X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ten zły modernizm. Budynki skazane na śmierć

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 15:11
Co zostanie z powojennego modernizmu w Polsce? O niechcianym dziedzictwie porozmawiamy w audycji "O wszystkim z kulturą".
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniem
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniemFoto: wikimedia/domena publiczna

Chociaż wyburzenia symboli polskiego modernizmu - "Supersamu" i Pawilonu Chemii w Warszawie - oraz brutalizmu, czyli Dworca Kolejowego w Katowicach - wydają się sprawą zamkniętą, kwestia ochrony i renowacji (rewitalizacji) architektury powojennej nie przestaje być aktualna.

Oto w Warszawie ze "Smyka" pozostał szkielet, halę główną Dworca Centralnego wypełniła antresola, zaburzając całkowicie założenia projektantów (gdzie prawa autorskie Romanowicza i Szymaniaka?), zniknąć ma też niebawem z Parku Rydza-Śmigłego socmodernistyczny "Syreni śpiew" i "Emilia", w której jeszcze tylko przez chwilę swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki Nowoczesnej. W Lublinie nie ma już kina Kosmos (jest trywialny apartamentowiec), ważą się losy kieleckiego dworca PKS.

Co zostanie z powojennego modernizmu w Polsce? Czy głównie ocieplone styropianem bloki z wielkiej płyty? Czy warto wszystko przebudowywać w celach zwiększenia zysku? Czy jest to zysk długotrwały czy tylko doraźny? Czy konserwator potrafi skutecznie chronić wartościowe budynki? Na ironię zakrawa fakt, że zabytkiem skutecznie chronionym prawnie jest Pałac Kultury i Nauki...

Na te pytania odpowiedzą historyk sztuki prof. Waldemar Baraniewski i dr hab. Małgorzata Rozbicka, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Zapraszam

Bartosz Panek

***

Na audycję "O wszystkim z kulturą" zapraszamy we wtorek (23.02) w godz. 18.00-18.30.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Najwięcej kościołów budowano za Jaruzelskiego"

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 10:00
- W okresie PRL powstało w Polsce 3600 kościołów - mówiła Bogna Świątkowska, która w Dwójce opowiadała o projekcie "Architektura VII Dnia".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alejandro Aravena. Mieszkanie dla rodziny za 7,5 tysiąca dolarów

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2016 20:10
- Alejandro Aravena buduje po prostu połowę. Reszta mieszkania ma być dokończona przez jego mieszkańców - tak idę chilijskiego architekta wyjaśniła Agnieszka Skolimowska z miesięcznika "Architektura Murator".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak w Szczecinie rodziła się biała piękność

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 10:30
– Pomimo bardzo nowoczesnej bryły nawiązujemy wyraźnie do kontekstu historycznego – mówiła Dorota Serwa, dyrektor Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie.
rozwiń zwiń