Polskie Radio
Section05

gry wideo

Green gaming - czy branża gier może być ekologiczna?

- Green gaming może oznaczać próby bardziej ekologicznych zachowań w sferze materialnej, w produkcji gier, ale może też objawiać się w tym, co dzieje się w samych grach, w tym, o czym one są - mówi profesor Paweł Frelik. - W ostatnich latach obserwujemy zwiększoną obecność szeroko pojętych motywów ekologicznych wewnątrz gier. Tu jest nadzieja. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Zobacz także gaming ekologia Marta Zinkiewicz

Growe podsumowanie roku. Paweł Sugalski

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Pawłem Sugalskim, zarządzającym funduszem Smart Money FIZ. To autor książki "Gaming na giełdzie", pomysłodawca pierwszego w Polsce funduszu poświęconego sektorowi gier: Rockbridge Gier i Innowacji, który osiągnął w 2020 r. stopę zwrotu na poziomie 69%, deklasując wszystkie fundusze inwestujące w Polsce. W ostatnich kwartałach autor regularnie pojawiający się w mediach związanych z tematyką giełdową. Prywatnie, aktywny komentator sytuacji w branży na portalu X. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.   Tematem rozmowy będzie inwestowanie w firmy produkujące gry wideo. Podsumujemy rok 2024 w polskiej branży gier oraz opowiemy o światowych tendencjach na rynku.    Oprócz tego tradycja porcja najświeższych doniesień ze świata gier.
Zobacz więcej na temat: 

Reanimują "niekochane" gry wideo. Maciej Gołębiewski i Bartosz Kwietniewski

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Maciejem Gołębiewskim i Bartoszem Kwietniewskim, ratowanikami "niekochanych gier". Chodzi o tytuły, które powstały kilkadziesiąt lat temu, dla wielu z nas były tymi pierwszymi produkcjami, ale wraz z postępem technologicznym zostały zapomniane. Wiele z tych starych, kultowych gier ma szansę na nowe życie za sprawą GOG Preservation Program. To inicjatywa, która pozwala grać w klasyczne gry na nowoczesnych systemach PC.
Zobacz więcej na temat: 

Z "Moskwy" do świata gier. Krzysztof Grudziński

Krzysztof Grudziński: producent, reżyser, scenarzysta, dyrektor kreatywny, VR Artist oraz narrative i quest designer z doświadczeniem w grach video filmach i reklamie. Twórca gier, m.in. Apocalipsis, This is the Zodiac Speaking i Poopin, reżyser sesji motion capture, producent kilkunastu produkcji VR. Jako dyrektor kreatywny studio loco XR  pracował nad projektami XR  dla Muzeum Polin, ASZ Dziennik czy Valorant; Twórca teledysków Baranowskiego, Agima i Dody. Jego interaktywne vr-owe doświadczenie operowe "Umarłe Miasto" prezentowano m.in. na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz w Wenecji. Wyprodukowany przez niego Pełnometrażowy film Magdalena zdobywał nagrody m.in. w Szwecji, Anglii i na festiwalu Off Camera. Reżyser filmu Śmierć Frajera zrealizowanego  w ramach ramach programu "30 minut" Studia Munka. Obecnie pracuje z Łukaszem Orbitowskim nad pełnometrażowym filmem "Ojciec, Syn i Duch". Head creative producer w studio Humanverse, liderze technologii AI i extended reality.
Zobacz więcej na temat:  MUZYKA

35. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi. Trójka jest patronem tej niezwykłej imprezy

Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier istnieje od 1991 roku i jest największą tego typu imprezą w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Już za niespełna trzy tygodnie odbędzie jego 35. edycja. I o planach oraz atrakcjach z nią związanych ze swoją gościnią rozmawiała Katarzyna Borowiecka.
Zobacz więcej na temat:  KULTURA komiks komiksy gry planszowe gry komputerowe Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier Łódź Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej Tadeusz Baranowski Trójka Wojciech Wawszczyk