X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Wujek 81. Czarna ballada" - pacyfikacja oczami 13-latków

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2017 11:11
- Nie chcieliśmy, żeby była to nadęta i napuszona akademia ku czci, bo tego sami górnicy by nie znieśli - o spektaklu przedstawiającym historię masakry w kopalni Wujek opowiadał w Dwójce autor oprawy muzycznej Hadrian Filip Tabęcki.
Audio
  • Rozmowa o spektaklu "Wujek 81. Czarna ballada" (Poranek Dwójki)

Spektakl "Wujek 81. Czarna ballada", który od roku jest grany na scenie Teatru Śląskiego w Katowicach, doczekał się swojej telewizyjnej adaptacji. Premierę w Teatrze Telewizji zaplanowano na 18 grudnia na godz. 20.25. Reżyser przedstawienia Robert Talarczyk opowiadał w Dwójce, że "Wujek 81. Czarna ballada" jest oparty na jego własnych doświadczeniach. - W czasie pacyfikacji miałem 13 lat i z dachu wieżowca obserwowałem wydarzenia w kopalni. Postanowiłem opowiedzieć to spektakl z perspektywy trzynastoletnich ludzi.

Gość "Poranka Dwójki" wspominał, że w pierwszej wersji spektakl miał mieć formę quasi operową, ostatecznie uznał jednak, że właściwsza do opowieści o dzieciakach będzie formuła musicalowa. Wśród wykonawców znalazł się m.in. popularny katowicki raper Miuosh. Autor muzyki Hadrian Filip Tabęcki tłumaczył, że warstwa muzyczna jest próbą dopisania baśniowości do legendy "Wujka".

Z kolei Robert Talarczyk opowiadał, w jaki sposób pacyfikacja górników w kopalni "Wujek" zniszczyła relacje między ludźmi. Reżyser wyjaśniał też, czym różni się wersja telewizyjna spektaklu od wersji teatralnej.

***

Rozmawiał: Paweł Siwek

Goście: Robert Talarczyk (reżyser), Hadrian Filip Tabęcki (kompozytor)

Data emisji: 18.12.2017

Godzina emisji: 8.10

Materiał wyemitowano w audycji "Poranek Dwójki".

bch/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Myślałem, że to Amerykanie wynajęli Warszawę na film wojenny"

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2012 10:00
W czwartkowym "Poranku Dwójki" Emilian Kamiński wspominał wydarzenia sprzed 31 lat. Rozmawialiśmy również o akcjach społecznych związanych z pamięcią o tym wydarzeniu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Użyto broni". Reportaż o masakrze w kopalni Wujek

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2016 19:00
- Górnicy nie chcieli zemsty. Oni się chcieli dowiedzieć, kto i dlaczego do nich strzelał - mówił w Dwójce Marek Mierzwiak, autor nagrodzonego reportażu o pacyfikacji w kopalni "Wujek" w 1981 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wykrzyczeć wściekłość". Kultura w stanie wojennym

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2017 17:48
– Cenzura zdjęła wszystkie spektakle Teatru Powszechnego, przestaliśmy grać. Puściły nam nerwy i zaczęliśmy bojkot – wspominała Ewa Dałkowska, jedna z inicjatorek powstania antyrządowego Teatru Domowego.
rozwiń zwiń