X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jaroussky. Między kastratami a francuską pieśnią

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2017 17:24
– Uważam, że kontratenor nie jest skazany tylko na repertuar dla kastratów. Moim zdaniem śpiewak dysponujący tym głosem może rozszerzać swój repertuar zgodnie z upodobaniami – mówił Philippe Jaroussky w przerwie koncertu w siedzibie NOSPR w Katowicach.
Audio
  • Rozmowy z Philippe'em Jarousskim i Anną Fojcik (Filharmonia Dwójki)
Philippe Jaroussky
Philippe JarousskyFoto: PAP/EPA/BALLESTEROS

Odpoczywając od wykonywania dzieł napisanych na głos kastrata, artysta zwraca się w stronę pieśni francuskiej. – Nie widzę powodów, dla których kontratenor nie mógłby jej wykonywac. Tu nie ma wirtuozerii, nie trzeba popisywać się techniką, chodzi o wczucie się w tekst. Zawsze wykonuję taki repertuar z wielką przyjemnością – wyznał. – Śpiewam już od 20 lat i dochodzę do wniosku, że czasami warto zdystansować się trochę od muzyki poważnej. Czasami pozwalam więc sobie na trochę muzycznego szaleństwa, choć zawsze wybieram ten teoretycznie lżejszy repertuar z pełną powagą – dodał.

Philippe Jaroussky mówił w Dwójce m.in. o tym, ilu jest kontratenorów na świecie i ilu ludzi wie, co to w ogóle za głos, wspominał, że kontratenorem został przez przypadek, a także opowiadał o swoich repertuarowych metamorfozach, o wadach i zaletach współpracy z własnym zespołem oraz o występach w Polsce, w której szczególnie przywiązał się do jednego miasta.

***

W przerwie transmisji z Katowic wysłuchaliśmy także rozmowy z Anną Fojcik, odpowiedzialną za realizowany przez NOSPR cykl Muzyka Dawna.

***

Rozmawiały: Klaudia BaranowskaBeata Stylińska

Goście: Philippe Jaroussky (kontratenor), Anna Fojcik (NOSPR)

Data emisji: 24.11.2017

Godzina emisji: 20.27

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

mc/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Scholl czy Jaroussky? Kto lepszy w operze Haendla

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2016 12:50
W "Płytomani" porównaliśmy dwa współczesne nagrania opery "Partenope", w których zaśpiewało dwóch wybitnych kontratenorów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sitkovetsky: moja matka nie pozwoliłaby mi zostać rockmanem

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2017 16:00
- Zależało jej na tym, bym grał na jakimś instrumencie klasycznym, no i żebym kontynuował rodzinną tradycję - opowiadał w Dwójce Alexander Sitkovetsky, znakomity rosyjski skrzypek, który wystąpił w Katowicach razem z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pianohooligan i pogmatwany fortepianowy Kisiel

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2017 17:00
– To utwór nieoczywisty w swej wymowie. Twórca chciał poprzez fortepian pokazać coś innego niż to, co proponowała reszta kompozytorów – mówił Piotr Orzechowski "Pianohooligan" o Koncercie fortepianowym Stefana Kisielewskiego.
rozwiń zwiń