Teen marketing. Jak trafić do cyfrowych tubylców?

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2017 11:00
- Definicji Pokolenia Z jest bardzo dużo. Jedne są rocznikowe, które mówią, że to ludzie urodzeni po 1995 lub 99 roku. Ja tę generację rozumiem jako osoby, które urodziły się ze smartfonami - tłumaczy w Czwórce Bartek Sibiga, współautor e-booka "Teen marketing - jak komunikować się z pokoleniem digital natives?".
Audio
  • Jak skutecznie komunikować się z Generacją Z? (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Czym charakteryzuje się Pokolenie Z, czyli tak zwani cyfrowi tubylcy? (zdjęcie ilustracyjne)
Czym charakteryzuje się Pokolenie Z, czyli tak zwani "cyfrowi tubylcy"? (zdjęcie ilustracyjne)Foto: De Repente/Shutterstock.com

Bartek Sibiga Jaka jest różnica między celebrytą a influencerem? Pierwszy znany jest z twarzy, ale nikt tak naprawdę nie wie, co on robi. Influencer zaś to osoba, której fani wiedzą, co je na śniadanie, obiad i kolację, co lubi...

- Osoby z Generacji Z, lub tak zwani "digital natives", inaczej postrzegają rzeczy, dlatego inaczej trzeba się z nimi komunikować - mówi Bartek Sibiga, który w rozmowie z Mateuszem Kulikiem wyjaśnia też, co dokładnie znaczy "teen marketing". - To po prostu komunikacja z młodzieżą, głównie ze wspomnianym pokoleniem. Tutaj pojawia się ktoś taki jak influencer, czyli rodzaj internetowego celebryty - zaznacza zaproszony gość. 

E-book "Teen marketing - jak komunikować się z pokoleniem digital natives?", który stworzył wspólnie z Mateuszem Krogulcem, powstał z myślą o pracownikach reklamy, szefach działów marketingu, dyrektorach, analitykach, socjologach, badaczach, ale również o mogących spojrzeć na siebie z innej strony nastolatkach. - Pokolenie Z to grupa wyczulona na fałsz w komunikacji. Najważniejsze jest to, żeby mówić do nich ich językiem. Ważne jest też to, aby to, co przekazujemy było na czasie - podkreśla Bartek Sibiga.

W "Pierwsze słyszę" zaproszony ekspert mówi też o tym, dlaczego korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych zaczyna być dominujące, które aplikacje mobilne są już passé oraz gdzie w sieci można znaleźć stworzonego przez niego e-booka.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Mateusz Kulik

Gość: Bartek Sibiga (DDOB, współautor e-booka "Teen marketing - jak komunikować się z pokoleniem digital natives?")

Data emisji: 14.06.2017

Godzina emisji: 8.08

jsz/kd

Czytaj także

Co niepokoi Marikę Martę Kosakowską w nowych technologiach?

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2017 11:12
- Jestem trochę uzależniona od komórki, ale wszyscy jesteśmy już teraz uwiązani. Nawet osoby starsze mają telefony z wielkimi wyświetlaczami - mówiła Marika Marta Kosakowska w rozmowie z Justyną Tylczyńską.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wirtualna rzeczywistość. "Pozwala na teleportację"

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 13:30
- Wirtualna rzeczywistość kojarzy się z grami, bo jej historia tak się zaczęła. Jak przystało na każdy dobry start-up, zapalony gracz Palmer Luckey siedział w garażu przy domu rodziców i kombinował, jak to zrobić, żeby mieć gogle VR do grania - opowiada w Czwórce Katarzyna Jaklewicz, pomysłodawczyni European VR Congress 2017.  
rozwiń zwiń
Czytaj także

Społecznościówki a psyche. Które dołują najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 12:30
Brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie do spraw Zdrowia Publicznego zajęło się związkami zdrowia psychicznego i platform społecznościowych. Który, według badaczy, serwis społecznościowy najgorzej wpływa na naszą psychikę?
rozwiń zwiń