)

A038

Krzysztof Komeda "Kattorna (Kocice)", reż. Henning Carlsen (1969)

A039

Harry Connick Jr. "Kiedy Harry poznał Sally", reż. Rob Reiner (1989)

A040

Francis Lai "Kobieta i mężczyzna", reż. Claude Lelouch (1966)

A041

Diana Ross, Michel Legrand "Lady śpiewa bluesa", reż. Sidney J. Furie (1972)

A042

Krzysztof Komeda "Le Depart (Start)", reż. Jerzy Skolimowski (1967)

A043

Art Ensemble of Chicago "Les stances a Sophie", reż. Moshé Mizrahi (1970)

A044

Carl Stalling i inni "Looney Tunes (Zwariowane melodie)", różni reżyserzy (1929–1969)

A045

John Lurie, Graeme Revell "Lulu na moście", reż. Paul Auster (1998)

A046

Lennie Niehaus "Lush Life (Trąbka Clifforda Browna)", reż. Michael Elias (1993)

A047

Terence Blanchard, John Coltrane "Malcolm X", reż. Spike Lee (1992)

A048

Krzysztof Komeda "Matnia", reż. Roman Polański (1966)

A049

Herbie Hancock "Miles Ahead", reż. Don Cheadle (2015)

A050

Wynton Marsalis "Mistrz, którego nikt nie chciał", reż. Ken Burns (2004)

A051

Branford Marsalis, Terence Blanchard "Mo' Better Blues (Czarny Blues)", reż. Spike Lee (1990)

A052

Howard Shore, Ornette Coleman, The London Philharmonic Orchestra "Nagi Lunch", reż. David Cronenberg (1991)

A053

Woody Herman, Nat W. Finston "New Orleans", reż. Arthur Lubin (1947)

A054

John Kander, Fred Ebb, Lisa Minelli, Robert DeNiro "New York, New York", reż. Martin Scorsese (1977)

A055

Modern Jazz Quartet "Nie ma słońca w Wenecji", reż. Roger Vadim (1957)

A056

Duke Jordan "Niebezpieczne związki", reż. Roger Vadim (1962)

A057

Krzysztof Komeda "Niewinni czarodzieje", reż. Andrzej Wajda (1960)

A058

Krzysztof Komeda "Nóż w wodzie", reż. Roman Polański (1961)

A059

Herbie Hancock "Około północy", reż. Bertrand Tavernier (1986)

A060

Henry Mancini "Opowieść o Bennym Goodmanie", reż. Valentine Davies (1956)

A061

Gato Barbieri "Ostatnie tango w Paryżu ", reż. Bernardo Bertolucci (1972)

A062

Mark Isham "Pani Parker i krąg jej przyjaciół ", reż. Robert Altman (1994)

A063

Duke Ellington "Paryski blues", reż. Martin Ritt (1961)

A064

Stan Getz, Eddie Sauter "Pewien Mickey", reż. Arthur Penn (1965)

A065

Andrzej Trzaskowski "Pociąg", reż. Jerzy Kawalerowicz (1959)

A066

André Previn, Gerry Mulligan "Podziemni", reż. Ranald MacDougall (1960)

A067

Herbie Hancock "Powiększenie", reż. Michelangelo Antonioni (1966)

A068

John Lurie "Poza prawem", reż. Jim Jarmusch (1986)

A069

Tomasz Stańko "Pożegnanie z Marią", reż. Filip Zylber (1993)

A070

Mikołaj Trzaska "Róża", reż. Wojciech Smarzowski (2011)

A071

Henry Mancini "Różowa Pantera", różni reżyserzy (1969-1976)

A072

Ketil Bjornstad, Bugge Wesseltoft "Samotność w sieci", reż. Witold Adamek (2006)

A073

Chuck Mangione "Sanchez i jego dzieci", reż. Hal Bartlett (1978)

A074

Marcus Miller, Miles Davis "Siesta (Sjesta)", reż. Mary Lambert (1987)

A075

Bud Shank "Slippery When Wet", reż. Bruce Brown (1958)

A076

Dick Hyman "Słodki drań", reż. Woody Allen (1999)

A077

Chico Hamilton "Słodki smak sukcesu ", reż. Alexander Mackendrick (1957)

A078

Piero Umiliani, Chet Baker "Smog", reż. Franco Rossi (1962)

A079

Jerzy Matuszkiewicz "Stawka większa niż życie", reż. Janusz Morgenstern, Andrzej Konic (1967-1968)

A080

Mal Waldron "Sweet Love, Bitter", reż. Herbert Danska (1967)

A081

Steve Dagger, Lisa Stansfield "Swing", reż. Nick Mead (1999)

A082

Miłość "Sztos", reż. Olaf Lubaszenko (1997)

A083

John Zorn "Śmierć człowieka pracy", reż. Michael Glawogger (2005)

A084

Louis Silvers "Śpiewak jazzbandu", reż. Alan Crosland (1926)

A085

Bernard Herrmann "Taksówkarz", reż. Martin Scorsese (1976)

A086

Vladimir Chekasin "Taxi Blues", reż. Pavel Lungin (1990)

A087

Alex North "Tramwaj zwany pożądaniem", reż. Elia Kazan (1951)

A088

Różni artyści "Treme", reż. David Simon, Eric Overmyer (2010-2013)

A089

Henryk Kuźniak "Vabank", reż. Juliusz Machulski (1981)

A090

Quincy Jones "Wątła nić", reż. Sydney Pollack (1965)

A091

Justin Hurwitz "Whiplash", reż. Damien Chazelle (2014)

A092

Miles Davis "Windą na szafot", reż. Louis Malle (1958)

A093

Jerzy Matuszkiewicz "Wojna domowa", reż. Jerzy Gruza (1965-1966)

A094

Ibrahim Maalouf "Yves Saint Laurent", reż. Jalil Lespert (2014)

A095

Elmer Bernstein "Złotoręki", reż. Otto Preminger (1955)

A096

Mike Figgis "Zostawić Las Vegas", reż. Mike Figgis (1995)

A097

Marvin Hamlisch, Scott Joplin "Żądło", reż. George Roy Hill (1973)

A098

Jack Nitzsche (Miles Davis, John Lee Hooker i inni) "Życie na gorąco", reż. Dennis Hopper (1990)

A099

Herbie Hancock "Życzenie śmierci", reż. Michael Winner (1974)

A100



mc/jp


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Życie Arethy Franklin. Biografia

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2016 14:00
W audycji "To się czyta" prezentowaliśmy fragmenty książki Davida Ritza "Respect". Czytał Krzysztof Gosztyła.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trzaska: Coltrane'a słuchaliśmy na kolanach

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2016 15:00
- Płyta "A Love Supreme" była dla nas jak wielka mowa religijna - mówił w Dwójce Mikołaj Trzaska. Z okazji 50. urodzin saksofonista opowiadał o najważniejszych wątkach swojego życia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Światowo na ludowo. Związki jazzu z folkiem

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2016 20:01
Folkowym "Porankiem Dwójki" otworzyliśmy obchody Międzynarodowego Dnia Jazzu, rozmawiając m.in. z Olem Walickim o jego jazzowych aranżacjach kaszubskiej muzyki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Namiętność i prawda. Jazz porusza cały świat

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2016 17:00
– Swoim spektrum emocjonalnym jest w stanie objąć nas wszystkich. Na tym chyba polega jego najważniejszy fenomen – mówił o jazzie dziennikarz Dwójki Tomasz Szachowski.
rozwiń zwiń