X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Rosław Szaybo o artystycznej kontestacji w czasach komunizmu

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 14:00
_ Do dziś śni mi się gicz cielęca - mówi wybitny grafik, a chodzi o przysmak, którą jadł w warszawskim SARP-ie w latach 60. Jak wspominał, to były ponure, ale zarazem interesujące intelektualnie i towarzysko czasy.
Audio
  • Spotkanie z Rosławem Szaybo (Inny stan skupienia/Dwójka)
Rosław Szaybo zaprojektował między innymi okładki setek płyt takich artystów, jak Krzysztof Komeda czy Leonard Cohen
Rosław Szaybo zaprojektował między innymi okładki setek płyt takich artystów, jak Krzysztof Komeda czy Leonard CohenFoto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

- Naszą reakcją na system było bowiem udowadnianie naszych umiejętności i przebywanie w wyjątkowych środowiskach - wspominał Rosław Szaybo. - Każda osoba, która coś istotnego wnosiła i nie nosiła legitymacji partyjnej, była lubiana i podejmowana - dodał.

Paradoksalnie sytuacja utalentowanych artystów w PRL mogła być bardzo komfortowa. Nasz gość przypomniał w tym kontekście zdanie malarza Andrzeja Dudzińskiego: "Karmił nas wielki cyc socjalizmu". - Pensja urzędnika wynosiła na przykład 1600 zł, a pierwsza nagroda w konkursie na plakat 10 000 zł - powiedział zwycięzca niezliczonej ilości takich rywalizacji.

Mimo wszystko w 1966 roku Rosław Szaybo postanowił przeprowadzić się na stałe do Wielkiej Brytanii. Sam wyjazd zawdzięczał przypadkowi, a otrzymanie pierwszej, bardzo dobrze płatnej pracy - słabej znajomości angielskiego...

***

Tytuł audycji: Inny stan skupienia 

Prowadzi: Jerzy Kisielewski

Gość: Rosław Szaybo (plakacista, fotograf i projektant okładek płyt i książek)

Data emisji: 5.04.2016

Godzina emisji: 21.30

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lech Majewski: polskie plakaty są czytelne na całym świecie

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2015 11:00
– Ze względów historycznych nasz plakat posługuje się aluzją i metaforą. Okazuje się, że są one zrozumiałe nie tylko dla Polaków – mówił plakacista Lech Majewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wyjechałem do USA, żeby przestać się bać"

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2015 14:50
Wojciech Fangor - malarz, autor projektów architektoniczno-urbanistycznych i twórca koncepcji plastycznej drugiej linii warszawskiego metra - wspomina lata emigracji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jacek Sempoliński. Myśliciel z pędzlem

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2016 11:00
– Nie tylko malował bardzo głęboko przemyślane obrazy, lecz także znakomicie pisał – mówiła o Jacku Sempolińskim historyk sztuki prof. Maria Poprzęcka.
rozwiń zwiń