Większość paliw w Polsce jest dobrej jakości. Kontrola IH Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę paliwa, które tankujemy na stacjach benzynowych. Kontrolerzy zakwestionowali 2,34 procent próbek z 2017 roku, pochodzących od wybranych losowo przedsiębiorców. Więcej zastrzeżeń mieli do oleju napędowego niż do benzyny. Zobacz więcej na temat: paliwa handel
UOKiK: reklama T-Mobile mogła wprowadzać w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że reklamy T-Mobile wykorzystywane w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit" sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Zabrakło w nich informacji, że niższa cena obowiązuje tylko przez trzy miesiące i to tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych i zgodzi się na faktury elektroniczne. Zobacz więcej na temat: t-mobile
Sporo nieprawidłowości w ubraniach dla dzieci Inspekcja Handlowa sprawdziła 330 partii ubrań dla dzieci. Kontrolerzy zakwestionowali aż 38 procent z nich. Najczęstszymi nieprawidłowościami były zbyt długie sznurki, potencjalnie niebezpieczne dla zdrowia i życia dzieci. Zobacz więcej na temat: dzieci handel
UOKiK wziął pod lupę nieuczciwą firmę. 1,5 mln zł kary Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 1,5 miliona złotych kary na Twoją Telekomunikację. Jak ustalono, pracownicy firmy, proponując ludziom nową, rzekomo bardziej atrakcyjną ofertę, podszywali się pod dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja GOSPODARKA
Kontrola IH. Mylące informacje na etykietach wód Inspekcja Handlowa sprawdziła 437 partii wód mineralnych, źródlanych i smakowych. W 44 partiach znaleziono nieprawidłowości, dotyczące głównie nieprawdziwych i mylących informacji na etykietach. Zobacz więcej na temat: woda etykieta
Prawie 3 miliony kary dla pośrednika. UOKiK wydał decyzję Konsumenci potrzebowali pomocy, a przez nieuczciwego pośrednika popadali w jeszcze większe kłopoty finansowe. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 3 miliony złotych kary na kancelarię prawną Proculus. Decyzja jest prawomocna. Zobacz więcej na temat: prawo konsument GOSPODARKA
UOKiK karze nieuczciwego pośrednika. Ponad 5 mln zł kary Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał firmie EGF Council zapłatę kary w wysokości ponad 5,7 miliona złotych za stosowanie niedozwolonych klauzul w umowach. Działania firmy były umyślne, ich celem był maksymalny zysk kosztem konsumentów - podkreśla UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: finanse GOSPODARKA
UOKiK chce większych uprawnień kontrolnych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce większych uprawnień, które pozwolą na walkę z zagrożeniami finansowymi. Zobacz więcej na temat: konsument
Konsumencie, fotografuj i porównuj ceny, masz prawo! W wielu sklepach obowiązuje zakaz robienia zdjęć produktów i ich cen. - Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: handel Roman Czejarek prawa konsumenta prawo STYL ŻYCIA
Świąteczne sprzątanie i gotowanie. UOKiK ma dla nas rady Odkuracz powinien być oszczędny i cichy, detergenty należy trzymać z daleka od dzieci, a kupując naczynia żaroodporne zwrócmy uwagę na certyfikat i uchwyty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował garść porad, które mogą być przydatne przy przygotowywaniu się do świąt Wielkiej Nocy. Zobacz więcej na temat: konsument odkurzacz zakupy
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka konsument prawo sklepy reklamacja STYL ŻYCIA prawa konsumenta zakupy porady prawne w Jedynce zwrot towaru
UOKiK chce chronić konsumentów seniorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge). Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 prawa konsumenta konsument finanse starość senior
Koniec z naciąganiem seniorów podczas pokazów garnków Potrzebne są zmiany prawa, by chronić osoby starsze przed nieuczciwymi przedsiębiorcami – oceniła w środę wicepremier Beata Szydło, informując o powołaniu roboczego zespołu w tej sprawie. Zobacz więcej na temat: senior prawa konsumenta Beata Szydło
Nieuczciwe firmy pożyczkowe. Jak nie dać się oszukać? Ponad milion 650 tys. zł łącznej kary dla dwóch firm pożyczkowych nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi tu o Net Credit i Incredit. Powód? W przekazach reklamowych firmy wprowadzały klientów w błąd, czyli stosowały nieuczciwe praktyki rynkowe. O tym, jak się chronić przed takim postępowaniem, rozmawialiśmy w "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: pożyczka
UOKiK o przyczynach podwyżki cen masła UOKiK zakończył postępowania w sprawie znacznego wzrostu cen masła na polskim rynku. Zobacz więcej na temat: handel żywność
UOKiK ukarał nieuczciwe firmy pożyczkowe Kusiły szybkimi i rzekomo darmowymi pożyczkami, ale tak naprawdę wprowadzały klientów w błąd. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał firmy Incredit i Net Credit za nieuczciwe praktyki rynkowe. W sumie nałożono na nie ponad 1,65 mln złotych kar. Zobacz więcej na temat: kredyt pożyczka
Multimedia Polska pod lupą UOKiK-u Urząd Ochrony i Konkurencji Konsumentów sprawdził sposób zawierania i zmiany umów przez firmę Multimedia Polska, popularnego operatora usług telekomunikacyjnych. Jak się okazało, spółka przekazywała klientom błędne informacje o czasie, w którym mogą odstąpić umowy. Po interwencji urzędu firma zobowiązała się, że zmieni swoje postępowanie i wypłaci rekompensaty klientom. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja konsument
Toksyczne zabawki na celowniku UOKiK Blisko półtora miliona sprawdzonych, 700 tysięcy zakwestionowanych i 30 tysięcy zniszczonych zabawek, to efekt wspólnej akcji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Administracji Skarbowej. Zobacz więcej na temat: zabawki handel