Polskie Radio
Section05
prawa konsumenta

"Ograniczyć patologię". Tomasz Chróstny o działaniach UOKiK wobec nieuczciwych handlowców

- Zaproponowaliśmy m.in. zakaz świadczenia usług finansowych podczas wycieczek i pokazów, podczas których jest przekonanie konsumenta do tego, by w drodze zakupił produkty, wielokrotnie dostępne w niższej cenie, natomiast usługi finansowe w postaci pożyczek są bardzo kosztowne dla konsumentów - mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 POLSKA drogi UOKiK prawa konsumenta Małgorzata Raczyńska-Weinsberg

Zakup tradycyjny czy internetowy? Co należy wiedzieć o prawach konsumenta?

Prawo do zwrotu towarów, odstąpienie od umowy, obniżenie ceny - to prawa przysługujące konsumentowi. Prawa te różnią się w zależności, czy zakup był dokonany w sklepie tradycyjnym, czy w internecie. Czy dokonała go firma, czy osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). W przypadku zakupu internetowego jest jeszcze istotne, czy sprzedawca jest zarejestrowany w Polsce, a szerzej: w Unii Europejskiej, czy poza Wspólnotą.
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek konsument prawa konsumenta oszczędzanie ekonomia pieniądze zakupy w internecie

Konsumenci będą mogli skuteczniej dochodzić swoich praw. PE zajmie się kwestią roszczeń zbiorowych

Dziś odbędzie się debata w Europarlamencie w sprawie unijnych roszczeń zbiorowych, jutro - głosowanie. Grupy konsumentów z kilku krajów członkowskich, poszkodowanych przez nielegalne praktyki i nieuczciwych handlowców, będą wkrótce mogły razem składać pozwy i zbiorowo występować o odszkodowania.  
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Unia Europejska Parlament Europejski Europa prawa konsumenta

Nieznajomość praw kosumenta

Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci