Joga na letniej plaży. Jak odnaleźć swój spokój wśród morza turystów

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2021 10:50
Gdy tylko pogoda pozwala, nauczycielka jogi Kasia Roik porzuca sale ćwiczeń i zaprasza swe grupy w plener, często do parku, a latem na plażę. Czy to dobre miejsce na zajęcia jogi? 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Benny Marty

shutterstock_bałtyk woda ratownik plaża 1200.jpg
Lato nad wodą, ale bez wakacji. O pracy ratownika wodnego

- Preferuję styl pracy w naturze - mówi gość Piotra Galusa. - Jak tylko przychodzi sezon letni mogę wyjść z zamkniętych pomieszczeń to z tego korzystam. W Krakowie prowadzę zajęcia w parku, w Gdańsku na plaży - dodaje. 


Posłuchaj
06:46 czwórka 4 bieg 09.07.2021.mp3 Joga na plaży - co daje taki trening? (Czwórka/4 bieg)

 
Plaża to spokojne miejsce, joga to spokojny sport. Ale plaża latem zmienia się w "dynamiczny" plener - pojawiają się turyści, plażowicze, parawany, dzieci i zwierzęta. Często gra muzyka. W takich warunkach dużo trudniej się skupić.  

- To dodatkowe ćwiczenie. O to w jodze chodzi, by skupić się na własnym ciele, na sobie i takie hałasy z zewnątrz mogą pomóc zbudować ten spokój. Być tu i teraz, bez względu na to, co się dzieje na zewnątrz - mówi Kasia Roik. - Core stability mentalne to takie miejsce w środku człowieka, po które sięgasz, gdy coś się dzieje - rodzi się burza, sztorm, a ty możesz siąść, pooddychać, pomedytować i poczuć, że mimo wszystko jest dobrze. Core stability mentalne to znajdowanie spokoju w sobie - wyjaśnia. 

Najłatwiej odnaleźć spokój skupiając się na swoim oddechu. - Zamykasz oczy, skupiasz się na nim i okazuje się, że przestajesz słyszeć dźwięki z zewnątrz, jesteś skupiony na sobie - podpowiada nauczycielka jogi. - Wtedy nie czujesz też wzroku osób, które patrzą na ciebie. To skupienie się na oddechu i zamknięcie oczu to pierwsze ćwiczenia do zbudowania własnego core stability mentalnego - podpowiada. 

Posłuchaj także:

Nie tylko hałas i plażowy harmider są wyzwaniem dla trenujących jogę. Woda i piach dostarczają kolejnych wyzwań. Ani piasek, ani woda nie są stabilne.  - Praktyka asan, czyli pozycji jogi jest utrudniona. Ślizgamy się, ale dzięki temu jeszcze bardziej ćwiczymy swoje mięśnie wewnętrzne - mówi nauczycielka. - Piasek może pomóc w budowaniu core mięśniowego, zależy co kto lubi. 

Najtrudniejsze wydaje się jednak praktykowanie jogi na wodzie, np. przy użyciu deski. - Wszystko jednak zależy od tego jaki masz dzień, jak się czujesz - mówi Kasia Roik. - Zawsze jednak przy treningach na plaży należy pamiętać o nakryciu głowy, kremach z filtrem i butelce chłodnej wody - podkreśla. 

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Kasia Roik (nauczycielka jogi)

Data emisji: 09.07.2021

Godzina emisji: 16.15

pj

 

Czytaj także

Wakacje nad Bałtykiem. Jak koronawirus zmieni polskie plaże?

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2020 18:50
- Teorię mamy opanowaną, ale to praktyka pokaże, jak sobie z nią radzimy. Wydaje mi się, że jesteśmy dobrze przygotowani na to, by zadbać o odpowiedni dystans między plażowiczami i o ich bezpieczeństwo - przekonuje Staszek Malepszak z bazy ratowniczej w Kołobrzegu. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jesteśmy w Kątach Rybackich na Mistrzostwach Polski w Ratownictwie Morskim

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2020 12:00
Nasi dziennikarze są w Kątach Rybackich. To tam w ten weekend rozgrywane są Mistrzostwa Polski w Ratownictwie Morskim. Czwórka objęła to wydarzenie swoim patronatem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

II Mistrzostwa Polski SUP - Czwórka nad Bałtykiem w Brzeźnie

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2021 15:03
II Mistrzostwa Polski Stand Up Paddle trwają w ten weekend w Gdańsku. Na miejscu, czyli na plaży w Brzeźnie nie mogło zabraknąć dziennikarzy Czwórki, którzy rozmawiali z organizatorami i uczestnikami wydarzenia.
rozwiń zwiń