Polskie Radio
Section05

zakupy online

To jeszcze nie koniec przecen, czas na cyberponiedziałek

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mają za sobą Czarny Piątek i pierwszy świąteczny weekend handlowy. Według wstępnych analiz ruch w sklepach był nieznacznie mniejszy niż przed rokiem ale wyraźnie wzrosła sprzedaż przez Internet. Dziś Amerykanie zostaną zasypani kolejnymi zniżkami i promocjami z okazji tak zwanego cyberponiedziałku. 
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT handel zakupy w internecie zakupy w sieci zakupy przez internet

„Sprzedaż internetowa zyskuje na znaczeniu”. Prawa konsumentów

Zbliża się początek przedświątecznego szaleństwa w sklepach, czyli tzw. Czarny Piątek. Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Szacuje się, że co najmniej połowa choć raz w roku kupuje coś w sieci. O tym, jak zweryfikować sprzedawcę i jakie mamy prawa jako klienci internetowych sklepów, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie prof. Mariusz Trojanowski (Uniwersytet Warszawski) i prawniczka, specjalistka w zakresie praw konsumenta Paulina Rutkowska.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 zakupy w internecie internet sklep internetowy

Płacisz kartą? Zachowaj ostrożność i rozsądek

Niezabezpieczone karty noszone w portfelach lub w kieszeniach to jedno z głównych niebezpieczeństw dla naszych pieniędzy. Można z nich zeskanować informacje, które pozwolą innym osobom na dostęp do naszych pieniędzy. Aby bezpiecznie używać kart płatniczych, wystarczy kilka prostych rozwiązań.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Justyna Majchrzak karta kredytowa karta debetowa bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo danych bankomaty STYL ŻYCIA pieniądze zakupy w internecie zakupy w sieci

Sklepy inwestują w systemy do analizy zachowań klientów

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
Zobacz więcej na temat:  zakupy w internecie handel sklep sklepy sklep internetowy