Premiery Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2015 18:00
- Teraz gramy tytuły, które wcześniej tu nie istniały - mówi o premierach nowego sezonu Teatru Wielkiego Opery Narodowej jej dyrektor artystyczny Mariusz Treliński.
Audio
  • Mariusz Treliński i Krzysztof Pastor o premierach Teatru Wielkiego Opery Narodowej (Wybieram Dwójkę)
Fragment scenografii do opery Straszny Dwór Stanisława Moniuszki  w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
Fragment scenografii do opery "Straszny Dwór" Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim Operze NarodowejFoto: mat. prasowe

- Opera Narodowa musi łączyć w sobie bardzo wiele perspektyw. Musi pojawić się polski tytuł, ważne rzeczy ze świata, rzeczy współczesne. Naszym głównym tematem jest muzyka, opera i zobaczenie opery w całej skali - opowiadał gość Dwójki.

W nadchodzącym sezonie jest pięć premier operowych. Najważniejsza z nich to "Straszny Dwór" Stanisława Moniuszki. - To opera, której obecności u nas nie muszę uzasadniać. Od dawna mówi się w Polsce, że Moniuszko musi być grany w świecie. Chodzi o to, żeby świat też tak uważał. Stąd pomysł spojrzenia na polski repertuar z zewnątrz. Reżyser David Pountney wydaje się być tu twórcą bardzo uzasadnionym. Może pogodzić gusta ludzi, którzy myślą dość tradycyjnie, z tymi, którzy chcą teatru nowoczesnego - zapowiadał Mariusz Treliński.

W sezonie 2015/16 będzie także można zobaczyć "Łaskawość Tytusa" W.A. Mozarta, "Salome" Richarda Straussa, "Głos Ludzki" Francoisa Poulenca oraz "Tristana i Izoldę" Richarda Wagnera.

W nowym sezonie baletowym obejrzymy dwie nowości: "Poskromienie Złośnicy" i "Burzę" według Szekspira. W audycji można posłuchać, co mówi o nich Krzysztof Pastor, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego.

***

Tytuł audycji: Wybieram Dwójkę 

Prowadzi: Adam Suprynowicz

Data emisji: 10.06.2015

Godzina emisji: 16.00

mp/mm

Czytaj także

Co drzemie w głowie londyńskiego "Rogera"?

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2015 19:00
- U Kaspera Holtena współczesny mężczyzna mierzy się z rolami, które narzuca mu tradycja, a których nie chce odgrywać - interpretował Piotr Matwiejczuk spektakl "Króla Rogera" w Covent Garden.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na Haiti lepiej niż w Polsce rozumieją Halkę

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2015 12:00
- Fakt, że małżeństwo chłopki Halki i szlachcica Janusza jest niemożliwe, był dla Haitańczyków oczywisty. Trudniej to wyjaśnić współczesnym Polakom - opowiadał Paweł Passini, reżyser niezwykłej inscenizacji opery Moniuszki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyzwania scenografa w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2015 19:00
- Płynnie przeszedłem ze ścieżki sztuk plastycznych na drogę sztuk performatywnych. Zawsze miałem dużą pokorę wobec definicji artysty - mówi w Dwójce Boris Kudlička.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kogo Casanova uwiódł w Warszawie?

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2015 13:00
Legendarny kochanek przez rok wtapiał się w życie teatru publicznego stworzonego przez Stanisława Augusta. O tym epizodzie opowiada balet "Casanova w Warszawie".
rozwiń zwiń