Social eating - nowy trend w internecie

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2022 08:25
W sieci pojawił się nowy trend - social eating. Wszystko zaczęło się od Korei. Pierwsze mukbangi, czyli filmiki z przygotowania jedzenia i jego konsumpcji powstały kilka lat temu. Teraz ta moda podbija świat. 
Mukbang to trend od kilku lat popularny w Korei
Mukbang to trend od kilku lat popularny w Korei Foto: nelen/shutterstock.com

W Korei Facebook i Instagram już dawno są niemodne, bo największą popularnością cieszy się obecnie YouTube, a dokładnie mukbang, czyli filmiki, w których ich autorzy jedzą przed kamera. To kolejny sposób na zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu.  

Koreańskie mukbangi cieszą się ogromną popularnością. Youtuberzy, którzy realizują tego typu filmy subskrybentów liczą w milionach. - Nazwa "mukbang" pochodzi z języka koreańskiego - to połączenie słów "meongneun" - jeść i "bangsong" czyli transmisja - tłumaczyła w Czwórce Ada Janiszewska

Teraz moda na social eating ogarnęła cały świat. W "Czacie Czwórki" sprawdzimy, na czym polega ten fenomen. Przyjrzymy się jakie jeszcze trendy pojawiły się w sieci w ostatnim czasie. 

Nasz reporter Rafał Śmigasiewicz zapyta o to, czy cenimy polską muzykę. Jakiś czas temu pojawił się projekt podwyższenia obowiązkowego udziału antenowego polskich utworów w godzinach 5-24 do 80 procent, we wszystkich rozgłośniach radiowych. Czy chętnie słuchamy polskich wykonawców? Co polska scena muzyczna ma do zaoferowania światu?

W czwartkowym "Czacie Czwórki" nie zabraknie też przeglądu najnowszych informacji dla studentów, czyli cyklu "Strefa Studenta - Ekspres". 

W drugiej godzinie audycji zapraszamy na komentarz międzynarodowy i popołudniowy przegląd sportowy, w którym z pewnością nie zabraknie najnowszych informacji z XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie

Zobacz także:

***

Na audycję Czat Czwórki zapraszamy w czwartek (10.02) po godz. 15.05. Program poprowadzi Piotr Firan.

pj

Czytaj także

Nastolatki pod presją wyglądu - pomóc może "ciałoneutralność"

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2021 22:00
Blisko 70 procent nastolatków odwiedza social media kilkanaście razy w ciągu doby - wynika z raportu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W tym czasie młodzi są bombardowani setkami zdjęć i postów z nierealistycznymi ideałami piękna. Coraz częściej młodzi ludzie czują presję, żeby wyglądać lepiej. Dlatego ruszyła kampania "Ciało nie określa", która jest realizowana jest pod hasłem "Moja wartość nie zależy od tego, jak wyglądam". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaki wpływ mają na nas media społecznościowe?

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 15:15
Jakie mechanizmy rządzą światem social mediów. Co się kryje po drugiej stronie ekranu? Jakie zagrożenia może to dla nas nieść? Na te pytania próbuje odpowiedzieć film "The Social Dilemma".
rozwiń zwiń