X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Madonna na tle antycznych ruin. Tajemnice obrazu Mantegni

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2016 15:00
Obraz Andrei Mantegni, jedno z dzieł prezentowanych w Muzeum Narodowym w Krakowie na wystawie "Maria Mater Misericordiae", jest - jak się okazuje - prawdziwą zagadką dla historyków sztuki.
Audio
  • Madonna na tle antycznych ruin. Tajemnice obrazu Mantegni (Jest taki obraz/Dwójka)
Andrea Mantegna, Matka Boska z Dzieciątkiem na tle ruin antycznych (Madonna della tenerezza), 1491, rysunek tuszem na pergaminie, kolekcja prywatna
Andrea Mantegna, "Matka Boska z Dzieciątkiem na tle ruin antycznych" ("Madonna della tenerezza"), 1491, rysunek tuszem na pergaminie, kolekcja prywatnaFoto: materiały prasowe

Zobacz więcej
03_Francisco de Zurbaran_Matka Boska Rozancowa.jpg
Wystawa "Maria. Mater Misericordiae"


- Mamy tu do czynienia z pergaminem, na którym piórkiem została wymalowana postać Madonny z Dzieciątkiem w takim typie, który Włosi nazywają "Madonna della tenerezza", "Matka Boska Czuła" - opisywała obraz dr Grażyna Bastek. Jak podkreślała, zagadkowa jest tu forma artystyczna: postaci pozostawione są bez koloru, natomiast tło jest pokolorowane i przedstawia… antyczne ruiny.

Czy brak koloru oznacza, że - jak chcą niektórzy - dzieło to jest nieukończone? A może obraz ten stanowi swoistą odpowiedź Mantegni na wyzwanie, by "malarze rzeźbiąc, malowali"? Dr Grażyna Bastek wysunęła w audycji pewną hipotezę wyjaśniającą to dziwne malarskie połączenie…

***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek (historyk sztuki)

Data emisji: 3.07.2016

Godzina emisji: 10.15

jp/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Andrea Mantegna i pierwszy Chrystus w skrócie

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2016 16:00
– Nie było wcześniej w historii malarstwa przypadku, by Chrystusa pokazywać od strony stóp w tak dużym skrócie perspektywicznym – mówiła dr Grażyna Bastek o "Opłakiwaniu zmarłego Chrystusa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zagadka "Starej kobiety" Quentina Massysa

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2016 18:00
- W renesansowych portretach bardzo rzadko mamy do czynienia z przedstawieniami brzydoty, która była kojarzona ze starością i głupotą - mówiła w Dwójce Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dramatyczny autoportret Fridy Kahlo

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2016 16:00
W audycji "Jest taki obraz" dr Grażyna Bastek opowiedziała o malowidle "Dwie Fridy", w którym odbiły się uczuciowe rozterki malarki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Problemy ze świętymi na obrazie Giorgione

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2016 16:00
- Ogon smoka to są korzenie drzewa, więc prawdopodobnie był tam fragment pejzażu. Nie ma najmniejszego śladu istnienia św. Jerzego w pierwotnej wersji obrazu - mówiła w Dwójce o malowidle "Zachód słońca" dr Grażyna Bastek
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jowisz maluje motylki. Dziwny obraz Dossiego

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2016 14:00
To, co się tutaj dzieje, zdaje się wymykać wszelkiej logice, zaś kluczem do interpretacji dzieła Dosso Dossiego "Jowisz, Merkury i Cnota" jest równie zagadkowy poemat.
rozwiń zwiń